Zum Hauptinhalt wechseln

Einleitung

Wenn deine OnePlus3 Kamera verschwommen ist, nicht funktioniert, schwarz zeigt oder nicht mehr fokusieren kann, solltest du dir diese Anleitung ansehen um dein Kameraproblem zu beheben. Auch ist es möglich dass deine Kamera einen Fehler anzeigt, dann könnte das Flex beschädigt sein.[Video|https://www.youtube.com/watch?v=k76StG0D...]

Laptop-Akkus

Wenig Aufwand, große Wirkung.

Jetzt kaufen

Laptop-Akkus

Wenig Aufwand, große Wirkung.

Jetzt kaufen
Abschluss

Um dein Gerät wieder zusammen zu setzen, befolge diese Anleitung in umgekehrter Reihenfolge.

0%

Ringo Hinze hilft uns, die Welt in Ordnung zu bringen! Wie kann ich mithelfen?
Beginne zu übersetzen ›

Witrigs

Mitglied seit: 24.11.2015

62.063 Reputation

Why do I have to take out the MoBo? For me it looks like the camera connector is accessible without removing everything, one less step to swap screws etc...

Tilman Heß - Antwort

I haven't done this procedure yet, but it looks like there is a metal tab that protrudes from the top of the camera module that is tucked under the PCB.

Averie Albright -

Fantastic! Many thanks. That fixed the problem: no more blurry rear camera. For less than 9 €… You’re the boss!!!

Renaud Migeot - Antwort

under 10 bucks finally fixed my broken auto focus, great tutorial!

Sore Brain - Antwort

It worked pretty well for me, but I had to use a metal 0.3mm Guitar Pick for the very first opening step, as neither the plastic opening tools nor plastic picks worked for me.

@jackhutchinson60: The back cover is taken off first (which has no eletrical connections) and then the motherboard is removed, but it’s all screws and plugs, so no problem there. According to youtube lens cover fixes are cheap and doable as well.

Sebastian Jauert - Antwort

Kommentar hinzufügen

Statistik anzeigen:

Letzte 24 Stunden: 26

Letzte 7 Tage: 148

Letzte 30 Tage: 766

Insgesamt: 37,327