Zum Hauptinhalt wechseln

Repariere deine Sachen

Recht auf Reparatur

Werkzeug & Ersatzteile

Englisch
Deutsch
Schritt 11
Submerge the logic board in isopropyl alcohol, and allow it to soak long enough to loosen hardened residue, and to displace any remaining water or other liquid. Use a soft brush to remove visible corrosion and residue. Residue from motherboard left in isopropyl alcohol container.
Cleaning the logic board
  • Submerge the logic board in isopropyl alcohol, and allow it to soak long enough to loosen hardened residue, and to displace any remaining water or other liquid. Use a soft brush to remove visible corrosion and residue.

  • Residue from motherboard left in isopropyl alcohol container.

  • Clean all flex ends, battery contacts, connectors, chips, and fuses on motherboard with a soft brush.

  • Repeat cleaning if necessary, or if traces of residue are still visible.

  • Allow the logic board or other parts to dry completely before reassembly.

Versenke das Motherboard lang genug in Isopropylalkohol, dass alle angetrockneten Rückstände und verbleibende Flüssigkeiten sich lösen. Entferne sichtbare Korrosion oder Rückstände mit einer weichen Bürste.

Im Alkohol sichtbare Rückstände vom Motherboard.

Reinige alle Akkukontakte, Stecker, Anschlüsse und Chips vom Motherboard mit einer weichen Bürste.

Wiederhole diesen Vorgang, bis alle Rückstände entfernt sind.

Trockne das Motherboard und alle anderen Teile komplett, bevor du das Gerät wieder zusammenbaust.