Zum Hauptinhalt wechseln

Einleitung

Diese Anleitung zeigt dir, wie du den Ohrhörer-Lautsprecher und die Frontsensoreinheit austauschen kannst. Diese Einheit besteht aus dem Ohrhörer-Lautsprecher, Flood Illuminator, Näherungssensor, Umgebungslichtsensor und Mikrofon.

Die Einheit ist ab Werk mit deinem individuellem iPhone gepaart. Du musst sie deswegen bei jedem Displaywechsel vom alten Display auf das neue übertragen.

Der "Flood Illuminator" ist ein Infrarotblitzlicht, welches zum biometrischen Sicherheitssystem Face ID gehört. Wenn die Einheit beschädigt oder nicht korrekt ausgetauscht wird, kann FaceID nicht mehr funktionieren. Auch Ersatz durch ein Neuteil bringt keine Abhilfe. Sei deswegen besonders vorsichtig und beschädige bei der Reparatur keine dieser Bauteile. Im Schadensfall kann nur Apple selbst das FaceID wiederherstellen.

  1. Bevor du anfängst, sollte der Akku deines iPhones auf unter 25% entladen sein. Ein geladener Lithium-Ionen Akku kann Feuer fangen und/oder explodieren, wenn er beschädigt wird.
    • Bevor du anfängst, sollte der Akku deines iPhones auf unter 25% entladen sein. Ein geladener Lithium-Ionen Akku kann Feuer fangen und/oder explodieren, wenn er beschädigt wird.

    • Schalte dein iPhone aus, bevor du daran arbeitest.

    • Drehe die beiden 6,9 mm langen Pentalobe Schrauben an der unteren Kante heraus.

    • Wenn die Schrauben beschädigt sind, musst du sie ersetzen.

    • Wenn du ein iPhone öffnest werden seine wasserfesten Dichtungen beschädigt. Halte Ersatzdichtungen bereit, bevor du nach diesem Schritt weitermachst, oder vermeide es, dein iPhone der Feuchtigkeit auszusetzen, wenn du es ohne neue Dichtungen wieder zusammenbaust.

    There are 6.81mm long screws!

    Daniel - Antwort

    One of the pentalobe screws is stripped :( - suggestions for how to get it out?

    cgtyoder - Antwort

    same situation here

    kaunomarcius - Antwort

    Same issue for me too, how do I get the stripped screw out?

    patronics - Antwort

    Update: I was able to get the “stripped” screw out using another Pentalobe-2 screwdriver bit from another company. It seems it wasn’t the screw, but the screw driver that was actually stripped. Hence why the other screwdriver kit I got came with 3 of this bit, I suppose.

    patronics - Antwort

    I ended up going to a jewelry store, and they drilled down into the screw, with of course an incredibly tiny bit. That allowed me to insert the P2 driver, and I was able to unscrew it at that point. Good luck!

    cgtyoder - Antwort

    Same issue with the stripping. The tip of the iFixit P2 head in my $70 kit just ground off on the first screw and that was that. Not much you can do.

    Kyle Harris - Antwort

    yes correct the same happened to me, the screws were perfect shaped never been open and as soon as i used the P2 it stripped the screws, seems like the P2 is slightly smaller but Dremel kit with a very small drill bits and precise knife tool is the way to go.

    Dulce Vidal - Antwort

    Hi, there this is a great informative post that is really shareable to all newbies who are interested in the Guide for the mobile phone repair industry. Really the mobile phone repair blogging is a great way to make money online. Thank you for sharing the post.

    You may know more about iPhone Repair, https://fixnrepair.org/iphone-repair/

    Muhammad Forhad - Antwort

    This step in automatically followed through, without any thought. Why remove these screws? Can anybody explain? The Screen is detachable all the same, with them well screwed in…

    Uri - Antwort

    These screws attach to a plate that’s part of the screen half of the phone. If you succeed in detaching the screen without removing those, it would seem reasonable that you will have damaged that plate or its ability to keep the two halves together.

    Dan Long -

    @Dan Long is right

    Uri -

    Clean out the pentalobe screw heads first so the tool goes all the way in. A small sewing needle works well to loosen any build up and then press some putty/chewing gum into the screw head and pull away quickly for a final clean out.

    William Olstad - Antwort

    The this kit should include screws because you’re going to strip them. Can’t even get past step one. Did anybody figure this out

    justin - Antwort

  2. Das Öffnen des iPhones wird leichter, wenn du seine Unterkante erwärmst und damit den Kleber darunter aufweichst.
    • Das Öffnen des iPhones wird leichter, wenn du seine Unterkante erwärmst und damit den Kleber darunter aufweichst.

    • Benutze einen Haartrockner oder ein Heißluftgebläse oder bereite unseren iOpener vor. Erwärme damit die Unterkante des iPhones etwa eine Minute lang, um den Kleber darunter aufzuweichen.

    General tip regarding heating necessary to remove adhesive:

    consider using a heated tip of a small screwdriver or metal spudger (not the one made of plastic, provided in kit), rather than to heat the device itself.

    Uri - Antwort

    You then need to be careful about the temp of the tool which if hot enough can melt plastic components or harm them. Keeping the heat source (heat gun) far enough away from the object that you’ll eventually melt the glue but would be much harder to melt components. I try to keep 4” or 5” gap between the source & object

    Sandman619 -

    Thanks for the info. Could a air convector do the job

    dominique.br - Antwort

    When opening a device that has previously been worked on, and on which the adhesive might not have been replaced, be extremely carful when opening the phone. It will open much more easily than expected. If you’re not careful you might rip a cable.

    jonpol - Antwort

  3. Die nächsten beiden Schritte demonstrieren den iSclack, ein praktisches Werkzeug, das wir jedem empfehlen, der öfter repariert. Wenn du keinen iSclack benutzt, dann springe zwei Schritte weiter für eine andere Methode. Wenn der Tiefenmesser aus Kunststoff in der Mitte des iSclack angebracht ist, kannst du ihn jetzt entfernen. Bei größeren Smartphones wie dem iPhone X wird er nicht gebraucht.
    • Die nächsten beiden Schritte demonstrieren den iSclack, ein praktisches Werkzeug, das wir jedem empfehlen, der öfter repariert. Wenn du keinen iSclack benutzt, dann springe zwei Schritte weiter für eine andere Methode.

    • Wenn der Tiefenmesser aus Kunststoff in der Mitte des iSclack angebracht ist, kannst du ihn jetzt entfernen. Bei größeren Smartphones wie dem iPhone X wird er nicht gebraucht.

    • Setze die Saugheber am unteren Rand des iPhones an, einen auf der Vorderseite, den anderen auf der Rückseite.

    • Drücke beide Saugheber fest an.

    • Wenn das Displayglas oder das Rückseitenglas sehr zersplittert ist, dann wird das Anbringen der Saugheber vielleicht möglich, wenn du die Scheibe mit starkem durchsichtigem Klebeband abklebst.

  4. Halte das iPhone gut fest und drücke auf die Griffe des iSclack, so dass sich die Scheibe leicht vom Rückgehäuse des Smartphones trennt. Versuche nicht, die Scheibe ganz zu lösen, ein kleiner Spalt an der Unterkante genügt. Setze ein Plektrum in den Spalt.
    • Halte das iPhone gut fest und drücke auf die Griffe des iSclack, so dass sich die Scheibe leicht vom Rückgehäuse des Smartphones trennt.

    • Versuche nicht, die Scheibe ganz zu lösen, ein kleiner Spalt an der Unterkante genügt.

    • Setze ein Plektrum in den Spalt.

    • Überspringe die nächsten beiden Schritte.

  5. Wenn du einen einzelnen Saugheber benutzt, dann setze ihn am unteren Rand des iPhone auf, wobei du den gebogenen Teil vermeiden musst. Wenn das Displayglas  sehr zersplittert ist, dann wird das Anbringen des Saughebers vielleicht möglich, wenn du die Scheibe mit starkem durchsichtigem  Klebeband abklebst. Alternativ kannst du auch sehr kräftiges Klebeband anstelle des Saughebers benutzen. Wenn alles nicht funktioniert, dann kannst du den Saugheber mit Sekundenkleber anbringen.
    • Wenn du einen einzelnen Saugheber benutzt, dann setze ihn am unteren Rand des iPhone auf, wobei du den gebogenen Teil vermeiden musst.

    • Wenn das Displayglas sehr zersplittert ist, dann wird das Anbringen des Saughebers vielleicht möglich, wenn du die Scheibe mit starkem durchsichtigem Klebeband abklebst. Alternativ kannst du auch sehr kräftiges Klebeband anstelle des Saughebers benutzen. Wenn alles nicht funktioniert, dann kannst du den Saugheber mit Sekundenkleber anbringen.

    If you were using some form of screen protector, it may come off first as soon as you pull on the suction cup. Do not be alarmed. That is normal behavior.

    Alain-Daniel Wa-Baguma - Antwort

    3m VSB double stick tape will stick to the screen when the suction cups fail (see my comment on step 1)

    Tawan Khamapirad - Antwort

  6. Ziehe fest und gleichmäßig am Saugheber und erzeuge dadurch einen kleinen Spalt zwischen Frontscheibe und Rückgehäuse. Setze ein Plektrum in den Spalt ein. Der wasserfeste Kleber, der das Display festhält, ist sehr stark. Um den anfänglichen Spalt zu erzeugen, musst du recht viel Kraft aufbringen. Wenn der Spalt schwer zu öffnen ist, musst du mehr Wärme anwenden. Bewege die Scheibe vorsichtig hoch und runter und löse so den  Klebstoff, bis der Spalt groß genug ist, um das Werkzeug einzusetzen.
    • Ziehe fest und gleichmäßig am Saugheber und erzeuge dadurch einen kleinen Spalt zwischen Frontscheibe und Rückgehäuse.

    • Setze ein Plektrum in den Spalt ein.

    • Der wasserfeste Kleber, der das Display festhält, ist sehr stark. Um den anfänglichen Spalt zu erzeugen, musst du recht viel Kraft aufbringen. Wenn der Spalt schwer zu öffnen ist, musst du mehr Wärme anwenden. Bewege die Scheibe vorsichtig hoch und runter und löse so den Klebstoff, bis der Spalt groß genug ist, um das Werkzeug einzusetzen.

    In addition to safety goggles, I would recommend you also wear good gloves to avoid getting cut with the glass as you try to pry it open.

    Alain-Daniel Wa-Baguma - Antwort

    The top about applying more heat and gently rocking the screen up and down to weaken the adhesive did the trick for me. Thank you!

    Monil Shah - Antwort

  7. Schiebe das Plektrum um die linke untere Ecke und am linken Rand des iPhone hoch, zerschneide damit den Kleber, der das Display festhält. Setze das Plektrum nicht zu tief in das iPhone ein, damit du keine internen Bauteile beschädigst. Setze das Plektrum nicht zu tief in das iPhone ein, damit du keine internen Bauteile beschädigst.
    • Schiebe das Plektrum um die linke untere Ecke und am linken Rand des iPhone hoch, zerschneide damit den Kleber, der das Display festhält.

    • Setze das Plektrum nicht zu tief in das iPhone ein, damit du keine internen Bauteile beschädigst.

  8. Setze da Plektrum wieder an der Unterkante des iPhone ein und schiebe es die rechte Seite hoch, um den Kleber darunter aufzutrennen. Setze das Plektrum nicht zu tief ein, sonst riskierst du es, die Displaykabel an dieser Seite des iPhone beschädigen. Setze es nur wenige Millimeter tief ein, etwa die Breite der Displayblende. Setze das Plektrum nicht zu tief ein, sonst riskierst du es, die Displaykabel an dieser Seite des iPhone beschädigen. Setze es nur wenige Millimeter tief ein, etwa die Breite der Displayblende.
    • Setze da Plektrum wieder an der Unterkante des iPhone ein und schiebe es die rechte Seite hoch, um den Kleber darunter aufzutrennen.

    • Setze das Plektrum nicht zu tief ein, sonst riskierst du es, die Displaykabel an dieser Seite des iPhone beschädigen. Setze es nur wenige Millimeter tief ein, etwa die Breite der Displayblende.

    If you have flat feeler gauges (for adjusting engine valve tappet clearance, ignition points … old school) the .003” thick gauge goes right in. Work your way up in thickness until you can get the pic or supplied pry tool in. Don’t insert metal feeler gauge in too far, just enough to hold crack open. I didn’t need to use the suction cup. I used a hot/cold gel pack heated in microwave to heat edges to soften glue a bit. Made sure it wasn’t so hot I couldn’t stand it on my skin.

    William Olstad - Antwort

  9. Die Oberkante des Displays ist mit Klebstoff und mit Klammern befestigt. Schiebe das Plektrum um die obere Ecke des Displays herum und ziehe gleichzeitig vorsichtig das Display mit wackelnden  Bewegungen herunter in Richtung des Lightninganschlusses. Wenn du nicht vorsichtig bist, können die Klammern brechen. Sei geduldig und wende nicht zu viel Kraft an.
    • Die Oberkante des Displays ist mit Klebstoff und mit Klammern befestigt.

    • Schiebe das Plektrum um die obere Ecke des Displays herum und ziehe gleichzeitig vorsichtig das Display mit wackelnden Bewegungen herunter in Richtung des Lightninganschlusses.

    • Wenn du nicht vorsichtig bist, können die Klammern brechen. Sei geduldig und wende nicht zu viel Kraft an.

    • Setze das Plektrum wiederum nicht tiefer als ein paar Millimeter ein, etwa so tief wie die Breite der Blende. Du könntest sonst die Frontsensorgruppe beschädigen.

    • Schiebe das Plektrum zur gegenüberliegenden Ecke und trenne die restlichen Klebeverbindungen, welche das Display noch befestigen.

    These are the best instructions I’ve ever read for anything.! Thank you!

    Peter Andrew - Antwort

  10. Ziehe an der kleinen Noppe am Saugheber, um ihn vom Display zu entfernen.
    • Ziehe an der kleinen Noppe am Saugheber, um ihn vom Display zu entfernen.

    • Wenn du einen iSclack benutzt hast, dann entferne ihn jetzt.

  11. Öffne das iPhone, indem du das Display von der linken Seite her hochklappst, wie die Seite eines Buches. Versuche noch nicht, das Display ganz zu trennen, mehrere empfindliche Flachbandkabel verbinden es immer noch mit dem Logic Board des iPhones. Achte darauf, dass der Rahmen wie gezeigt zusammen mit dem Display herauskommt und nicht im Gerät steckenbleibt.
    • Öffne das iPhone, indem du das Display von der linken Seite her hochklappst, wie die Seite eines Buches.

    • Versuche noch nicht, das Display ganz zu trennen, mehrere empfindliche Flachbandkabel verbinden es immer noch mit dem Logic Board des iPhones.

    • Achte darauf, dass der Rahmen wie gezeigt zusammen mit dem Display herauskommt und nicht im Gerät steckenbleibt.

    • Lehne das Display gegen einen Gegenstand, damit es abgestützt ist, wenn du daran arbeitest.

    • Lege das Display beim Zusammenbau richtig in Position, richte die Klammern an der Oberkante aus und drücke die Oberkante hinein, bevor du den Rest des Displays einrasten lässt. Wenn es nicht leicht einrastet, dann prüfe, ob die Klammern am Rand des Displays ringsum richtig sitzen und achte darauf, dass sie nicht verbogen sind.

    My phone came apart in a different way and looks not right the little box at the top of the display as actually bolted to the top of the frame body I think something went really wrong when I opened it.

    Mike Kostersitz - Antwort

    It opens like a book but be careful not to open it all the way — only as far as shown in the photo. Otherwise it will strain the thin cable that connects the sensor module and then no more FaceID for you (or, as it turns out me). This could have been made more explicit in the instructions.

    Richard Tucker - Antwort

    It opens like a book but be careful not to open it all the way  … the small stainless steel tabs that hold the screen around the metal frame, that are on the bend place (right side of the phone)… are tend to bend, you can straighten them back to 90 deg. but the plastic base that they are on? very fragile- watch out not to break the plastic bezel … it may come apart of the glass.

    dabur872 - Antwort

    Advice for re-assembly: Before closing up the phone with the seal, check if phone is powering up again and speaker, mic and sensors are still working. If done this check even before installing the board connector bracket in Step 13.

    Alexander Nowak - Antwort

    • Entferne fünf Y000 Schrauben, welche die Halterung des Verbinders des Logic Board befestigen:

    • Drei 1,1 mm Schrauben

    • Eine 3,1 mm Schraube

    • Eine 3,7 mm Schraube

    • Achte bei dieser Reparatur auf jede Schraube und stelle sicher, dass jede Schraube wieder genau an ihren alten Platz eingedreht wird. Vermeide damit, dass das Smartphone beschädigt wird.

    One thing I found helpful for replacing the screws was to use only the 000screwdriver tip, without the handle. This way, the tip isn’t magnetized and the screw doesn’t tend to ‘roll’ off the screwdriver tip (the screw has almost no mass, so the head (largest surface) is pulled around to the side of the screwdriver tip when magnetized).

    Rich May 23, 2020

    ungodly - Antwort

    My 3.1mm screw had a stripped head, could not remove it. (Factory defect, this iPhone was never opened)

    So I had to give up removing the display assembly, and jumped directly to battery replacement, Step 20.

    That was tricky as I had to keep the display at 90º with a risk of breaking display connectors, but hopefully the replacement went well.

    I would not recommend to do this but to follow the guide, but, in case someone encounters a similar issue, that could help!

    vingu - Antwort

    My 1.1mm screw had a stripped head. Used a 3mm steel drill to cut the head off (just 1 mm deep haha) so i could remove the bracket.

    Renout v Oijen - Antwort

  12. Entferne die Halterung.
    • Entferne die Halterung.

    • Die Halterung ist unter Umständen leicht angeklebt. Hebe sie vorsichtig, aber fest hoch, um sie zu lösen.

    • Beim Zusammenbau ist dies ein guter Zeitpunkt, um dein iPhone einzuschalten und alle Funktionen zu testen, bevor du das Display wieder festklebst. Denke dran, es danach wieder auszuschalten, bevor du weiter arbeitest.

    I tested it, then proceeded to close up the device without the bracket. Do I need to reopen and install? All connections are good?

    monastra7 - Antwort

    The bracket helps those many connectors underneath maintain good contact. Probably in the short term nothing bad will happen, but I’d hang onto the bracket and reinstall it when convenient.

    Jeff Suovanen -

    Agree with Jeff

    cgtyoder -

    I tested all imaginable functionality on the new OLED screen. Taptics are fine. Then, I noticed that the battery wasn't charging. Any ideas as to what could have gone wrong?

    Monica - Antwort

  13. Hebele den Akkustecker mit einem sauberen Fingernagel oder einem Spudger aus seinem Sockel auf dem Logic Board. Achte dabei darauf, nicht die schwarze Silikondichtung zu beschädigen, welche an diesem und anderen Verbindern auf der Platine angebracht ist. Diese  Dichtungen sorgen für einen Extraschutz gegen Wasser und Staub.
    • Hebele den Akkustecker mit einem sauberen Fingernagel oder einem Spudger aus seinem Sockel auf dem Logic Board.

    • Achte dabei darauf, nicht die schwarze Silikondichtung zu beschädigen, welche an diesem und anderen Verbindern auf der Platine angebracht ist. Diese Dichtungen sorgen für einen Extraschutz gegen Wasser und Staub.

    • Biege den Stecker etwas weg vom Logic Board, damit er nicht versehentlich einen Kontakt zum Sockel herstellen kann. Dadurch würde das iPhone während der Reparatur mit Strom versorgt werden.

    cosa può succedere se non si disconnette la scheda logica'?

    luca.valli - Antwort

    note: be careful not to crush or puncture your battery at this step!! I gave mine a minor dent, which I hope wont be a problem.. but something to keep in mind for fxlks in the future!

    Noal Balint - Antwort

    Thanks, already did it)

    Stephen Hedrick -

  14. Löse den Verbinder der Sensoreinheit des Frontpanels mit der Spudgerspitze oder dem Fingernagel. Löse den Verbinder der Sensoreinheit des Frontpanels mit der Spudgerspitze oder dem Fingernagel.
    • Löse den Verbinder der Sensoreinheit des Frontpanels mit der Spudgerspitze oder dem Fingernagel.

  15. Löse den Verbinder des Kabels zum OLED Panel mit der Spudgerspitze oder dem Fingernagel. Um Press -  Fit - Verbinder wie diesen wieder anzuschließen, musst du ihn erst vorsichtig ausrichten und an einer Seite herunter drücken, bis er einklinkt, wiederhole das dann auf der anderen Seite. Drücke nicht in der Mitte.Wenn der Verbinder schlecht eingesetzt ist, können sich die Kontaktstifte verbiegen und irreparabel beschädigt werden.
    • Löse den Verbinder des Kabels zum OLED Panel mit der Spudgerspitze oder dem Fingernagel.

    • Um Press - Fit - Verbinder wie diesen wieder anzuschließen, musst du ihn erst vorsichtig ausrichten und an einer Seite herunter drücken, bis er einklinkt, wiederhole das dann auf der anderen Seite. Drücke nicht in der Mitte.Wenn der Verbinder schlecht eingesetzt ist, können sich die Kontaktstifte verbiegen und irreparabel beschädigt werden.

    Snap ‘em in like little Legos.

    Ray Johnson - Antwort

    Maybe the manual should flip step 17 and 18 (as the digitizer cable from 18, is in the way of the OLED cable of step 17) ?

    Renout v Oijen - Antwort

  16. Hebele den Verbinder des Touchscreen Kabels mit der Spudgerspitze aus seinem Sockel. Der Verbinder sitzt etwas vertieft, das macht es schwierig, ihn wieder festzustecken. Lasse dir Zeit und richte ihn sorgfältig aus, und drücke ihn dann vorsichtig mit der Fingerspitze fest - erst auf einer Seite, dann auf der anderen. Du solltest es spüren, wenn er einrastet.
    • Hebele den Verbinder des Touchscreen Kabels mit der Spudgerspitze aus seinem Sockel.

    • Der Verbinder sitzt etwas vertieft, das macht es schwierig, ihn wieder festzustecken. Lasse dir Zeit und richte ihn sorgfältig aus, und drücke ihn dann vorsichtig mit der Fingerspitze fest - erst auf einer Seite, dann auf der anderen. Du solltest es spüren, wenn er einrastet.

    • Wenn der Touchscreen an irgendeiner Stelle nach der Reparatur nicht reagiert, musst du den Akku trennen und diesen Verbinder wieder neu einsetzen. Achte dabei darauf, dass er richtig einklinkt und dass kein Staub oder etwas anderes im Sockel befindet.

    This was probably the hardest part other than trying to get the screen off with the crappy suction cups. I re-installed the bracket only the find out that the touch screen would not respond to touch. Had to remove the five screws, remove the bracket and reseat the recessed screen connector. Reseating the bracket took another 10+ minutes. I carefully used the angled forceps to grab the cable and align the connector being careful not to damage the cable.

    Once you have the connector seated, I would reconnect the battery, power on the phone, and check the touch screen response before re-installing the bracket (step 13).

    Tawan Khamapirad - Antwort

    Yeah, this was probably the trickiest part of the reassembly. The power connector cable kept getting in the way so I moved it carefully but fully out of the way. Then it was a matter of fiddling around with it a bit and being careful not to force it on.

    Jeffrey Hoy -

    I was positive that I had messed something up, I had powered up the phone to test three different times and everything seemed find except there was no touch at all. On my fourth attempt, I carefully examined everything for dust and debris (blowing gently), and I did notice that a corner of the connector (more like part of the ribbon) was bent slightly, and I straightened it. I don't know if it was the ribbon or some tiny debris, but after reseating a fourth time, it worked.

    Pol Llovet - Antwort

  17. Das Flachbandkabel der Sensoreinheit am Frontpanel ist leicht festgeklebt. Hebe das Kabel vorsichtig an, bis es sich ablöst. Hebe das Kabel vorsichtig an, bis es sich ablöst.
    • Das Flachbandkabel der Sensoreinheit am Frontpanel ist leicht festgeklebt.

    • Hebe das Kabel vorsichtig an, bis es sich ablöst.

    Do this sensor affect face id?

    bonglkv - Antwort

    It is part of the face id part so yes. This is the ear piece too so if the ribbon tears there is a chance the ear piece will stop working as well.

    Stephen Patterson - Antwort

    Be super careful handling this ribbon particularly. I did a battery install and, when I was done, I had a phone with a new battery and no Face ID. That’s a $300 Apple repair, and no 3rd party shop will touch it. I believe the ribbon lays vertically (i.e., perpendicular to the “floor” of the phone, against the side edge of the battery. During the re-install, I must have forced the ribbon into position after seating the connector, causing fatal flexing of the ribbon. (Don’t know this for sure, but I see another comment saying that this cable is part of Face ID.) Anyway, bottom line: BE CAREFUL REMOVING AND REINSTALLING THIS RIBBON!

    Jonathan Pines - Antwort

    My flex cable was more than lightly adhered in place. I needed to use a guitar pic or similar to help encourage adhesive to separate. I wouldn’t pull too hard like shown in pictures unless you had just the right grip on the ribbon cable so as to avoid damaging flex cable. See note above (5/31/20)

    William Olstad - Antwort

    Bizarre — it turns out my whole front panel sensor assembly came entire off of the front screen and is stuck to the logic board.

    Karl Jarvis - Antwort

    I also found the glue quite recluctant to release so I applied a second or two of heat using the wife's hair dryer which softened it and the cable lifted much easier then. Be careful not to apply too much heat though which could then impact other internal components.

    LosBenitos - Antwort

    Cho ít cồn 90° vào để mềm keo dễ tháo

    huuhaukimngan - Antwort

  18. Entferne die Displayeinheit.

    I tried this and broke the cable can it still repair

    Alexis Rodriguez - Antwort

    At this point I would have found it easier to remove the glue from the edges than later on when I was reassembling it. I bought the kit that had the replacement glue in it.

    Grant - Antwort

    Excellent guide! Would love to have a link to moving the sensor assembly from the old display to the new here.

    Nicole - Antwort

  19. Entferne die 1,2 mm Y000 Schraube auf der Rückseite der Displayeinheit, in der Nähe des Infrarot-Kameraports.
    • Entferne die 1,2 mm Y000 Schraube auf der Rückseite der Displayeinheit, in der Nähe des Infrarot-Kameraports.

    Not sure as of what to do now, I have stripped this screw.

    Kelvin - Antwort

    It might be your driver tip that is no good. Try a new driver tip Y000

    carol - Antwort

    when I opened my iPhone the screw was already stripped, I had the phone once at an Apple store for repair about 2 years ago. Had not opened it in between so it seems they stripped the screw there or it came like that from the factory. Any ideas? I don’t want to try and force it out.

    Mike Kostersitz - Antwort

    Be careful: the metal clip beneath this screw it’s really small, make sure not losing it.

    Luca Ciprian - Antwort

    Steps 19 and on are all on the screen you just removed. Not the phone side. I didn’t look closely at the image and just went for the screw in roughly the same place on the phone body side. First warning sign it’s a phillips - but more importantly I was working on the entirely wrong piece. I guess you’ll probably figure it out faster than I did.

    Big Nerd - Antwort

    FYI: My iphone XS has a slightly different screw position for the one shown to have a “clip”. There is no clip for this screw on mine. Maybe a rev update because of the clip getting lost and being hard to reinstall?

    William Olstad - Antwort

    FYI - The sensor assembly of the replacement looks a bit different from my original one. The screw is located further to the right on the original. As a result, I am unable to attach the sensor assembly on the replacement part, because the fixture is at a different position.

    Unfortunately, there’s nothing I can do about it apart asking for a refund.

    Alexander Nowak - Antwort

    Screws at my Iphone X are normal,but even w heat,i cant take them off,and even the strongest member of my family cant do this

    Matej Sedivec - Antwort

  20. Unter der eben entfernten Schraube befindet sich ein kleiner Endungskontakt aus Metall. Wenn er nicht schon mit der Schraube herausgekommen ist, dann entferne ihn jetzt. Setze beim Zusammenbau den Kontakt wie gezeigt ein. Halte ihn in dieser Position fest, während du die Schraube einsetzt und anziehst. Setze beim Zusammenbau den Kontakt wie gezeigt ein. Halte ihn in dieser Position fest, während du die Schraube einsetzt und anziehst.
    • Unter der eben entfernten Schraube befindet sich ein kleiner Endungskontakt aus Metall. Wenn er nicht schon mit der Schraube herausgekommen ist, dann entferne ihn jetzt.

    • Setze beim Zusammenbau den Kontakt wie gezeigt ein. Halte ihn in dieser Position fest, während du die Schraube einsetzt und anziehst.

    sin ese clip la señal wifi se recibe a duras penas

    Harizola Taberna Margari - Antwort

    Is there a way to just buy the gold grounding clip because my phone cannot search for wifi anymore!

    Anonymous - Antwort

    Is there any way we buy the ground metal clip separately please if there’s a way to get it emailed me

    Sisthanu Iman - Antwort

    Reinstalling this clip + screw is super hard =P

    Josh Estelle - Antwort

    It is pretty difficult without using a zoom in. A 2nd iphone camera zoomed in at 8x while using magnetic screwdrivers makes the job a little easier

    Bill McNamara -

    Yes eBay has it

    riosbenny09 - Antwort

    Screw Gasket Ear Speaker for Apple iPhone X Replacement Repair Phone Part Speak

    riosbenny09 - Antwort

    This looks different on my iPhone X. There’s no clip. It turns out that the replacement screen is NOT compatible with my iPhone. See my comment on Step 23. Must be a different HW revision. The whole front sensor assembly casting is a bit different. After replacing 2 screens of older iPhone generations this is my first failure due to HW incompatibility. From here on forward I probably won’t attempt another major smart phone repair. Technology is getting to complex for DIY. Will buy an iPhone 13 Pro with insurance (even though it’s utterly overpriced and I always like the DIY challenge)…

    Alexander Nowak - Antwort

    it’s not technology that’s getting more advanced, it’s apple creating more barriers between a DIY repair vs funneling your hard earned dollar into apple care and the Genius Bar

    aburningstariv -

  21. Entferne zwei weitere Y000 Schrauben, welche die Lautsprecher/Sensoreinheit befestigen:
    • Entferne zwei weitere Y000 Schrauben, welche die Lautsprecher/Sensoreinheit befestigen:

    • Eine 1,6 mm Schraube

    • Eine 1,3 mm Schraube

    What do you do if the 1.6mm tripoint screw won’t come out…? I think it may be stripped :(

    Salvatore Boenzi - Antwort

    You could try using an old screwdriver & carefully adding a dab of superglue to the screw to attach it to the screwdriver, Then the screw may come out, Superglue’s strength is holding 2 pieces together when the stress point is pulling the 2 pieces away from each other. Superglue becomes surprisingly easy to break when twisting the 2 pieces. So be careful since the rotation of the screw will put the stress point at the weakest of the glue’s strength.

    Sandman619 - Antwort

    I would suggest:

    1. Try a small precision flat head, a good quality one, I bought some that were supposed to be to remove stripped screws, about 20-30 bucks for 4 or 5 of them, and they have saved my butt many times.

    2. I have been able to remove stripped screws with wire cutters. Or you can try some vamp pliers but they are probably too large for this situation.

    3. If the last two fail, the course of action is to basically destroy the head of that screw (assuming you are removing the stuff you need for your new lcd, which is very likely) they have drill bits called easy outs or screw removing drill bit, which is a drill bit with the spiral going the opposite direction (for a screw that tiny you can take a small drill bit, cut and sharpen the end that normally has no spiral, I have made that work in the past) the point is that as you drill in, the drill bit is digging and moving counterclockwise, so at some point as it digs in it will get “stuck” and keep spinning go the screw, thus removing it.

    Victor Miranda - Antwort

    what to do if during assembly the 1.6mm doesn’t want to go in it’s hole in the new screen but it fits perfectly in the old one??

    Khalil - Antwort

  22. Der Ohrhörer-Lautsprecher ist leicht festgeklebt. Hebele vorsichtig mit einem Spudger unter der Oberkante der Lautsprechereinheit und drehe sie herum, herunter und weg von der Oberkante des Displays.
    • Der Ohrhörer-Lautsprecher ist leicht festgeklebt.

    • Hebele vorsichtig mit einem Spudger unter der Oberkante der Lautsprechereinheit und drehe sie herum, herunter und weg von der Oberkante des Displays.

    • Der Lautsprecher ist noch über ein sehr dünnes Kabel angeschlossen. Achte darauf, dass es nicht zu stark angespannt oder beschädigt wird.

    i damage the cable, where can i buy a replacemnt

    Haoyu Li - Antwort

  23. Benutze einen Haartrockener oder ein Heißluftgebläse oder bereite einen iOpener vor, um Wärme oben vorne am Display für etwa eine Minute anzuwenden. So weicht der Kleber auf, der die Sensoren festhält.
    • Benutze einen Haartrockener oder ein Heißluftgebläse oder bereite einen iOpener vor, um Wärme oben vorne am Display für etwa eine Minute anzuwenden. So weicht der Kleber auf, der die Sensoren festhält.

    que temperatura debe tener una estacion de calor para hacer el trabajo del iopener

    mismac - Antwort

  24. Schiebe das flache Ende deines Spudgers vorsichtig unter das Flachbandkabel unter dem Mikrofon. Verdrehe ihn vorsichtig, um das Mikrofon abzulösen. Achte dabei darauf, dass das Kabel nicht zu stark angespannt oder beschädigt wird. Hebe vorsichtig, falls nötig, mit der Spudgerspitze das Mikrofon aus seiner Vertiefung im Frontpanel.
    • Schiebe das flache Ende deines Spudgers vorsichtig unter das Flachbandkabel unter dem Mikrofon.

    • Verdrehe ihn vorsichtig, um das Mikrofon abzulösen. Achte dabei darauf, dass das Kabel nicht zu stark angespannt oder beschädigt wird.

    • Hebe vorsichtig, falls nötig, mit der Spudgerspitze das Mikrofon aus seiner Vertiefung im Frontpanel.

  25. Schiebe ein Plektrum von links nach rechts unter dem Flexkabel und unter dem Näherungssensor und Flood Illuminator Modul durch. Wackle vorsichtig hin und her und hebe das Modul an, damit es sich aus seiner Vertiefung im Frontpanel löst. Es ist hilfreich, wenn du den Lautsprecher dabei hochhebst und festhältst. Achte bei der Hantieren nur darauf, dass du nicht an dem dünnen Kabel ziehst.
    • Schiebe ein Plektrum von links nach rechts unter dem Flexkabel und unter dem Näherungssensor und Flood Illuminator Modul durch.

    • Wackle vorsichtig hin und her und hebe das Modul an, damit es sich aus seiner Vertiefung im Frontpanel löst.

    • Es ist hilfreich, wenn du den Lautsprecher dabei hochhebst und festhältst. Achte bei der Hantieren nur darauf, dass du nicht an dem dünnen Kabel ziehst.

    i can i purchase this part

    M. Brown - Antwort

  26. Wackle mit einer Pinzette am Umweltlichtsensor und hebe ihn aus seiner Vertiefung im Display. Der Sensor ist noch mit einem dünnen Kabel an der restlichen Sensoreinheit angeschlossen. Achte darauf, dass du nicht zu stark am Kabel ziehst oder es beschädigst.
    • Wackle mit einer Pinzette am Umweltlichtsensor und hebe ihn aus seiner Vertiefung im Display.

    • Der Sensor ist noch mit einem dünnen Kabel an der restlichen Sensoreinheit angeschlossen. Achte darauf, dass du nicht zu stark am Kabel ziehst oder es beschädigst.

  27. Wenn du den Umgebungslichtsensor erfolgreich, so wie im ersten Bild gezeigt, entfernst hast, kannst du zum nächsten Schritt übergehen. Wenn der weiße Lichtzerstreustreifen noch im Display festhängt, so wie im zweiten Bild gezeigt, dann musst du ihn vorsichtig an der Oberkante heraushebeln. Benutze dazu eine dünne Klinge oder Hebelwerkzeug. Wenn du noch einmal Wärme anwendest, geht es etwas leichter. Setze den Lichtzerstreustreifen beim Zusammenbau zuerst in das Display ein, achte dabei darauf, dass er in die richtige Richtung zeigt. (Die Vorderseite ist im ersten Bild gezeigt, und die Rückseite im dritten).
    • Wenn du den Umgebungslichtsensor erfolgreich, so wie im ersten Bild gezeigt, entfernst hast, kannst du zum nächsten Schritt übergehen.

    • Wenn der weiße Lichtzerstreustreifen noch im Display festhängt, so wie im zweiten Bild gezeigt, dann musst du ihn vorsichtig an der Oberkante heraushebeln. Benutze dazu eine dünne Klinge oder Hebelwerkzeug. Wenn du noch einmal Wärme anwendest, geht es etwas leichter.

    • Setze den Lichtzerstreustreifen beim Zusammenbau zuerst in das Display ein, achte dabei darauf, dass er in die richtige Richtung zeigt. (Die Vorderseite ist im ersten Bild gezeigt, und die Rückseite im dritten).

    • Setze dann den Umgebungslichtsensor auf den Lichtzerstreustreifen auf. Du musst den Sensor in der richtigen Lage festhalten, während du die Schrauben einsetzst, welche die Ohrhörer-Lautsprecher/Sensoreinheit befestigen. Wenn die Schrauben angezogen sind, wird der Sensor am Platz bleiben und normal arbeiten.

    quá rõ ràng, cảm ơn ifixit

    Dang Tuan - Antwort

    In my case the diffuser came out with the light sensor, but not completely. A layer of the diffuser was left behind in the recess. We will see how it goes. ;) I will report back.

    Pol Llovet - Antwort

  28. Entferne den Ohrhörer-Lautsprecher und die vordere Sensoreinheit. Prüfe beim Zusammenbau die genaue Position des schwarzen Plastikmoduls, welche folgende Bauteile enthält: Näherungssensor
    • Entferne den Ohrhörer-Lautsprecher und die vordere Sensoreinheit.

    • Prüfe beim Zusammenbau die genaue Position des schwarzen Plastikmoduls, welche folgende Bauteile enthält:

    • Näherungssensor

    • Flood Illuminator

    • Das Modul muss so eingesetzt werden, dass die Komponenten von keinem Klebstoff behindert werden.

    there was no bracket on my new screen I purchased from here.. am I supposed to heat up and remove the old one, or was their supposed to be one on the new screen ??

    0perationguttertech - Antwort

    @br0k3nilluzion If your new display didn’t come with a front camera frame, you can (and should) remove the old one from your broken display and transfer it over. Use heat and careful wiggling/prying to remove it—and if it’s stubborn, add a few drops of isopropyl alcohol. Hope this helps!

    Jeff Suovanen - Antwort

    Does face-id stop working if the black plastic separates from the flex(The orange and red dot)?

    tharshan91 - Antwort

    If the black plastic piece with the flood illuminator and the proximity sensor is separated from the flex cable, then Face ID will definitely not work. Be very careful not to damage any of the parts in the front sensor assembly.

    Adam O'Camb -

    There is some sort of a tape in front of the flood illuminator which is not present on the replacement screen! Is that gonna cause a problem too?

    BTW, it’s so difficult to position the front camera frame without glue. I guess it takes a few attempts of trial and error!

    shoeib - Antwort

    It might not cause any major problems, but there’s a chance that it could effect FaceID functionality. If possible, transfer the tape from the old screen to the new one.

    Adam O'Camb -

    I find it better, regardless of if your new screen comes with the transparent front camera frame, to remove the front sensor assembly from the old screen with the frame, and lifting up the whole assembly using the frame. That way you do not need to apply heat directly to the fragile assembly, but apply it to the other side, the front of the screen at the top, instead, to soften the frame adhesive. The frame is then usually easy to pry loose using a narrow spudger, and comes off cleanly. After that it is much easier to remove the sensors and microphone from the frame, no heat needed usually. And if your new screen doesn’t come with the frame, just plonk the whole frame/sensor assembly down in the right place, and boom, Bob’s your uncle.

    Lars - Antwort

    Hello I have an iPhone X i Bought it in 2019 with Face ID not working ( not available try later ) I think the screen was changed with another original , tru tone Off , Als off no auto brightness (and the PROXIMITY SENSOR too ! ) no black screen in calls, i would like to ask u if the earpiece speaker flex was changed with another one (all components ) not the original , did proximity sensor still work ?? Because I don’t know is the original flex of my iphone or not ? I found some scratches in the flex it appears to have small cut so I don’t know the PROXIMITY SENSOR not working because there are a small cut in the flex or because the flex is not the same ?? And if the flex is not the original it can disable (proximity sensor)too not only flood and als ?? Thank you

    Ach - Antwort

    Yes it should still work. If you change the assembly to one that isn’t original to that iPhone X everything except the FaceID should still work - I have done so several times for clients. So the reason for yours not working is probably the same small scratches and cuts you have seen. The cable is a bit fragile and some of the copper leads running through it are extremely thin.

    Lars -

    To keep True Tone function on the replacement screen you’ll need a chip data programmer EEPROM to copay data from the old screen onto the new one. There a device called JC-V1 which should do the trick.

    Yousef Ghalib - Antwort

    Screen glitching slightly after changing the screen. Any suggestion to what it can be?

    Tim Morell - Antwort

    Tim. I had a glitchy screen as well. It would force touch out of nowhere, and “ghost touch” every now and then. Eventually, the top half of the screen stopped responding. Reach out to customer service ASAP. You may have a defective screen.

    Alex Hurtado -

    My front ear speaker not working . The mic it’s working . Apple said you have to replace all the screen to fix the ear speaker because it’s connected with one cable all together. If I buy the speaker and change it myself it will work after or I’m getting into trouble?

    josh - Antwort

    I have the same problem. I have the same problem. how did you solve?

    xX_Sn4k3x_Xx - Official -

    Be sure to remove the blue protective film from the BACK of a replacement screen.

    Jim Breef - Antwort

    Thank you so much for this. It does not look at all like it needs to be removed.

    Pol Llovet -

    can this piece assembly cause for the back camera and flashlight not work? All I did was change the screen and transfer this earpiece and it says warning sign that the flashlight needs to cool down and back camera not working

    Dulce Vidal - Antwort

    disregard my last post, problem solved on my end customer had a bad back camera due to bad fall and so i replaced it and now the back camera and flashlight works. :)

    Dulce Vidal - Antwort

    Hello I replaced today the second time iphone x display. The first time after a while the front camera stopped working. Today mounted the second time the display and the front camera works, while the rear one does not work. What can I do? Thanks

    Mimmo Cordola - Antwort

Abschluss

Vergleiche dein neues Ersatzteil genau mit dem Originalteil. Möglicherweise musst du fehlende Bauteile übertragen oder Schutzfolien abziehen, bevor du es einbauen kannst.

Entsorge deinen Elektromüll fachgerecht.

Die Reparatur verlief nicht wie geplant? Schau in unsere Community zur Fehlerbehebung.

Besonderer Dank geht an diese Übersetzer*innen:

en de

100%

Beginne zu übersetzen ›

Adam O'Camb

Mitglied seit: 11.04.2015

160.502 Reputation

Team

Community

142 Mitglieder

21 Kommentare

Is it possible to fix the ““Face ID Is Not Available” problem? There seems to be a problem with the TrueDepth camera. Thanks!

Alejandro D - Antwort

@alejandrod I’m afraid Face ID won’t work if this part is replaced. As stated in the introduction, this component is paired to the logic board from the factory (similar to the home button on earlier iPhones). Currently, if you need to replace this part, you’ll have to sacrifice Face ID, or else pay Apple directly to perform the repair. (They have a software calibration tool that pairs the new part to your phone to re-enable Face ID, but they don’t share it with anyone outside of Apple.)

Jeff Suovanen -

The flex cable was too bent, and now is broken. I’m going to buy another flex cable, but… Are there any ways to recover the Face ID functionality? Desoldering some components from the old one and weld them in the new flex cable?

Andrea Giacon - Antwort

Flex cables can be repaired by a skilled microsolderer. It’s not a DIY however. If it’s a phone you care about, you’ll want to find yourself a good repair shop with the right equipment and skills. Apple can also repair it, but they will most likely just charge you $279 to replace the entire screen.

Jeff Suovanen -

My proximity sensor is defective and puts my phone in a boot loop when connected. To replace that, would I need to use a skilled microsolderer to replace that?

oosaghae - Antwort

My earpiece is broken would replacing mean that I’m sacrificing Face ID?

Mujtaba Suhrawardy - Antwort

Just did mine, and yes, my face ID doesn’t work anymore.

Dane Frederick -

Hey does anyone know what’s wrong with my Iphone X. I thought I had a blown ear speaker. So I just replaced the assembly, but after reassembling it doesn’t sound any different. Anyone speaking is extremely quiet. And yes my Bluetooth is off, no I don’t have any headphones in it. and the volume is all the way up. Any other ideas what is happening? It has been a major inconvenience to have to put everyone on speaker phone just to talk to them.

Dane Frederick - Antwort

Have you checked the speaker grille/mesh to make sure it’s clean? They can get clogged with pocket lint over time, blocking sound from the speaker.

Jeff Suovanen -

شكرا علي كلشيء

Corva Loco - Antwort

Hi All,

I replaced the screen on the iPhone X and now the camera and face ID don’t work. The camera app is black when I open it. I can’t test the proximity sensor because there is no cell service on the phone. I assumed I damaged the flex cable so I put a new one in and same result.

I put the original flex back on the original screen and same result. I am not sure if face ID or the camera was working before the repair. I normally check what is working and what isn’t, but I forgot to this time.

Thanks!

Mitch - Antwort

Hey i was repair my iphone x battery when this broke off. i bought a new earpiece thing and the sensor part but i heard that apple pairs specific parts to the logic board so if i replace it will the mic still work?

Mak - Antwort

I lost the screw and grounding clip. Your step 21, “Beneath the screw you just removed lies a small metal grounding clip. “ Any ideal where I can get the screw and grounding clip?

Melvin Hamill - Antwort

Your step 21, “Beneath the screw you just removed lies a small metal grounding clip. “ I have lost the screw and grounding clip. Any ideal where I can find the screw and grounding clip/

Thank you

MEL

Melvin Hamill - Antwort

I have replaced the battery, the dock connector and this component and I forgot to install the grounding clip while closing the phone. Now everything works expect the charging; the phone recognizes the charger as an accessory but it does not charge at all. It charges only if it is not powered on (without showing any charging symbol, by the way). Do you know if this might be due to this missing grounding clip? Thanks!

Andrea Giammanco - Antwort

Hola, con este proceso mi face id dejará de funcionar?

Saludos desde México!

Horlando Anzures Quiroz - Antwort

Correcto, no funcionará

Terranova -

Si el Face ID deja de funcionar.

Terranova - Antwort

What adhesive do you recommend for reattaching the earpiece speaker on to the replacement display?

mcvtech - Antwort

I have iPhone X and the ear speaker not working. But I have one more iPhone X with cracked screen. Can I remove the ear speaker from the second  iPhone and replace it to my iPhone? Is the Face ID will work after if it’s original Apple part?

josh - Antwort

Can I replace the earpiece speaker without also replacing the front sensor assembly?

Rosie Tabachnick - Antwort

Kommentar hinzufügen

Seitenaufrufe:

Letzten 24 Stunden: 79

Letzten 7 Tage: 543

Letzten 30 Tage: 2,831

Insgesamt: 156,085