Zum Hauptinhalt wechseln
Englisch
Niederländisch

Demontage van de MacBook Pro 13" Touch Bar

Informationen zur Anleitung

= Fertig = Unvollständig

    Beschreibe das genaue Ersatzteil oder den Bestandteil des device an dem du arbeitest. Bsp. Akku

    Einen Titel erstellen.

    Diese kurze Zusammenfassung wird nur in den Suchergebnissen angezeigt.

    Gebe Hintergrundinformationen, bevor der Leser mit der Anleitung beginnt.

    Anleitungsschritte

    1. Schritt

    De miljoen-euro-vraag van vandaag: is dit de opgepompte versie van de 13-inch "Escape Edition," of een versoberde versie van de 15-inch Touch Bar unit? Dit is wat de tech specs ons vertellen:

    2. Schritt

    Een rudimentaire inspectie van de buitenkant van de laptop onthult de reeds verwachte FCC-certificaties en een nieuw modelnummer: A1706.

    3. Schritt

    Volgens Apple komen de afmetingen van deze MacBook Pro precies overeen met die van de "Escape Edition" machine die we een aantal weken geleden hebben gedemonteerd. Geloven we dit zomaar? Ja, eigenlijk wel.

    4. Schritt

    Hoewel het normaal voor de meest iPhone's gereserveerd is, halen we ook bij deze laptop even snel de pentalobe-en-zuignap-procedure uit de kast. Vervolgens kunnen we het onderste deksel eruit schuiven met een bekende manoeuvre.

    5. Schritt

    Het lijkt er ernstig op dat 2016 het jaar van de nieuwe aansluitingen lijkt te zijn, aangezien dit al de tweede keer is dat we een nieuwe configuratie tegenkomen wat betreft de brug van de batterij.

    6. Schritt

    Net als in het Function Keys-model komt het trackpad er in de Touch Bar versie ook makkelijk uitgeschoven na het verwijderen van tien T5 Torx-schroeven.

    7. Schritt

    8. Schritt

    We zijn klaar om de rest van de buitenkant te verwijderen. Het zou tof zijn als we een kijkje konden krijgen in de batterij, de ventilatoren, het koellichaam en de speakers. Tenzij we dat niet kunnen.

    9. Schritt

    Tijd om naar het logic board te kijken om te zien welke chips deze MacBook daadwerkelijk een Pro maken:

    10. Schritt

    Bij het omdraaien van het logic board vinden we nog een hele verzameling aan chips, waaronder:

    11. Schritt

    En nóg meer:

    12. Schritt

    13. Schritt

    14. Schritt

    Nog een nieuwe feature op de MacBook Pro met Touch Bar is de toevoeging van Touch ID.

    15. Schritt

    Aan beide eindes van het logic board vinden we een klein, modulair USB-C bord.

    16. Schritt

    Precies passend tussen de zijkant van de MacBook en het toetsenbord vinden we twee speaker grills—vakkundig gemaakte openingen die geluidsgolven uit de MacBook Pro duwen naar... Wacht even..

    17. Schritt

    Ondanks de weerstand die de zware lijm eronder biedt, gebruiken we een combinatie van een openingsplectrum en een spudger om de rechterspeaker uit de bovenste behuizing te wrikken.

    18. Schritt

    We zijn inmiddels zo dicht bij de Touch Bar dat we haar bijna kunnen.. aanraken..

    19. Schritt

    Het begint heet te worden hier! We beroepen ons op onze vriend, de iOpener, om ons bij te staan in het verwijderen van de Touch Bar.

    20. Schritt

    Menselijke aanraking moet worden verwerkt door een brein. Touch Bar-aanraking moet worden verwerkt door een chip. Met wat gepriegel vinden we dan toch het brein van de Touch Bar:

    21. Schritt

    Tot slot weten we de (intens hard vastgelijmde) 5-cellige batterij.

    22. Schritt

    Hier issie dan in z'n geheel: de MacBook Pro 13" uit eind 2016 met alle Touch Bar glorie!

    23. Schritt — Laatste gedachten

    De MacBook Pro 13" met Touch Bar verdient 1 van de 10 punten op onze repareerbaarheidsschaal (10 is het gemakkelijkst te repareren):

    Deine Beiträge sind lizenziert unter der Open-Source Creative Commons Lizenz.