Zum Hauptinhalt wechseln
Englisch
Deutsch
Schritt 16
On a hunt for the mysterious home not-button, we dig into the display despite previous... difficulties. Luckily this fused display/digitizer peels up from its frame with a decent struggle, but no damage. Hoping to find some hidden detail under the display cabling, we peel it up and find—zilch. No model info and no visible pressure sensor. Better luck next time.
  • On a hunt for the mysterious home not-button, we dig into the display despite previous... difficulties.

  • Luckily this fused display/digitizer peels up from its frame with a decent struggle, but no damage.

  • Hoping to find some hidden detail under the display cabling, we peel it up and find—zilch. No model info and no visible pressure sensor. Better luck next time.

  • We did, however unearth some chips!

  • Samsung S6E3HA6 display driver

  • STMicroelectronics fingertip touchscreen controller

  • Winbond W25Q80EWUXIE 8 Mb serial NOR flash memory

Auf der Jagd nach dem mysteriösen Home "Nicht-Button" graben wir uns ins Innere des Displays - trotz früherer Schwierigkeiten.

Zum Glück lässt sich diese Verschmelzung von Display /Digitizer nach einem ordentlichen Kampf unbeschädigt aus dem Rahmen lösen.

In der Hoffnung unter der Display-Verkabelung einige versteckte Details zu entdecken, lösen wir sie und finden - gar nichts. Keine Modellinfos und kein Drucksensor in Sicht. Mehr Glück dann hoffentlich beim nächsten Mal.

[* black] On a hunt for the mysterious home not-button, we dig into the display despite [guide|56686|previous|stepid=122936|new_window=true]... [guide|39158|difficulties|stepid=88422|new_window=true].
[* black] Luckily this fused display/digitizer peels up from its frame with a decent struggle, but no damage.
[* black] Hoping to find some hidden detail under the display cabling, we peel it up and find—zilch. No model info and no visible pressure sensor. Better luck next time.
+[* icon_note] We did, however unearth some chips!
+ [* red] Samsung S6E3HA6 display driver
+ [* orange] STMicroelectronics [link|https://www.st.com/en/touch-and-display-controllers/fingertip.html|fingertip] touchscreen controller
+ [* yellow] Winbond [link|https://www.winbond.com/hq/product/code-storage-flash-memory/serial-nor-flash/?__locale=en&partNo=W25Q80EW|W25Q80EWUXIE] 8 Mb serial NOR flash memory