Einleitung

Hier wird der Austausch der SSD gezeigt.

    • Entferne folgende Schrauben:

      • Zwei 8mm 5-point Pentalobe Schrauben

      • Acht 2,5 mm 5-point Pentalobe Schrauben

    Schau dich im Store um

  6. Hebe das freie Ende der SSD gerade so hoch, dass du sie gut fassen kannst. Hebe das Ende der SSD nicht zu weit hoch. Ziehe das Laufwerk gerade aus seinem Anschluss heraus und entferne es vom Logic Board.
    • Hebe das freie Ende der SSD gerade so hoch, dass du sie gut fassen kannst.

    • Hebe das Ende der SSD nicht zu weit hoch.

    • Ziehe das Laufwerk gerade aus seinem Anschluss heraus und entferne es vom Logic Board.

    • Achte beim Zusammenbau darauf, dass die SSD erst richtig sitzt, bevor du ihre Befestigungsschraube eindrehst.

Abschluss

100%

Beginne zu übersetzen ›

Sam Lionheart

Mitglied seit: 18.10.2012

354.508 Reputation

Team

Community

109 Mitglieder

can I use my HD SSD from MB Air 2011MID / 13" to this one, EARLY2014 / 11" ??

gustyn2000 - Antwort

To keep my files from my old SSD, I backed it up using Time Machine and restored from that backup during OS installation. Wish this guide was more clear on that, but I’ve successfully upgraded my system!

Daniel - Antwort

Agree with Daniel on OS installation and transfer of files from old disk. This last step needs to be in this guide for sure, otherwise it is an incomplete fix.

Z

Ezekiel E Cortez - Antwort

The repair itself went smoothly; the advice to make sure the replacement SSD was properly seated was appropriate.

However, the essential step of transferring the OS from backup was challenging. The replacement SSD (OWC Aura Pro) requires that the computer run High Sierra (macOS 10.13) because of needed firmware, but my computer was running Sierra (macOS 10.12). I installed 10.13 on the SSD that I was about to replace, but this was not sufficient. The replacement SSD was not recognized. The backup from which the system is to be restored also has to run 10.13. I resolved this impasse by booting the computer in target disk mode with a new machine that is running 10.13 and cloning the system from that machine.

The instructions that came with the OWC Aura Pro SSD say, “MacOS 10.13 High Sierra … must be installed on the host computer before installing the OWC Aura Pro SSD.“ This information, along with the fact that the backup must also run High Sierra, should be on this website.

Nancy D Morrison - Antwort

Statistik anzeigen:

Letzte 24 Stunden: 15

Letzte 7 Tage: 97

Letzte 30 Tage: 480

Insgesamt: 44,012