Zum Hauptinhalt wechseln
Englisch
Deutsch

Schritt 8 übersetzen

8. Schritt
The Huawei Mate 8 earns a 6 out of 10 on our repairability scale (10 is the easiest to repair): Many components are modular and can be individually replaced.
  • The Huawei Mate 8 earns a 6 out of 10 on our repairability scale (10 is the easiest to repair):

  • Many components are modular and can be individually replaced.

  • Opening the phone requires only a Torx screwdriver and a prying tool (No adhesive holding it together).

  • The battery does have a pull tab adhesive strip, but there is a second adhesive strip that does not have a tab.

  • A tamper evident sticker must be removed when disconnecting the battery.

  • LCD Display is integrated into the front case. While the replacement process is pretty straightforward, you’ll still need to pick every component off the frame and likely pay more to replace this non-modular component.

  • Manufacturer does not provide user-accessible repair documentation.

Das Huawei Mate 8 erhält 6 von 10 Punkten (10 ist die beste Reparierbarkeit):

Viele Komponenten sind modular und können individuell ausgetauscht werden.

Das Öffnen des Smartphones erfordert nur einen Torx Schraubendreher und ein Hebelwerkzeug (Es ist nicht verklebt).

Einer der Klebestreifen unter dem Akku hat eine Lasche zum Herausziehen. Leider ist daneben noch ein zweiter Klebestreifen ohne Lasche.

Das Garantiesiegel muss entfernt werden, um den Akku zu trennen.

Das LCD Display ist in das vordere Gehäuse integriert. Während der Entfernungsprozess an sich recht einfach ist, muss jedes einzelne Teil vom Rahmen entfernt werden und das ein Ersetzen dieser nicht-modularen Komponente wird vermutlich teuer.

Der Hersteller stellt keine Reparieranleitung zu Verfügung.