Einleitung

Benutze diese Anleitung, um einen alten oder defekten Akku in deinem MacBook Pro auszutauschen. Wenn dein Akku aufgebläht ist, dann musst du entsprechende Vorsichtsmaßnahmen treffen.

    • Sieben 3 mm Schrauben.

    • Drei 13,5 mm Schrauben.

    Schau dich im Store um
  4. Entferne die folgenden zwei Tri-Point Schrauben, die den Akku an der Gehäuse-Oberseite befestigen:
    • Entferne die folgenden zwei Tri-Point Schrauben, die den Akku an der Gehäuse-Oberseite befestigen:

    • Eine 5,5 mm Tri-Point Schraube.

    • Eine 13,5 mm Tri-Point Schraube.

  5. Löse mit der Kante eines Spudgers den Akkuanschluss nach oben, weg vom Sockel auf dem Logic Board.

  6. Hebe den Akku aus der Gehäuse-Oberseite.
    • Hebe den Akku aus der Gehäuse-Oberseite.

    • Wenn du einen neuen Akku eingebaut hast, solltest du ihn vor Gebrauch neu kalibrieren:

    • Wenn dir nach dem Einbau deines neuen Akkus etwas Ungewöhnliches auffällt oder Probleme auftreten, kann es sein, dass du den SMC deines MacBooks zurücksetzen musst.

Abschluss

100%

Beginne zu übersetzen ›

My laptop wouldn't believe the battery was new until I reset the SMC as well ( http://support.apple.com/kb/HT3964 ).

penguinofdeath - Antwort

once the battery is replaced with a new one, should it be drained? or charged full?

Elliot - Antwort

Myth. Charge it to where think you need the power level to be for "the beach" let's say and then charge it again at your room/in your car if you have the means/the bar with the right adaptor/ hotel lobby/ some hot opposite's room? Wait...

Chappy Jennings -

Apple is currently replacing battery for mid 2009 macbook pro for $129.95 no labor. If you've got a store nearby, not a bad option to get them to do it right and test to make sure battery, and not have to worry about the tiny screws. I've received two different reports however - 1 genius told me they could replace while I wait in about 20 minutes. Another told me I'd have to leave it over night.

John - Antwort

Perfect! I didn't want to wait for the Tri-wing screwdriver to ship, so I gave it a try by wedging a FH 1 in between two of the wings. It worked well to unscrew, but you must be very careful when resetting the screws that hold the battery. If you get them started with your finger (a little pressure with your thumb pushing straight down will get the job done) then you can do a few final turns with the FH 1. If you try to start resetting the screws with the off-center-FH1-workaround, you will strip the screw! Keep the screws centered and don't force anything.

Laurence Benson - Antwort

Kommentar hinzufügen

Statistik anzeigen:

Letzte 24 Stunden: 44

Letzte 7 Tage: 355

Letzte 30 Tage: 1,555

Insgesamt: 506,193