Zum Hauptinhalt wechseln

Repariere deine Sachen

Recht auf Reparatur

Werkzeug & Ersatzteile

Einleitung

Ist deine Wi-Fi Empfang futsch? Kein Ping mehr? Hier wird dir gezeigt, wie du die Wi-Fi Karte austauschen kannst.

  1. Um die Xbox zu öffnen musst du diesen Sicherheitsaufkleber auf der Rückseite ablösen oder herausschneiden. Aber keine Sorge - solange du nichts beschädigst, kann Microsoft nicht legal deine Garantie für ungültig erklären . Viel Spass!
    • Um die Xbox zu öffnen musst du diesen Sicherheitsaufkleber auf der Rückseite ablösen oder herausschneiden. Aber keine Sorge - solange du nichts beschädigst, kann Microsoft nicht legal deine Garantie für ungültig erklären . Viel Spass!

    In the United States the Magnuson-Moss Warranty Act of 1975 is a Federal Law that states that stickers and clauses are illegal. It says you can open your electronics without voiding the warranty, regardless of what language of that warranty says.

    Dustin D'Amour - Antwort

    Stickers are illegal!?

    Brandon -

    For anyone concerned, if you apply heat with a blow dryer or heat gun you can carefully remove the sticker without damaging it, making it impossible to know that the sticker was ever removed.

    Kelton Stewart - Antwort

    All the immature comments aside, thank you Dustin for sharing the information.

    Wade - Antwort

    xbox를 열기 위해서 이러한 위조방지 테이프를 자르거나 떼어내야 합니다. 하지만 걱정 마세요. 여러분이 무언가 직접적으로 망가트리지 않는한 ms는 보증을 취소하지 않습니다.

    승대/SeungDae 정/Jeong - Antwort

  2. Löse mit einem Öffnungswerkzeug aus Plastik das Kunsstofflüftergitter um die seitliche USB Buchse. Das Gitter ist ziemlich flexibel und mit schwachen Plastikklammern befestigt - beginne an der Rückseitel und löse es allmählich ab.
    • Löse mit einem Öffnungswerkzeug aus Plastik das Kunsstofflüftergitter um die seitliche USB Buchse.

    • Das Gitter ist ziemlich flexibel und mit schwachen Plastikklammern befestigt - beginne an der Rückseitel und löse es allmählich ab.

    - 플라스틱 오프닝 도구를 애용해서 측면 usb 포트를 둘러싼 통풍구를 들어올려 분리하세요.

    - 이 통풍구는 무척 유연하며 연약한 플라스틱 클립으로 고정되어 있습니다. 뒤쪽에서부터 들어올려 분리하고 떼어냅니다.

    승대/SeungDae 정/Jeong - Antwort

  3. Ein kleines Plastikstück verstärkt die vordere Ecke der XBox. Schiebe das Plastikstück direkt nach hinten und entferne es.
    • Ein kleines Plastikstück verstärkt die vordere Ecke der XBox.

    • Schiebe das Plastikstück direkt nach hinten und entferne es.

    Do u sell that plastic tag I need it

    Brandon - Antwort

    Here is What's Stated in Step-3 : (There is a small plastic tab that reinforces the front corner of the Xbox.) Actually, the "Tab" is NOT SMALL at all. See the Picture: The "TAB" is the Piece that this Person has their Thumb on, is the Tab that you NEED TO SLIDE TOWARDS THE "REAR" of the Unit. You will be able to tell How this Large Tab Holds the Top and the Bottom Case Covers together. Take Note how to Replace this tab back where it Belongs, when you are putting the Case Covers back together. Hope that this comment will help you. 6-29-2017

    B.L. Spence - Antwort

    - xbox의 전면 모서리를 지지하는 작은 플라스틱 탭이 있습니다.

    - 뒤쪽으로 똑바로 밀어서 제거하세요.

    승대/SeungDae 정/Jeong - Antwort

  4. Setze das flache Ende eines Spudgers zwischen dem oberen und unteren Gehäuseteil genau da ein, wo sie sich hinten an der Lüftungsöffnung treffen. Es gibt da eine stabile Plastikklammer, die die beiden Gehäusehälften zusammen hält (die erste von  vielen), du wirst etwas Kraft zum Lösen benötigen.
    • Setze das flache Ende eines Spudgers zwischen dem oberen und unteren Gehäuseteil genau da ein, wo sie sich hinten an der Lüftungsöffnung treffen.

    • Es gibt da eine stabile Plastikklammer, die die beiden Gehäusehälften zusammen hält (die erste von vielen), du wirst etwas Kraft zum Lösen benötigen.

    • Lasse den Spudger eingesteckt bis das Gehäuse komplett geöffnet ist. Die Klammern sind sehr elastisch und können sonst wieder einschnappen während du arbeitest.

    prying does not work. my spudger is causing damage. my soft. plastic. spudger. and the %#*@ thing does not move. this is a common issue with the instructions on this site. you write instructions like you assume people have extensive repair experience. describe the plastic tab. add detail. because simply prying WILL damage the case. hire a %#*@ writer. cause you guys do not know how to precisely convey important detail. constant problem with tech companies actually. no writers.

    Kevin Michaels - Antwort

    - 벗겨낸 통풍구쪽부터 상판과 하판 사이의 틈으로 spudger의 평평한 끝을 밀어넣습니다.

    - 플라스틱 클립들이 꽤 강하기 때문에 생각보다 강한 힘을 사용해야 합니다.

    - 케이스를 완전히 열 때까지 spudger를 계속 끼워두세요. 클립이 강해서 작업도중 다시 닫힐 수도 있습니다.

    승대/SeungDae 정/Jeong - Antwort

    it would be very very nice that the part, that you sell, will Fix. This an ols Tutorial. The new opening tools that you sell, will not help anything, cause there is no flat sign on the side. you link these tools at this tutorial, but never tested, if the new tools work. so i tell this you, no they dont fit. Thanks for nothing.

    Zeroslammer - Antwort

    I ve made it this far with only a Lego membership card and a flimsier amusement park card (I'm a big year old)

    Shadow Killz - Antwort

  5. Die Verbindung zwischen oberer und unterer Gehäusehälfte ist durch einige Klammern auf der anderen Seite und der Rückseite gesichert. Setze ein Öffnungswerkzeug aus Plastik zwischen das obere und untere Gehäuse, um die Klammer über der hinteren Lüftungsöffnung zu lösen.
    • Die Verbindung zwischen oberer und unterer Gehäusehälfte ist durch einige Klammern auf der anderen Seite und der Rückseite gesichert.

    • Setze ein Öffnungswerkzeug aus Plastik zwischen das obere und untere Gehäuse, um die Klammer über der hinteren Lüftungsöffnung zu lösen.

    - 상판과 하판 사이에 끼인 후면 단자판은 여러개의 클립으로 고정되어 있습니다.

    - 플라스틱 오프닝 도구로 후면 통풍구의 클립들을 분리하세요.

    승대/SeungDae 정/Jeong - Antwort

  6. Fahre weiter ringsum die Rückseite der Xbox fort, um die Klammern zu öffnen. Lasse den Spudger an Ort und Stelle in der Lücke, um die Klammern offen zu halten, die sehr leicht wieder einschnappen, auch wenn die Lücke grösser als der Spudger ist.
    • Fahre weiter ringsum die Rückseite der Xbox fort, um die Klammern zu öffnen.

    • Lasse den Spudger an Ort und Stelle in der Lücke, um die Klammern offen zu halten, die sehr leicht wieder einschnappen, auch wenn die Lücke grösser als der Spudger ist.

    - 후면을 따라서 계속 클립을 들어서 분리하세요.

    - spudger가 제대로 꽂혀 있는지 중간중간 확인하세요. spudger가 빠질정도로 케이스가 분리 되더라도 남은 클립들이 매우 탄력적이라서 방심하면 도로 닫히기 십상입니다. 원활한 진행을 위해 spudger가 잘 꽂혀서 사이를 벌리도록 유지하세요.

    승대/SeungDae 정/Jeong - Antwort

  7. iPhone LCD Display Fix Kits

    Kits kaufen

    iPhone LCD Display Fix Kits

    Reduziere die Reparaturkosten, nicht die Qualität.

    Kits kaufen
  8. Fahre fort Klammern zu öffnen. Dabei ist es hilfreich mit dem Öffnungswerkzeug aus Plastik direkt über die Klammern zu fahren. Wenn du ans Ende der Rückseite gekommen bist, müsste die obere Hälfte herauskommen. Wenn nicht, fahre mit dem Öffnungswerkzeug um die Ecke und löse die Klammern auf der Seite ohne USB Buchse.
    • Fahre fort Klammern zu öffnen. Dabei ist es hilfreich mit dem Öffnungswerkzeug aus Plastik direkt über die Klammern zu fahren.

    • Wenn du ans Ende der Rückseite gekommen bist, müsste die obere Hälfte herauskommen. Wenn nicht, fahre mit dem Öffnungswerkzeug um die Ecke und löse die Klammern auf der Seite ohne USB Buchse.

    - 클립들을 계속해서 분리합니다. 클립들을 가로질러 플라스틱 오프닝 도구를 주욱 미는 것이 도움이 될수도 있습니다.

    - 후방 케이스를 따라 분리하면 상판이 열릴 기미가 보여야 합니다. 만약 열릴 기미가 보이지 않는다면 모서리부터 플라스틱 오프닝 도구로 분리를 시작하고 usb포트가 없는 쪽을 따라서 클립 분리를 다시 시도하세요.

    승대/SeungDae 정/Jeong - Antwort

  9. Beginne mit dem Spudger, der noch in der Lücke steckt. Hebel das obere Gehäuseteil hoch, um die letzten Klammern zu lösen. Drücke noch nicht gelöste Klammern mit einem Plastiköffnungswerkzeug auf. Hebe die obere Gehäusehälfte jetzt noch nicht weg, da sie am Kebel des vorderen Bedienungsteils hängt.
    • Beginne mit dem Spudger, der noch in der Lücke steckt. Hebel das obere Gehäuseteil hoch, um die letzten Klammern zu lösen.

    • Drücke noch nicht gelöste Klammern mit einem Plastiköffnungswerkzeug auf.

    • Hebe die obere Gehäusehälfte jetzt noch nicht weg, da sie am Kebel des vorderen Bedienungsteils hängt.

    • Hebe das obere Gehäuseteil leicht an und schiebe es ein bisschen weg um an das vordere Bedienteil zu kommen.

    I got confused here. I couldn’t unclip the front panel at all. I found out that if I open the case like a clamshell (or a book, with the front being the spine of the book) I popped right off easily.

    Omar Ramos - Antwort

  10. Das Kabel zum Bedienungsteil hat einen einzigartigen ZIF Verbinder - beachte die nächsten Schritte genau, um ihn ohne Schaden zu lösen. Über dem Verbinder ist ein Plastikbügel. Hebe ihn mit einer Pinzette weg. Nimm die Spitze eines Spudgers um die Lasche, die den Verbinder festhält zum Kabel hin zu schieben und damit zu entriegeln.
    • Das Kabel zum Bedienungsteil hat einen einzigartigen ZIF Verbinder - beachte die nächsten Schritte genau, um ihn ohne Schaden zu lösen.

    • Über dem Verbinder ist ein Plastikbügel. Hebe ihn mit einer Pinzette weg.

    • Nimm die Spitze eines Spudgers um die Lasche, die den Verbinder festhält zum Kabel hin zu schieben und damit zu entriegeln.

    I recently took my Xbox one apart to clean it and for some reason it's on for a couple minutes then it cuts off

    Ali - Antwort

  11. Mit einer Pinzette kannst du nun das Kabel senkrecht aus dem Verbinder ziehen. Entferne das obere Gehäuseteil.
    • Mit einer Pinzette kannst du nun das Kabel senkrecht aus dem Verbinder ziehen.

    • Entferne das obere Gehäuseteil.

    I broke that peice that white connector peice what can I do?

    devinthomason - Antwort

  12. Die nächsten vier Schritte sind wichtig beim Zusammenbau. Für den Ausbau kannst du sie überspringen. Benutze das flache Ende des Spudgers, um die Klammern zu lösen, die das Front Panel an der oberen Gehäusehälfte festhalten. Entferne das Front Panel vom oberen Gehäuseteil.
    • Die nächsten vier Schritte sind wichtig beim Zusammenbau. Für den Ausbau kannst du sie überspringen.

    • Benutze das flache Ende des Spudgers, um die Klammern zu lösen, die das Front Panel an der oberen Gehäusehälfte festhalten.

    • Entferne das Front Panel vom oberen Gehäuseteil.

  13. Setze das Oberteil wieder auf. Bringe die Klammern in Position und drücke sie fest, um sie ringsum wieder zum Einschnappen zu bringen. Bringe die Klammern in Position und drücke sie fest, um sie ringsum wieder zum Einschnappen zu bringen.
    • Setze das Oberteil wieder auf.

    • Bringe die Klammern in Position und drücke sie fest, um sie ringsum wieder zum Einschnappen zu bringen.

  14. Halte das Front Panel nahe der Vorderseite der Xbox fest. Mit einer Pinzette kannst du nun das Kabel des vorderen Knopfes wieder in den ZIF Anschluss einsetzen. Mit der flachen Seite eines Spudgers sicherst du den ZIF Stecker indem du den Bügel wieder nach links drückst.
    • Halte das Front Panel nahe der Vorderseite der Xbox fest.

    • Mit einer Pinzette kannst du nun das Kabel des vorderen Knopfes wieder in den ZIF Anschluss einsetzen.

    • Mit der flachen Seite eines Spudgers sicherst du den ZIF Stecker indem du den Bügel wieder nach links drückst.

  15. Die Unterkante des Front Panels hat Plastikhaken, die in die entsprechenden Haken des unteren Gehäuseteils eingreifen. Bringe das Front Panel in einen Winkel von 45 Grad und verzahne seine Haken mit denen des unteren Gehäuseteils. Drücke die Oberseite des Front Panels in die XBox hinein, so wie man einen Briefkastendeckel schließt. Drücke fest so dass die Klammern, die das Front Panel mit dem oberen Gehäuseteil verbinden, sicher einrasten.
    • Die Unterkante des Front Panels hat Plastikhaken, die in die entsprechenden Haken des unteren Gehäuseteils eingreifen.

    • Bringe das Front Panel in einen Winkel von 45 Grad und verzahne seine Haken mit denen des unteren Gehäuseteils.

    • Drücke die Oberseite des Front Panels in die XBox hinein, so wie man einen Briefkastendeckel schließt. Drücke fest so dass die Klammern, die das Front Panel mit dem oberen Gehäuseteil verbinden, sicher einrasten.

  16. Entferne die beiden 9,5 mm Torx T9 Schrauben von der Wi-Fi Karte.
    • Entferne die beiden 9,5 mm Torx T9 Schrauben von der Wi-Fi Karte.

  17. Löse das Wi-Fi Antennenkabel mit dem flachen Ende des Spudgers aus seinem Sockel auf der Wi-Fi Karte.
    • Löse das Wi-Fi Antennenkabel mit dem flachen Ende des Spudgers aus seinem Sockel auf der Wi-Fi Karte.

  18. Hebe die Wi-Fi Karte gerade nach oben, um sie so aus ihrem Verbinder zu ziehen und entferne sie von der Xbox.
    • Hebe die Wi-Fi Karte gerade nach oben, um sie so aus ihrem Verbinder zu ziehen und entferne sie von der Xbox.

    My cable snapped what do I do

    Gavin - Antwort

Abschluss

100%

Beginne zu übersetzen ›

Andrew Optimus Goldheart

Mitglied seit: 17.10.2009

438.926 Reputation

Team

Community

111 Mitglieder

I think I'm going to try this. This would fix my: "I think there's a problem" error not being able scan for wifi, Id safely assume.

Stephen Erickson - Antwort

On top of that when I factory reset the box it gives me the error right away not even letting me bypass wireless connection and straight to hardwire.

Stephen Erickson -

Same here. Factory reset and made the system obsolete. Did you end up replacing the card and did it work?

Lightning Shaft -

Hi,

Did you managed to fix WiFi error with this method?

iminem - Antwort

has anyone figured this out?

Nicholas Everett -

$15 for a new card and 10 minutes for the swap. Fixed my "permanently wired internet connection" (even with nothing plugged in) problem 100%!

Seth Schoenhardt -

Super easy and 100% effective wifi problem fix. $15 and 10 minutes. Hella cheaper and faster than the $120 service repair offered by Xbox.

Seth Schoenhardt -

I wonder if adding internal wireless antenna to com1 and com3 help with wifi signal?

therealhellcat - Antwort

how can we get rid of this hardware problem message?

Nicholas Everett - Antwort

Has anyone figured this problem out i switch the wifi drive and still getting "hardware issues" not letting me connect to wifi either it says security protocol but i checked it everything else connects fine even xbox360 now im stuck i did the factory reset and in stuck on the connection

Jess - Antwort

Have you figured out your issue yet? I have had the exact same thing happen and dont wanna spend 30 bucks on a board if it isnt going to help

Jaeden Pohl -

Hi,

Did the remote works if we remove the Wi-Fi Board?

Thanks you,

Maxime Bordeleau - Antwort

For those of you getting the "something is wrong with the network hardware" error, I tried this method and it did not fix it.

Angelo Lucciola - Antwort

Did you replace the actual wifi board Angelo?

Can anyone confirm this part fixed their Xbox one console?

Mj Tyler -

This module definitly is for the controller connection, the bluetooth and the WiFi.

The cable only connects to the WiFi antenna at the front panel, for much better WiFi signal.

In my case, my controllers disconnect at 100% at some distance, but also randomly disconnect at short range. So my idea is to attach some antennas, instead of replacing the still working WiFi module.

Can anyone tell me if that is going to work?

Matze Schobi - Antwort

I think your board will probably end up failing eventually if you are having disconnect problems even at close range. If it does I can confirm that replacing this board seemed to work for me.

bloomwrestler29 -

My controllers do not connect with my xbox, does anyone know how i can find out if i need to replace the whole wifi card or only the cable?

Filipe - Antwort

Hi does anyone know what CON3 and CON1 are on this board?

Jeff - Antwort

My controllers were constantly disconnecting and reconnecting. It got to the point where they wouldn't reconnect and would no longer turn on the console. I followed this guide exactly, took about 25mins and I am no tech genius. My controllers now turn on the console. I haven't done any gaming with them but I will update my comment if they start to fail. I do expect them to fail again someday as I just bought a WiFi board that was pulled from a demolished unit. I found it for $23.95 Amazon but it does look considerably used on arrival. The ones they sell on Ifixit might be new, not sure. Hope this helps!

https://www.amazon.com/gp/product/B01FZX...

bloomwrestler29 - Antwort

Any update on whether this worked for your problem?

Ryun Konze -

The board worked for a few months but I am having troubles again. It seems like the Xbox overheats and melts some solder. I am curious if the xbox one slim board can be used its place. It's a bluetooth board, so that might be a problem.

Mitchell Bloom -

I'm trying to add a better wifi card to increase the megs a second download rate I have 300meg internet but my Xbox doesn't go past 100 will this fix that issue

anthony_p_franklin - Antwort

Changed the card as my controllers were not syncing with the console, everything was fine for about 8 hours now controllers wont sync anymore with new card.

Must be something causing this to break deeper.

Bobhoskins - Antwort

Bobhoskins - I Haved the same problem, changed the card and the problem return some days later

Andre Calhau - Antwort

im thinking in use te wireless dongle of microsoft

Andre Calhau - Antwort

Problem Solved, the problem are in the cabele between de mother board and the wireless card

Andre Calhau - Antwort

so you replaced the cable and board? and it worked? or did you re connect the cable to a better position and replace the board? i have wifi board on the way from ebay i hope this fixes my problem. i factory reset and cannot bypass the initial setup

Pointofsid Tetris - Antwort

did replacing the board fix it? I’m stuck after a hard reset… I can ping when i plug in a hard wire, but the xbrick won’t let me get past the reboot config without wireless…

Logan Versele -

Can someone say if they have resolved the hardware problem and what they actually did to do this??

kez_lfc1892 - Antwort

Does the MAC address of the XBOX One change when the NIC is replaced? Additionally, are the wireless and wired both controlled by this device?

forensic - Antwort

I have the same error 'hardware problem' I did a factory reset and now can't get passed network setup. This problem arose after took the Xbox apart to swap the hard drive which I never ended up doing because I had the wrong replacement hard drive. I did disconnect the hard drive in the Xbox one and reconnect it. Also disconnected the wifi board. I reconnected everything as it should be. Turned the Xbox one on and let the kids play their game offline for awhile. Then I went to play battlefield 1, online of course. And nope. Did all the common troubleshooting tips for network problems and that's when I got the dreaded hardware problem error. I've already bought a new Xbox one but I'd still like to fix this Day One Edition Xbox One. Any help or ideas would be appreciated.

Colin - Antwort

you have to buy a new wifi board on ebay for like $10 and plug it in instead of the old one

RPGeniu5 -

For everyone asking if this worked yes it does all you have to do is follow the steps and put in the new WiFi board you can buy off eBay or Amazon, i just did it and everything works fine, as i write this my Xbox is downloading an update.

RPGeniu5 - Antwort

Can anyone confirm if this can ADD Bluetooth functionality to first generation (non-S) models?

ryank401 - Antwort

Will this fix my problem with my WiFi/Ethernet not being able to connect and say theres a Hardware issue?

Dont Lack - Antwort

Awesome, got the board on its way so will be doing the swap soon as it arrives. :) %#*@ annoying having the controllers drop out every 30s :D

XPD - Antwort

Perfect, I ordered the replacement board from a seller on Ebay, arrived 2 months later, installed it last night with the assistance of my 10 year daughter :) We now have working controllers again that dont disconnect every 10s :D

XPD - Antwort

Took 20 minutes to replace!! Very easy process. Thanks for the great instructions.

Mark Masarik - Antwort

Worked like a charm had an xbox where no wireless controllers worked unless you were an inch away. Swapped the wifi board and it worked perfectly.

gainesparker - Antwort

Hi, following this tutorial i’ve replaced the board on my xbox with one purchased from Ebay, problem is the xbox still will not connect to wifi network, and the controllers will not connect wirelessly to the console.

Does this mean the replacement board I have received is faulty? Or is it possible their is another fault in the xbox? 'I’d rather not buy another board unnecessarily!

bobmat34 - Antwort

Is there an article like this for the one x?

Dave Davis - Antwort

I was having problems with the controllers and WiFi disconnecting (every 5mins or so), sometimes it would happen to them both at the same time, sometimes just the controllers. I replaced the WiFi card with a replacement (used) unit from eBay. The problem was instantly solved and worked flawlessly for 1 month. However the problem returned out of the blue and was even worse than before! I thought maybe the replacement card had failed. However on a whim I just decided to tear down the entire console and look for loose wires etc. I didn’t find any but I disconnected the wifi card bridge cable (cable between card and main board) and reconnected it then put everything back together again. It’s now been working flawlessly for 1 day so far. I’m not exactly sure what fixed it or if it will remain fixed, I suppose it’s possible during the first replacement something wasn’t securely seated and came loose after 1 month. I also wonder if simply unplugging/replugging the card does something that fixes it for short while?

Shane Murphy - Antwort

my xbox wont show any wifi available and when i go to add the SSID it says my security protocol won't work...ive tried holding the xbox button for 10-15 seconds, factory resetting it still nothing. then when i go to clear my MAC address and it wont let me

Joel - Antwort

Having the same issue here Joel. have replaced the board and the controller works fine but the WIFI is still not connecting. Have you managed to fix this?

Evan O'Connor -

Kommentar hinzufügen

Statistik anzeigen:

Letzten 24 Stunden: 49

Letzten 7 Tage: 392

Letzten 30 Tage: 1,395

Insgesamt: 86,716