Zum Hauptinhalt wechseln
Englisch
Niederländisch

Demontage van de iPhone 11 Pro Max

Informationen zur Anleitung

= Fertig = Unvollständig

    Beschreibe das genaue Ersatzteil oder den Bestandteil des device an dem du arbeitest. Bsp. Akku

    Einen Titel erstellen.

    Diese kurze Zusammenfassung wird nur in den Suchergebnissen angezeigt.

    Gebe Hintergrundinformationen, bevor der Leser mit der Anleitung beginnt.

    Anleitungsschritte

    1. Schritt

    Geruchten genoeg - maar voordat we deze demontage uitvoeren, weten we deze zes dingen wel zeker:

    2. Schritt

    Voordat we begonnen, vroegen we onze vrienden van Creative Electron voor wat hulp. Met behulp van hun röntgenfoto's gaven ze ons een inkijkje in wat komen gaat.

    3. Schritt

    De iPhone van dit jaar kent een kleine, materiële toevoeging rond het midden en veel materiële toevoegingen rondom de camera's.

    4. Schritt

    Deze fancy nieuwe iPhone gaat nog steeds op dezelfde manier open - met een draai van de schroevendraaier!

    5. Schritt

    Het is tijd om een eerste blik te werpen op de binnenkant van deze Professional Maximum iPhone uitgerust met deze enorme L-vormige batterij - met maarliefst twee batterij-aansluitingen? Dat hebben we nog niet eerder gezien.

    6. Schritt

    De makers van smartphones hebben recentelijk voornamelijk gefocust op het verbeteren van de software om zo de kwaliteit van afbeeldingen te vergroten. Daarom kan het verrassend zijn dat Apple dit jaar zo veel moeite heeft gestoken in het verbeteren van haar camera-hardware.

    7. Schritt

    Als je al vond dat de oude iPhone's mooi oogden, dan doet deze dat maarliefst drie keer meer! Inclusief een flitslicht en een microfoon!

    8. Schritt

    Voordat we bij het interessant gevormde moederbord kunnen, moeten we de laatste obstakels, met behulp van onze iPhone Marlin schroevendraaierset, nog even losschroeven.

    9. Schritt

    Nieuwe vorm, maar nog hetzelfde dubbelgelaagde design en dus dezelfde manier van demonteren.

    10. Schritt

    We hebben onze beste chip-detectorbril opgezet en zijn aan het werk gegaan. Dit is wat we tot zover ontdekt hebben:

    11. Schritt

    Een overweldigend aantal chips dus, maar we blijven doorgaan. Hier de specificaties van het RF-bord:

    12. Schritt

    Last but not least hebben we het volgende gevonden aan de bovenkant:

    13. Schritt

    Dan vestigen we onze aandacht op de batterij, waarbij we positief verrast zijn door een aantal kenmerken dat het repareren vergemakkelijkt.

    14. Schritt

    Het lijkt erop dat 'groot' de trend is dit jaar bij Apple. De krachtpatser van een batterij die in de iPhone 11 Pro Max is geplaatst, knalt er 3969 mAh bij 3.79 V uit, wat een totaal geeft van 15.04 Wh. Dat betekent een dikke 2.96 Wh meer dan de XS Max batterij en 1.52 Wh minder dan de Galaxy Note 10+ 5G batterij.

    15. Schritt

    Het mysterieuze bord dat we, op de röntgenfoto's, onder de batterij hadden gevonden dient (in ieder geval voor een deel) als een verbindingsstuk tussen de batterij, de draadloze oplaadspoel en de trilmotor.

    16. Schritt

    Laten we dan eindelijk eens dat mysterieuze bord openmaken en de chips die erin zitten bekijken:

    17. Schritt

    Er was volgens ons helemaal niets mis met het XS Max scherm - los van het feit dat het zeer, maar dan ook zeer, duur was - en dus zijn we niet verrast dat het huidige "XDR"-scherm op het eerste gezicht erg veel op het oude scherm lijkt.

    18. Schritt

    De gehele Lightning-module moet er uit worden gehaald met het nieuwe verbindingsbord er nog aan vast. Dit gaat echter niet helemaal zonder slag of stoot, aangezien een duizelingwekkend hoeveelheid schroefjes en lijm de module op z'n plek houdt. Je zult hier dus even wat tijd en energie aan kwijt zijn.

    19. Schritt

    We ontdekken nog iets wat lijkt op een drietal thermische kussentjes die de achterbehuizing bedekken. Echter...

    20. Schritt

    Voor deze demontage hebben we werkelijk alles uit te kast getrokken en dit is wat we hebben ontdekt!

    21. Schritt — Conclusies

    De demontage van de iPhone 11 Pro Max levert een score van 6 op de 10 punten op op onze repareerbaarheidsschaal (10 is het gemakkelijkst om te repareren):

    Deine Beiträge sind lizenziert unter der Open-Source Creative Commons Lizenz.