Zum Hauptinhalt wechseln

Repariere deine Sachen

Recht auf Reparatur

Werkzeug & Ersatzteile

Einleitung

Halte deinen Mac auf dem neuesten Stand, indem du eine gepatchte Version von macOS Mojave installierst.

Beachte: Jegliches Update von Apple auf einem modifizierten Mac wird dein Betriebssystem nutzlos machen und dich zwingen, deine Festplatte zu formatieren und alles neu aufzusetzen.

Werkzeuge

Keine Werkzeuge angegeben.

Ersatzteile

  1. Du kannst das Tool unter folgendem Link herunterladen:
    • Du kannst das Tool unter folgendem Link herunterladen:

    • http://dosdude1.com/mojave/

    • Außerdem benötigst du einen USB-Stick mit mindestens 16 GB Kapazität.

  2. Sobald das Tool vollständig heruntergeladen wurde, kannst du die .dmg-Datei öffnen. In dem sich öffnenden Fenster findest du eine Datei mit dem Namen "macOS Mojave Patcher". Mit einem Doppelklick darauf startest du das Programm. Falls dir eine Fehlermeldung angezeigt wird, weil die App von einem unbekannten Entwickler (zweites Bild) stammt, starte das Programm durch einen Rechtsklick auf die Datei und klicke dann auf den Eintrag "Öffnen" im Kontextmenü (drittes Bild).
    • Sobald das Tool vollständig heruntergeladen wurde, kannst du die .dmg-Datei öffnen.

    • In dem sich öffnenden Fenster findest du eine Datei mit dem Namen "macOS Mojave Patcher". Mit einem Doppelklick darauf startest du das Programm.

    • Falls dir eine Fehlermeldung angezeigt wird, weil die App von einem unbekannten Entwickler (zweites Bild) stammt, starte das Programm durch einen Rechtsklick auf die Datei und klicke dann auf den Eintrag "Öffnen" im Kontextmenü (drittes Bild).

  3. Jetzt formatieren wir den USB-Stick. Schließe dein USB-Laufwerk mit mindestens 16GB an deinen Mac an. Öffne das Festplatten-Dienstprogramm.
    • Jetzt formatieren wir den USB-Stick.

    • Schließe dein USB-Laufwerk mit mindestens 16GB an deinen Mac an.

    • Öffne das Festplatten-Dienstprogramm.

    • Du kannst das "Festplattendienstprogramm" auch über die Spotlight-Suche (cmd + Leertaste) öffnen.

    • Lösche das USB-Laufwerk und formatiere es als macOS Extended (journaled). Der Name des Laufwerks ist irrelevant.

  4. Wenn dein Computer nicht vom Patch Tool unterstützt wird, dann gibt das Tool eine entsprechende Meldung. In diesem Fall ist das Ende der Fahnenstange für deinen Mac erreicht. Gehe zurück zur Menüleiste im Fenster des Patch Tools Die folgenden Schritte sind nur notwendig, wenn du den Mojave Installer noch nicht heruntergeladen hast.
    • Wenn dein Computer nicht vom Patch Tool unterstützt wird, dann gibt das Tool eine entsprechende Meldung. In diesem Fall ist das Ende der Fahnenstange für deinen Mac erreicht.

    • Gehe zurück zur Menüleiste im Fenster des Patch Tools

    • Die folgenden Schritte sind nur notwendig, wenn du den Mojave Installer noch nicht heruntergeladen hast.

    • Klicke auf "Tools", anschließend im Ausklappmenü auf "Download macOSMojave"

    • Klicke auf "Weiter" und wähle dann einen Ort für die Datei aus.

    • Ich habe den Installer auf meinem Desktop gelegt. Grundsätzlich ist der Ort egal, du musst ihn dir nur merken.

  5. Wenn der Mojave Installer heruntergeladen ist, dann klicke das Mojave Icon im Mojave Patcher Fenster an. (wie auf dem Bild zu sehen)
    • Wenn der Mojave Installer heruntergeladen ist, dann klicke das Mojave Icon im Mojave Patcher Fenster an. (wie auf dem Bild zu sehen)

    • Wähle deinen Mojave Installer aus und klicke dann auf "Öffnen".

    • Wähle nun im Ausklappmenü unter dem Festplattensymbol das richtige Volume an, nämlich den Namen deines USB Laufwerks.

    • Das USB Laufwerk ist nicht Macintosh HD. Wähle nicht die Festplatte/SSD/Hybridlaufwerk deines Mac. Wähle wirklich das USB Laufwerk aus.

    • Klicke auf "Start Operation". Das kann je nach Geschwindigkeit deines Laufwerks einige Zeit dauern.

    It is saying that it is unable to restore image ps I am using external hd

    Crowns Deckays - Antwort

    A chaque fois, on m’indique que le patcher était une version non valide

    Khalid - Antwort

  6. Wenn alles fertig ist, wirf den USB Stick aus und fahre den Mac runter.
    • Wenn alles fertig ist, wirf den USB Stick aus und fahre den Mac runter.

    • Wenn du die nächsten Schritte an einem iMac durchführen willst, benötigst du eine Kabeltastatur von Apple. Frage deine Freunde, ob du dir diese Tastatur ausleihen kannst. Ansonsten musst du sie dir kaufen.

    • Drücke die Einschalttaste deines Macs und halte die Optionstaste gedrückt, bis du entweder den grauen Startbildschirm siehst, oder den Begrüßungston.

    • Halte die Optionstaste gedrückt, bis ein Bildschirm wie im Foto gezeigt, erscheint.

    You don’t need an Apple Keyboard for this part - any USB keyboard will do, just hold down the ALT key, it does the same thing!

    Si Bob - Antwort

    above is correct

    tr121 - Antwort

    You dont need a wired keyboard. A wireless one would do. Just hold on to the option key.

    Jon May - Antwort

    no me deja hacer la usb me manda error

    cobain2001que - Antwort

    Dice: Cuando el proceso esté completo, desconecta tu unidad USB y apaga tu Mac.

    Luego dice: Presiona el botón de encendido en tu Mac y mantén presionada la tecla Opción en el teclado tan pronto cuando veas la pantalla de inicio gris o el logotipo de Apple.

    Desconecto la unidad USB y apago el MAC, luego enciendo el MAC pero en ningún lado pone que tengo que insertar la unidad USB.

    No tiene sentido. Aun así, deje la unidad USB insertada y encendí el MAC en el modo Startup Manager (Power Button + Option) pero no me aparece la unidad USB, solo un disco duro y uno del modo recovery.

    Alguien sabe por que?

    Cristian Udrea - Antwort

  7. Nintendo Switch Kits

    Eine schnelle Lösung, um wieder ins Spiel zu kommen

    Switch Kits kaufen

    Nintendo Switch Kits

    Switch Kits kaufen
  8. Bewege die Umrahmung mit den Pfeiltasten zur gelb markierten Box mit dem USB Logo. Drücke die Eingabetaste, wenn diese Box aktiviert ist.
    • Bewege die Umrahmung mit den Pfeiltasten zur gelb markierten Box mit dem USB Logo. Drücke die Eingabetaste, wenn diese Box aktiviert ist.

    After it, i get to choose the language and i got a blank gray screen. What should i do?

    Rizky Arashid - Antwort

  9. Führe die Schritte 8 und 9 nur durch, wenn du ein "Clean Install", also eine ganz neue Installation durchführen willst. Anderenfalls kannst du diese Schritte einfach überspringen und in das  Volume installieren, welches die vorherige Installation von OS X enthalten hat.
    • Führe die Schritte 8 und 9 nur durch, wenn du ein "Clean Install", also eine ganz neue Installation durchführen willst. Anderenfalls kannst du diese Schritte einfach überspringen und in das Volume installieren, welches die vorherige Installation von OS X enthalten hat.

    • Gehe in der Menüleiste des Finders "Gehe zu", dann zu "Dienstprogramme" und öffne das Festplattendienstprogramm.

    I can’t get any further than this screen. My cursor moves but it won’t click. Any ideas?

    it’s a late 2008 MacBook unibody, 8gb ram & 250gb SSD

    revolutionski - Antwort

  10. Klicke deine HDD/SSHD/SSD in der Seitenleiste an. Klicke dann "Löschen" oben im Fenster an.
    • Klicke deine HDD/SSHD/SSD in der Seitenleiste an. Klicke dann "Löschen" oben im Fenster an.

    • Wähle Mac OS Extended (Journaled) und gib deiner HDD/SSHD/SSD den gewünschten Namen.

    • Das AFPS Format ist in Mojave nötig, um die gewöhnlichen Software-Systemupdates durchzuführen. Wenn du lieber Mac OS Extended (Journaled) auswählen möchtest, wirst du überhaupt keine Systemupdates erhalten.

    • AFSP funktioniert bei den Modellen von Ende 2009 sowie bei High Sierra. Wenn dein Gerät High Sierra nicht original unterstützt (und daher nicht mit AFPS starten kann), wirst du keine Wiederherstellungspartitionen haben und der Neustartdisplay wird anders sein.

    • Wenn du erfolgreich deine Festplatte Gelöscht hast, drücke auf "disk utility" in der Menüleiste. Drücke schließen und Disk Utility sollte sich Schließen.

  11. Klicke in diesem Menü auf "Continue" (Weiter)
    • Klicke in diesem Menü auf "Continue" (Weiter)

  12. Klicke die  HDD/SSHD/SSD an, auf der du Mojave installiert haben willst. Klicke danach auf "Continue" (Weiter).
    • Klicke die HDD/SSHD/SSD an, auf der du Mojave installiert haben willst. Klicke danach auf "Continue" (Weiter).

  13. Lehne dich entspannt zurück, während auf deinem Mac Mojave installiert wird.
    • Lehne dich entspannt zurück, während auf deinem Mac Mojave installiert wird.

    • Ein Tipp von Profis: Wenn du gerne sehen willst, was gerade hinter dem Installationsfenster abläuft, kannst du mit Command + L den Installationslog sehen.

    Salut et merci pour toutes ces descriptions. L’installation s’arrête à 16% puis erreur signalée. Pourtant j’ai tout suivi à la lettre j’ai un MacBook Pro 5.5 mi 2009 donc normalement compatible… une solution ?

    JULIEN JU - Antwort

  14. Wenn der Installer fertig ist, dann fahre deinen Computer herunter.
    • Wenn der Installer fertig ist, dann fahre deinen Computer herunter.

    • Folge nochmals Schritt 6, um mit deinem Mojave Installationslaufwerk zu starten.

    • Dieses mal müssen wir, statt erneut Mac OS Mojave zu installieren, die notwendigen Patches (Veränderungen) für Mac OS Mojave installieren, damit es richtig läuft.

    • Klicke auf "macOS Post Install" entweder im Seitenmenü oder im Dropdown-Menü der Dienstprogramme.

    Bleibt noch zu erwähnen, das nach dem Install ein Fehlerlogo erscheint, dann wie beschrieben runterfahren und starten.

    Sonny U - Antwort

  15. Wähle dein Mac Modell im Dropdown-Menü.
    • Wähle dein Mac Modell im Dropdown-Menü.

    • Das Patchtool findet automatisch dein Modell und zeigt dir an, was es gefunden hat. Wenn du über dein genaues Modell unsicher bist, dann akzeptiere das aufgeführte Modell.

    • Ich schlage vor, ALLE Felder, die möglich sind, anzuklicken. Das schadet nicht und kann später nützlich sein. Die meisten Auswahlmöglichkeiten sind sowieso für den sauberen Betrieb von Mojave nötig.

    • Nicht alle Felder werden zunächst ausgewählt. Achte daruf, dass du wirklich alle anklickst.

    • Wähle die Festplatte für den Patch (Veränderung) (mit dem du soeben Mac OS Mojave installiert hast).Drücke auf Patch (Veränderung), nachdem du alle notwendigen Dinge oben gemacht hast.

    MacbookPro late 2011. RAM 10Gb. Patcher has stoped installing at about 65%. The wheel bellow stopped to rotate itself as well.

    How long time the patcher installation takes?

    However the manual is perfect and very helpful.

    Andrzej Gawron - Antwort

    Bonjour . mon mac book pro 11.1 n’ apparait pas dans le modèle sélectionné pour installer les patchs

    aendil76 - Antwort

  16. Klicke auf Neustart, wenn alle Patches eingespielt sind.
    • Klicke auf Neustart, wenn alle Patches eingespielt sind.

    • Es kann auch sein, dass der danach Cache neu aufgebaut werden muss, sei also geduldig und warte, bis der Mac den Neustart selbst durchführt.

    Remounting your new Mojave partition might be necessary.

    Peter C - Antwort

    I’m stock at the first boot screen with a spirale progress bar seem not to move anymore …

    Hugo St-Laurent - Antwort

    I have the same issu

    traore stephane -

    I’ve got the same issue. Has anyone found a solution to this?

    mitchell2794 -

    Same here, any solutions? Would remounting fix this as Peter C suggested? How would i do that?

    Maximilian Steiner -

    How long does the reboot can take?

    michael.segan1 - Antwort

    Same problem any ideas

    djbigsy - Antwort

    If you have a problem after first boot you need to use newest patcher not the one which is for download on this page.

    Mariusz Kozłowski - Antwort

    where are these patches applied to? USB and the Wifi. Both are not working in Mojave. Have to fix.

    Great work!! Fantastic. Took a few tries to configure clover and kexts but, man it kicks.

    Just need to correct these two issues at the moment. USB2.0 and Atheros 9820 wifi. Used by accident Legacy Atheros Wifi patch

    The usb does not come up at all. No ports work. laptop. Using USBinjectall.kext. Thank you kindly

    maki koma - Antwort

  17. Jetzt sollte dein Mac mit einer funktionierenden Version von Mojave laufen. Gut gemacht!
    • Jetzt sollte dein Mac mit einer funktionierenden Version von Mojave laufen. Gut gemacht!

    • Wenn der Neustart nicht funktioniert hat, starte das Patch Tool erneut, um die Patches wieder neu zu laden.Wähle die Box "Force Cache Rebuild" vor dem Neustart.

    Completed all steps successfully, will not reboot into Mojave. Get blinking file. Internal drive is seen in disk utility.

    Macbook air 6,2

    Jason - Antwort

    Same hare, exactly the same disapponting result.

    I have, as it seems, succeeded in installing Mojave on my MacMini 5.2 (mid 2012) following the instructions above.

    But: after the reboot (Stap 15) and removing theinstaller USB stick, al I get is the blinking folder icon with a question mark!

    Does anyone have a succession to solve this problem?

    Jaap van der Veen - Antwort

    Addition:

    When booting into the MacMini startup manager the only choices I have is internet recovery or choosing a WiFi network.

    In target disk mode the MacMino does mount as an external drive and does seem to contain al usual suspects when it come to folders and files.

    Jaap van der Veen - Antwort

    Works perfect on Late 2008 Macbook5,1. Dosdude is awesome! Love his patch work and software ease.

    siciliani24 - Antwort

    Did not work for me as an update from el Capitan , it keeps "rebooting loop" (after multiple time "force cache" pach) .

    As "clean" install work's on external drive, but after "migration assistant" my files, again keeps "rebooting loop" .

    Now i stuck with a Mac doing nothing,

    I can run only the installer from "Startup Manager" ("option key" on rebooting)

    (MacBook pro 4,1 the same as video) - (formatted disks "mac os extended journaled")

    Can anyone help? Thanks

    Konstantinos - Antwort

    thans i install mac mojave

    i don't have breathing control in mac mojave

    سبحان رئوفی - Antwort

Abschluss

Fertig!

100%

Beginne zu übersetzen ›

Aaron Cooke

Mitglied seit: 28.08.2018

21.000 Reputation

Team

NIWOTech Mitglied von NIWOTech

Community

0 Mitglieder

I love how I’m being congratulated with “You’re Finished!”!!!

Peter C - Antwort

I have a mid 2009 MacBook Pro. I’ve gone through this process. Everything has worked great, till I reboot. It gets most of the way through then it hangs up. I’ve let it set for hours and nothing. You have any suggestions?

jetjock256 -

After initial install, the computer cannot complete reboot without the patch “MacOS Post install” (see step 13 above). This will require a hard shut down (hold down the power button if it is stuck) and restart holding down the alt/option key until you can select the installer again. This time, do not reinstall the OS but click on the button on the side (or double click it), or select in the pull down menu.

This will need to be repeated for updates, if new updates also get stuck.

Hope this helps.

Douglas Lee -

I have a Macbook 2008 with 10.7.5 on it and am being told that is the end of the line. Will this work on my Macbook?

Bill Hines - Antwort

If it’s a white MacBook you can hack Mountain Lion and maybe even later with the OS X Hackers tools (which I’ve never used.) If it’s an aluminum 2008 MacBook, it is compatible with the Mojave patcher.

Luke L -

Hi can i know whether Macbook pro late 2008 with el capitian will it work?

Alex - Antwort

Replying to my own question. Yes it work . Today I tried. Thing is now after post patch. My keyboard won’t work. Guess I need a original Apple wired keyboard . Tomorrow I go office and try if that is so valuable maybe should buy from my boss

Alex -

can this be installed on a 2011 with an already faulty GPU or does the GPU have to be working for the first boot?

lewis Barker - Antwort

yep it can work on a faulty GPU. I run it on a MacBook Pro 2011 17inch with a faulty GPU and it runs like a dream.

Anthony Kaisaris -

After I finished installing everything, My keyboard doesn’t work properly. I can press shortcuts, but I can’t type in Safari or other applications, but I can type in spotlight. I’m using 2009 iMac.

When I installed it first, the keyboard works well, but after installing Onyx and used the Onyx maintenance tool. After restarting then the keyboard shortcuts works, and I can only type in spotlight.

One thing I love about this patch, is the fact that I now have Siri.

So how can I resolve that keyboard issue?

Sarki Amada - Antwort

Hi Sarki, I think I may have found the solution to your bluetooth device not working. Read this article here’s the link:https://blog.macsales.com/46143-macos-10.... You have to delete the Bluetooth P-list heres the steps:To delete the Bluetooth plist file, follow these steps:

Open a Finder window, and browse to /Library/Preferences.

Locate the file named: com.apple.Bluetooth.plist.

Select the com.apple.Bluetooth.plist file and drag it to the trash.

Empty the trash.

The com.apple.Bluetooth.plist file will be recreated.

Go ahead and try using or connecting a Bluetooth device

I really hope that helps! If you have more trouble be sure to let us know and if you have sucess.

Marshall WahlstromHelgren -

Hello everyone,

does anybody knows if the bluetooth keyboard is working after installing the patched mojave?

Are there any issues with software that will not work on the patched mojave?

Thank you in advance for the replies

Marco - Antwort

Running wonder on a macbook air 13 "mid 2011. Thanks!

eduardogunter - Antwort

how can I uninstall the patches if necessary?

Subhy Omar - Antwort

Hi,

I installed the patch on a Mac Pro 2008 3.1 and I’m experiencing a lot of issues… Graphic issues even if my graphic card is in the list of compatible cards (Nvidia), Logic Pro crashing all the time. Wifi not working, airport card not recognized. What should I do ? Also, know that I installed the High Sierra patch before and it worked perfectly, I just had to change my airport card. I wondered if I can downgrade to High Sierra.

I must also give the information that I took out the SSD of the Mac Pro (where the system is installed) and brought it home to do install the patch and Moyave from my MacBook Pro. When I had the window asking me the model, I choose Mac Pro 3.1. Maybe this have an incidence on the issues I have.

Thanks for your help.

Innacity Man - Antwort

I installed MacOS Mojavi on an unsupported 2011 Mac Mini to 10.14.2. Previously, I had upgraded the HD with an 256 SSD, and I am happy with the ability to upgrade. I even used the Apple upgrade to 10.14.3, without bricking it!

David Petersen - Antwort

Trying this, but the tool won’t download Mojave - always High Sierra? Any ideas? I’m running a Macbook 5,1 with El Capitan.

Cho - Antwort

Upgrade to High Sierra first.

rynousa -

Just to let you guys know if you have a working hard drive and you dont want to loose your data skip step 9. Theres no need to format the HDD the patch will work as an update.

Aron Jones - Antwort

The article claims that you will have installed a fully working copy of macOS Mojave. That isn’t quite accurate. There are two important functions that are not working Quartz Extreme and Metal. You cannot used iMovie for one because of this deficiency.

John Donahue - Antwort

That’s not true. I was able to run iMovie 10.1.12 (highest version for High Sierra) on Mojave on MacBook late 2008. Version 10.1.13 was closing when I was creating a project or importing media. Fortunately I had another MacBook with natively supported High Sierra and I just copied version 10.1.12 from there and it’s working!!!

Mariusz Kozłowski -

Hi! This is an original Mojave os? When i install it, i got an original Apple Mojave os?

Balazs Bota - Antwort

Thank you for this great guide!

Can I just ask for clarification about the statement at the beginning: “Please do note that if you install any Mojave update from Apple on your Mac you will "brick" your machine and you will be required to do erase your HDD/SSHD/SSD and start over.” Does this mean that if Mojave is placed on an unsupported Mac, then things like automatic updates or future security updates released by Apple should NOT be installed on the device?

jlepawsky - Antwort

I just installed Mojave on a 2011 iMac. It is running 10.14.3 and has taken an Apple update without bricking. Websites/internet/wifi/bluetooth/USB all run smoothly. HOWEVER, the system is VERY slow now compared to when it was running High Sierra. Objects moved across the screen create acid trail duplicates that persist for some time. Any idea what could be gimping the system? Please advise.

J Kanter - Antwort

Received error message (macOS could not be installed on your computer) during installation on my disk that had apple installed MacOs High Sierra. I decided to do a clean install as the partition with the MacOs High Sierra wasn’t booting again. I keep getting the same error message after some time during installation. What do I do?

joerichlad - Antwort

Installed Mojave on my aluminum 2008 MacBook 2.4ghz professor with no issues and it is running it perfectly! I upgraded to a 250gb SSD and that really gave it a boost.

My isight and facetime work work with no issues, in addition to the other onboard apple appps. 3rd party apps are working like a dream and it actually runs faster that El Capitan IMO. What an amazing different and I would like to thank the developers of this for giving our older macs some new life and features!

Todd Bates - Antwort

I have updated my Mac and it is now running 10.14.2. many thanks.

I see that 10.14.3 is now available but cannot update to it as it is “not compatible” with my machine.

Any ideas what the issue may be?

Martin Dalgleish - Antwort

It worked flawlessly on my macbook air 11” mid 2011, on my macmini mid 2010 and even on my macbook white unibody!!!! All of them with SSD and memory upgrade (except for the macbook air, which runs on 4Gb RAM). Running smooth and no problems until now! Thanks for this patch, it gave new life to those old, but great machines!

Rodrigo Del Monaco - Antwort

Encountering App Store sign-in problem. It appeared to keep on ‘un-sign-in’ although I had signed-in successfully. Purposely tried with wrong password and it appeared incorrect password error message. HELP HELP! WHY CAN NOT SIGN IN ?

Derick Chua - Antwort

1. If App Store is running, quit the app.

2. Open the Terminal (you can search for it using Command-Space).

3. Copy and paste this: defaults delete com.apple.appstore.commerce

4. Run the command.

5. Open App Store, sign in, and hit retry a few times.

László Jóni -

After performing final patch, an error popped up saying the volume of Mojave is not a valid copy and rebooting the original HD does not boot succssfully. I downloaded the patch tool from the link provided. Any suggestions on the fix? I feel that my HD is unrecoverable at this point…

drummerboy - Antwort

Installation went well on my macbook8,1. Late 2011 13” pro.

However, I had to go to disk utility to mount the ssd drive, then go back and install the patch.

And……the camera does not work nor does the screen brightness buttons. After multiple tries with terminal and terminating vcd and appleassistant, etc etc, I reverted back to High Sierra. No fix possible.

But, the guide above is very good and made my job easy. Thanks!

ted melville - Antwort

Bei Schritt 7 nach der Auswahl des USB Sticks und der Enter Taste, komme ich in einen grauen Apple Start Screen der sehr lange läd und am Ende gar nichts mehr macht… was ist passiert? Was habe ich falsch gemacht?

Dirk Deichmann - Antwort

I get stuck on a white screen with the apple mac logo after loading data from the USB, any advice

thanks in advance

Rabih Ibrahim - Antwort

my macbook pro late 2011 do not display the boxes when turning on .

Mimi Tasani - Antwort

NOTE: This will look absolutely terrible if your Mac uses a pre-Metal graphics card. If that is the case, you may be able to patch it with this: https://github.com/SpiraMira/HybridMode-...

However, I haven’t got it to work yet on an iMac 7, 1

Caleb Hester - Antwort

Not worked with 10.14.5

Edgars Sējējs - Antwort

Hello I’m pretty sure ive followed every step correctly but when rebooting the start up screen goes from white and loading to grey then it restarts saying there was an error…. any Ideas on how to fix this?

Nick Cochran - Antwort

Hi guys! Followed every step on my macbook pro 8.2 late 2011, also followed dosdude1 steps to disable the dedicated gpu but when the laptop boots after the bar fills until half a circle shows and after it rotates for a while nothing happens. Also repeated the patch procedure but nothing happens. Im completely stuck and the laptop is unusable. Please help me!

Rimi - Antwort

I’m having the same problem! Could someone help?

Perm Sauce -

If anyone’s boot screen stops halfway. Go to the maker of the patch’s website. http://dosdude1.com/mojave/ He has the most recent patch. It should boot normally after installing using the patch from his website.

Perm Sauce - Antwort

This happened to me with the updated installer I’ve been trying this all day today. Crazy thing is, i’m trying it right now and i’m not sitting at the spinning icon. It’s just slowly progressing and I have my fingers crossed because like an idiot I clean installed this stuff so without access to another Mac I cannot get high sierra back lmao.

Cody Goodling - Antwort

So I have been unable to get this to boot correctly. I’ve followed all the steps I have a mid 2010 13 MacBook Pro. Idk what’s wrong.. I’ve tried this so many times…

Cody Goodling - Antwort

Cannot get step 14 to work please help

Alan Grayson - Antwort

@ iFixit You guys need to update the download link for the Mojave patcher with the original link from Dosdude or close this thread completely because you are messing people’s macs with the old link. Thats what happened in my case. My macbook pro was stuck in boot and I had to redo the entire process with link from dosdude to get my mac working again.

Rimi - Antwort

Dont do it it nearly bricked my iMac. Its shift option command + R to fix their unless guide.

Neon Jay - Antwort

How long the patch takes to do the final reboot?

essam osman - Antwort

Huge thanks for the tutorial, worked like a charm on MacBook Pro 8,1 late 2011 model.

Daniel Busey - Antwort

Make sure everyone here uses the latest version of the Mojave patcher for 10.14.5 from dosdude’s website. Don’t use any old links posted in this guide. (I just updated the link in the guide to the latest version as of now.)

Luke L - Antwort

While running the post patch, my he doesn’t show up in the ‘select volume ‘ option. Can someone please help?

Thank you!

Rahul Misra - Antwort

You are simply fuct…

rynousa -

Does not work properly on iMac 2011 12,2.

Do not install it…

Milos Hovjecki - Antwort

You too, are simply fuct…

rynousa -

In this patch is not availble few important apps, like monitor activity, about this mac, and Terminal. how to get Terminal back to work? iMac 21,5 mid 2010

Lukáš Pivoňka - Antwort

You are fuct…

rynousa -

I install it on my iMac 27 mid 2010 and my colors doesnt work properly

Kamyl Borry - Antwort

You are quite simply and totally irreversibly straight fuct, gangnam style…

rynousa -

I have installed on MacMini (Early 2009) successfully.

During the process I had face off with 2 problems:

1. The patcher app wasn’t capable to download the Mojave image file…after a couple of seconds the download has canceled. So, I have to download it from elsewhere.

2. After the successfull install I have realised Mojave couldn’t connect to AppStore.

Solution:

If App Store is running, quit the app.

Open the Terminal (you can search for it using Command-Space).

Copy and paste this: defaults delete com.apple.appstore.commerce

Run the command.

Open App Store, sign in, and hit retry a few times.

László Jóni - Antwort

Hi, I'm using MacBook Pro late 2011 will operate well

SERIES Infrastructure - Antwort

In”bricked” the iMac and can’t find Disk Utility whenever I select “Command +R” at start-up.

Seamus Warren - Antwort

I tried to install on MacBook Pro 2012. Patcher recognized version 8.2, so I chave chosen that.

As result after restart OS has stopped installing patches at about 80 percent of progress strip.

NO SUCCESS :-(

How long it should take?

Andrzej Gawron - Antwort

You don’t need to patch the installer for a 2012, the 2012 MacBook Pro supports Mojave natively and will support Catalina this fall.

Jonah Aragon -

I tried to install on AirMac 2.1. I looked to complete the procedure. Now, I’m rebooting the machine and it is taking very long time. Is something wrong?

Yoiichi Yamada - Antwort

I was able to install Mojave on a Mid 2009 MacBook Pro. HOWEVER, the audio doesn’t work and I also can’t increase or decrease the screen brightness. Anyone else having this problem? Please share if you know how to fix.

Xavier - Antwort

Hey Y’all,

Just wanted to let you know the version of the patcher contained in this article is deprecated. The patcher downloads the 10.14.4 version of Mojave, but the version of the Patcher you have linked in this article can’t install the Post Install Patches resulting in a permanent hang on first boot. Totally fixable, I’d update the link to point at Dosdude’s most current version which installs and works like a dream! Just thought I’d let you know, spent awhile backtracking and fixing this after downloading the patcher from this article lol.

Cheers!

Q

Quinten Larsen - Antwort

hi,

i was wondering if this would work on both my Mid 2011 AMD Radeon HD 6770M, and my mid 2011 macbook air 11” i7. reading the notes and from what i read online it would be a bad idea to try on my 2011 due to the graphics but would this issue be fixed? would this issue update benefit my macbook air 2011 with the right click issue (you have to keep tapping the right side and magicly the option appears. thanks for the heads up in advance.

Adam Diaz - Antwort

didn’t work on macbookpro8, 1 (intel 300 graphic) got stuck on reboot after installation.

soheil.burton69 - Antwort

Hello I have done this with my MacbookPro8,1(Late2011) there is no problem I see since 2 weeks. There is a update for Catalina on settings. If when I click update it starts to download but I didnt finish it because I have scared about may I will have problems. Is someone tried it update to Catalina after this Mojave patch?

Einsitesin - Antwort

moi ca me dit que c est pas compatible

Alex pitbull - Antwort

Bravo guida perfetta. Aggiungerei che con una chiavetta usb 3 sul mio mac mini 2011 non faceva il boot. Ma usando una chiavetta usb 2 tutto ok come da tue istruzioni.

Ora ho un mac mini del 2011 con mojave

alessandro - Antwort

I installed it on my iMac mid 2010 (graphic card ATI Radeon HD 5670 512 MB) but now I have troubles with colors (orange is blue for example) and when I drag the windows. Is the graphics card the problem?

albe - Antwort

Did you get this resolved? I have the exact same imac and was about to use this patch to update for my son.

mandispring -

Will this also work for an MacBook Pro 16 (2019) MacBookPro16,1 ?

Gerard Dirks - Antwort

A couple of things that I noticed: After the install (before the patcher, the screen on my MBA mid-2011 went white (since it could not reboot without the patcher). I did a hard shutdown and restarted holding the option key to get back to the installer for the post install patch.

Second, updates from both the patcher (for mitigating known update issues) required a restart which worked but the second time through with Mojave updates got stuck similar to the original install and required a re-post-install patching like before. This could be disturbing for folks who don’t realize this.

Douglas Lee - Antwort

I tried to install the Mojave on an SD Card. Alle ist working finde until the Patch try to personalize the volume.

Error: “asr: Couldn´t personalize volume /Volumes/macOS Base System“

disk6 ejected.

Do you have any idea?

If i try this sd card on the other mac to install the mojave.

This will go to a grey page with an X in the middle. Now Error Notice.

marc.matzkeit - Antwort

Hi

I successfully installed the patcher on my ssd for a MacBook Pro mid 2009. But after rebooting the computer, arriving on the “welcome" page (language settings), the keyboard and trackpad are not working anymore while it was working previously. Any idea to resolve this problem?

Thanks.

Sonia Yassa - Antwort

I have El Capitan on my macbook late 2008 (2.4ghz). Are people upgrading to mojave for security reasons or added features in the Mojave update? Because I would assume that updating the Macos to a newer version will only slower your computers performance. Am I missing something?

Zouhair Najjar - Antwort

no me permite descargar , se queda trabado en 16,5mb

fede_zabattaro_8 - Antwort

I watched your tutorial on youtube,how to install MacOS Mojave on a 2010 macbook pro.

Everything went well until I reached the NO ENTRY mark. I stop the computer and restart pressing alt/ option button, it does not worked, the same sign appears to me.

Thon't work the no option + R for save mode.

What can I do? On El captain I used boot camp for windows, and it was the same( not open bootcamp after start computer, only if I gave restart.Now I can not restart.

Can you help me please?

Thanks a lot!

Rat Lorand - Antwort

con il tuo aiuto ho risolto.Grandeeeeeeee

ferdinam13 - Antwort

Salve, io vorrei fare il contrario:

installare El Capitan (10.11.6) in un nuovo iMac 27 retina 5K (nativo con Mojave 10.14.6).

Qualcuno è riuscito nell'impresa?

Grazie

Toni

Hi, I would like to do the opposite:

install El Capitan (10.11.6) in a new iMac 27 retina 5K (native with Mojave 10.14.6).

Has anyone succeeded in the venture?

Thanks

Toni

toni - Antwort

Is there a way to clone the mojave patched drive the Apfs portion and the small boot one.

Marcel Jacques - Antwort

I mean duplicate the entire drive

Marcel Jacques -

Hi there.

I need to have Lion installed on iMac 14,2. Since the machine was manufactured prior to Lion release, they are not quite in good terms, and iMac insists on not having Lion in :)

So I used another Mac to have Lion installed on an external and copied it into the non-cooperative one - no luck either, for it banned Lion from booting anyway …

Any idea on how to cheat them into some sort of liaison?

Greg

anka4400 - Antwort

È il mio stesso problema.

Sembra che Apple non consente di installare un sistema operativo precedente alla versione installata al momento della vendita della macchina.

It's my own problem.

It appears that Apple does not allow you to install an operating system older than the version installed at the time of the sale of the machine.

———————————————————————————————————————

Salve, io vorrei fare il contrario:

Qualcuno è riuscito nell'impresa?

Grazie

Toni

Hi, I would like to do the opposite:

Has anyone succeeded in the venture?

Thanks

Toni

toni - 05/04/2020

———————————————————————————————————————

toni -

Well, actually we seem to have the same problem.

It’s a pity the developer included this limited number of OSX’s in the Patcher.

anka4400 - Antwort

Is this like hackintoshing but for a Mac?

Neo [Gd] - Antwort

hey i have a mackbook pro end 2011 ,can i installmas os mojave without any kind of problems?

joshua tang tong hi - Antwort

手順11(Mojaveをインストールしたいドライブを選択します)まではうまく行ったのですが、インストール先のHDDを選択すると「空き容量がありません」と表示され先へ進めません。ストレージを確認したら300GB以上利用可能なのですが一体どうしたことか。クリーンインストールを試してみるべきでしょうか。そこまでやってダメだったらガックリです。

osa - Antwort

Hi, I have followed the procedure and successfully installed the patcher on my hard disk for a imac 2009. But after rebooting the computer, arriving on the “welcome" page (language settings), the keyboard and trackpad are not working anymore while it was working previously. Any idea to resolve this problem?

Please help to resolve the issue

Thanks.

tamil favourite - Antwort

カメラが使えなくなりました。

どのようにしたら復活するでしょうか?

kaidou - Antwort

Hi!

Thanks for nice tutorial it went ok on my 2009 MacBook Pro 5.5. I some issue after installation. When I want to install postresql it fails through brew. There’s a problem with postintallation.

running bootstrap script ... child process was terminated by signal 4: Illegal instruction: 4

BuildError: Failed executing

/usr/local/Homebrew/Library/Homebrew/formula.rb:2013:in `block in system'

/usr/local/Homebrew/Library/Homebrew/formula.rb:1951:in `open'

any ideas how to fix it? Or maybe someone else has same problem? Thanks

Nikodem Górak - Antwort

Kommentar hinzufügen

Statistik anzeigen:

Letzten 24 Stunden: 392

Letzten 7 Tage: 3,503

Letzten 30 Tage: 12,492

Insgesamt: 164,424