Zum Hauptinhalt wechseln

Einleitung

Ersetze den Akku deines MacBook Pro 13" Unibody Mitte 2010. Wenn dein Akku aufgebläht ist, dann musst du entsprechende Vorsichtsmaßnahmen treffen.

    • Sieben 3 mm Schrauben.

    • Drei 13,5 mm Schrauben.

  3. iPhone Akku Fix Kits

    Nur $29.99

    Buy Now

    iPhone Akku Fix Kits

    Nur $29.99

    Buy Now
  4. Entferne die folgenden zwei Tri-Point Schrauben, die den Akku an der Gehäuse-Oberseite befestigen:
    • Entferne die folgenden zwei Tri-Point Schrauben, die den Akku an der Gehäuse-Oberseite befestigen:

    • Eine 5,5 mm Tri-Point Schraube.

    • Eine 13,5 mm Tri-Point Schraube.

  5. Löse mit der Kante eines Spudgers den Akkuanschluss nach oben, weg vom Sockel auf dem Logic Board.

  6. Hebe den Akku aus der Gehäuse-Oberseite.
    • Hebe den Akku aus der Gehäuse-Oberseite.

    • Wenn dir nach dem Einbau deines neuen Akkus etwas Ungewöhnliches auffällt oder Probleme auftreten, kann es sein, dass du den SMC deines MacBooks zurücksetzen musst.

Abschluss

100%

Beginne zu übersetzen ›

You guys are awesome! My granddaughter spilled a whole coke on the Mac and it went fizz! After some weeks I took it to the Apple store where it was declared it dead. They offered me a refurbished machine for $800, but insteaed I came home, took the disk out and hooked it via a USB carrier to another Mac which proved that the disk had not been harmed. I put it back in the machine and booted up at which point it became obvious that the battery was dead. One pass at Google turned up IFixIt where I found the battery and the correct, goofy tri-point screwdriver. The battery arrived a bit ago and the Mac is up and running as if nothing happened . . . a tidy savings of $650!

Thanks so much1

amzbay - Antwort

This was a total life saver! A few weeks ago my house was hit by lightning and even though my computer wasn't plugged in (thank God!) my charger was completely fried. I ordered a new charger but my computer still wasn't working- Apple said my computer was done for. A friend said it was probably my battery and told me about ifixit.com. I was able to buy a new battery and change it myself (it was so easy!!!). Saved me from spending a bunch of $$ at the Apple store. I move out of the Country in a few weeks and didn't know what I was going to do without a computer. Thanks ifixit!!!

talithab - Antwort

Though Apple says this battery should be replaced only by Apple without damage. Is this BS?

Wayne - Antwort

Worked like a charm:)

NickDanielWright - Antwort

Awesome tutorial! It worked out great for me. Thanks!!

MLoren - Antwort

Kommentar hinzufügen

Statistik anzeigen:

Letzte 24 Stunden: 65

Letzte 7 Tage: 503

Letzte 30 Tage: 2,433

Insgesamt: 505,450