Zum Hauptinhalt wechseln

Einleitung

Diese Anleitung zeigt dir, wie du die komplette Retina Displayeinheit am Retina MacBook 2016 austauschen kannst, inklusive Außenschale und Apple Logo.

    • Bevor du weiterarbeitest, ziehe das Netzkabel und schalte das MacBook aus. Klappe das Display zu und lege den Laptop mit der Unterseite nach oben auf eine saubere weiche Arbeitsfläche.

    • Zwei 1,8 mm Pentalobe P5 Schrauben

    • Vier 2,9 mm Pentalobe P5 Schrauben

    • Zwei 6,1 mm Pentalobe P5 Schrauben

    • Halte bei der ganzen Reparatur die Schrauben gut geordnet und passe auf, dass jede Schraube genau auf ihren alten Platz zurück kommt, damit keine Schäden am Gerät entstehen.

    IMPORTANT. You’re not removing the bottom, yet. This step is solely to separate the panel from its clips, permitting inside access.

    Chris Leeds - Antwort

    The screws go in tangent to the curve of the case. If you aren’t used to handling small hardware try turning the screw counterclockwise while you feel for the hole until you feel it drop, that means the threads have aligned. It takes only light finger torque when they are threaded correctly

    abscate - Antwort

    • Möglicherweise geht das Hochheben des unteren Gehäuses schwer. Schiebe ein Plektrum oder ein anderes ESD sicheres Werkzeug an den Seitenkanten des unteren Gehäuses entlang , um die beiden versteckten Klammern zu öffnen.

    • Damit diese Klammern beim Zusammenbau wieder einrasten, musst du fest auf die beiden Seitenkanten des unteren Gehäuses drücken (in der Nähe des Plektrums im dritten Bild), bis du es einrasten hörst.

  2. Halte das untere Gehäuse gut fest und drehe das MacBook vorsichtig um, sodass das Apple Logo nach oben zeigt.
    • Halte das untere Gehäuse gut fest und drehe das MacBook vorsichtig um, sodass das Apple Logo nach oben zeigt.

  3. Hebe das obere Gehäuse und das Display zusammen von der Vorderkante her nach oben an, bis es mit einem Winkel von etwa 45° steht. Es ist hilfreich, wenn du es in dieser Stellung für den nächsten Schritt abstützt.
    • Hebe das obere Gehäuse und das Display zusammen von der Vorderkante her nach oben an, bis es mit einem Winkel von etwa 45° steht.

    • Es ist hilfreich, wenn du es in dieser Stellung für den nächsten Schritt abstützt.

  4. Drücke mit dem flachen Ende des Spudgers die goldfarbene "battery disconnect" Taste und halte sie fest. Wenn die Einschalt-LED aufleuchtet, dann halte die Taste weiterhin gedrückt, bis die LED erlöscht. Das kann bis zu 10 Sekunden lang dauern. Wenn die LED nicht aufleuchtet, dann lasse die Taste nach 5-10 Sekunden los. Drücke und halte sie für weitere 5-10 Sekunden und lasse los. Drücke und halte sie zum Abschluss erneut für 5-10 Sekunden und lasse los.
    • Drücke mit dem flachen Ende des Spudgers die goldfarbene "battery disconnect" Taste und halte sie fest.

    • Wenn die Einschalt-LED aufleuchtet, dann halte die Taste weiterhin gedrückt, bis die LED erlöscht. Das kann bis zu 10 Sekunden lang dauern.

    • Durch dieses Verfahren wird sichergestellt, dass das MacBook ganz heruntergefahren ist und sicher daran gearbeitet werden kann.

    cannot turn on the led after replacing the new screen, even after following the turn on instructions upper…

    Laurent Pierre - Antwort

    on reassembly, I had to plug my laptop in to reactivate the LED light

    aaron_vandyke2003 - Antwort

    Does anyone know how to turn it back on..? I plugged the laptop in and saw the LED Light, but it won’t turn on

    mmcsorley - Antwort

    After reassembly I could not restart my MacBook using the power button or after SMC reset (shift-ctrl-option-pwr). I had to connect my MacBook to its charging cable to get the battery LED to re-illuminate. After that it was all normal.

    Richard Lovatt - Antwort

    It took a few minutes on the power adapter for my computer to turn on after it was reassembled.

    Luk Chl - Antwort

    mine doesnt turn on w anything, i forgot to click the buton to disconnect :_/

    cristian.campuzano - Antwort

    Same issue as above peeps. Followed ifixit directions verbatim and wasn't getting anything after screwing everything back in. Plugged in original 45W power block and waited, after few minutes battery LED came on and a min. or two after that, was able to get screen to turn on. Hope this helps somebody else.

    Brandon Elliott - Antwort

    May I ask how to get screen to turn on. I cannot get it work..

    Xiubo Zhang - Antwort

    There needs to be mention of procedure for getting the repaired MacBook to power up again after the repair is completed.

    I also am running into the issue described by others. MB will not come on again, even after being plugged into power and performing an SMC reset.

    Kinda stuck….

    Carlos Perez - Antwort

    Hi, I tried everything and my MacBook will not start up after replacing the bottom case with a battery installed. I decided to put back on the old case with the battery that needs servicing and it still will not power on. I am fairly experienced taking apart laptops I was an Apple service tech for 15 years. this has me baffalled. Any hints BTY the logic board does not show any power coming from the AC charger the power LED is not lit up

    eestern - Antwort

    I had trouble with this as well. What worked for me is to plug in power using the stock 29W USB C power brick that originally came with this Macbook. Trying other, lower powered, power adapters did not work. Use this advice with caution as there are multiple (i.e substantiated) comments that indicate that first power up should only be with a 5W adapter! So perhaps try this strict sequence: try with a 5W adapter, then and only then try with the 29W adapter. Or even slightly better, if everything else has completely failed, only then try full power 29W adapter.

    LexxOne - Antwort

    How long did you wait to get it power back on? I replaced my logic board and tried to connect the power charger but it doesnt still turn on.

    Herb -

  7. Löse mit einer Pinzette das Klebeband ab, mit dem der ZIF Verbinder des Trackpadkabels bedeckt ist. Löse mit einer Pinzette das Klebeband ab, mit dem der ZIF Verbinder des Trackpadkabels bedeckt ist.
    • Löse mit einer Pinzette das Klebeband ab, mit dem der ZIF Verbinder des Trackpadkabels bedeckt ist.

    Where can I find a replacement cable?

    John Comix - Antwort

  8. Klappe vorsichtig den Sicherungsbügel am ZIF Verbinder  des Trackpadkabels mit einem Spudger hoch. Klappe vorsichtig den Sicherungsbügel am ZIF Verbinder  des Trackpadkabels mit einem Spudger hoch. Klappe vorsichtig den Sicherungsbügel am ZIF Verbinder  des Trackpadkabels mit einem Spudger hoch.

    The small retainer flips up about 90 degrees from locked position

    abscate - Antwort

    The keyboard and trackpad don't work after the repair, what can I do? They don't even show up in System Report.

    bredelet - Antwort

    I found that the connector was not pushed enough in. Works now.

    bredelet -

  9. Ziehe das Flachbandkabel des Trackpads vorsichtig durch den Schlitz im Rahmen vom Trackpad ab. Ziehe das Flachbandkabel des Trackpads vorsichtig durch den Schlitz im Rahmen vom Trackpad ab.
    • Ziehe das Flachbandkabel des Trackpads vorsichtig durch den Schlitz im Rahmen vom Trackpad ab.

  10. Schließe das MacBook sorgfältig und drehe es wieder um, so dass das Apple Logo nach oben zeigt. Klappe das obere Gehäuse/Display Einheit  etwa rechtwinklig auf und stütze es an einem stabilen Gegenstand, so dass du es nicht festhalten brauchst. Klebe das obere Gehäuse mit einem Klebeband in der Nähe des Trackpads fest, so dass es sich nicht versehentlich bewegen kann.
    • Schließe das MacBook sorgfältig und drehe es wieder um, so dass das Apple Logo nach oben zeigt.

    • Klappe das obere Gehäuse/Display Einheit etwa rechtwinklig auf und stütze es an einem stabilen Gegenstand, so dass du es nicht festhalten brauchst.

    • Man könnte zwar das MacBook die ganze Zeit flach aufgeklappt lassen, dies ist aber nicht zu empfehlen, da die Flachbandkabel beschädigt werden können.

  11. Entferne die einzelne 2,9 mm Torx T5 Schraube, mit der der Akkuanschluss am Logic Board befestigt ist.

    From my experience it’s important to carefully press and hold the small button above left of the Battery Discharge label. Use a plastic spudger or finger tip. The illuminated yellow LED to the right will go off. I believe this discharges remaining electricity from logic board protecting it during repair.

    * I cannot find any documentation to support this, but I have damaged boards by not including this step.

    Chris Leeds - Antwort

    What is with the all plastic end of this cable that appears to just be glued right on top of its connector?

    Does the new one just stick back right on top?

    (In this photo it is the bottom side of the cable below the white water indicator sticker)

    Elizabeth Erkelens - Antwort

    What happen if you don’t disconnect the battery? I didn’t and I saw smoke coming out when I connected the pad flex cable and the computer still started up

    DSANTIAGOSOY - Antwort

    If you don’t disconnect the battery you might accidentally short something on the logic board since power is still running through everything while you’re working on it. You can complete the repair without disconnecting the battery, but you risk accidentally breaking your logic board. It’s much safer to keep the battery disconnected while you’re working.

    Adam O'Camb -

  12. Entferne die beiden Schrauben, mit denen die Halterung des USB-C Anschlusses befestigt ist:
    • Entferne die beiden Schrauben, mit denen die Halterung des USB-C Anschlusses befestigt ist:

    • Eine 1,1 mm Kreuzschlitzschraube #00

    • Eine 3,5 mm Torx T5 Schraube

    I’m at this point and the 1.1 mm Phillips #00 screw won’t budge and now I fear it could be stripped? Now what???

    Y'vonne Feeney - Antwort

    You could try to cover the tip of your screwdriver with a thin rubber glove to improve the grip on the screw while applying a little more downward force for the initial jolt. That might loosen the screw.

    Tobias Isakeit -

    The USB-C ribbon cable breaks very easily when being attached. Any particular tricks for ensuring that it won’t snap somewhere while being installed?

    bfg737 - Antwort

    With my iFixit screwdriver kit, these were Philips #000, not #00.

    Paul Nishikawa - Antwort

    This was #000 for me as well

    Adam Hupp - Antwort

  13. Heble die Halterung des USB-C Anschlusses mit dem flachen Ende des Spudgers gerade hoch und löse sie vom Logic Board ab. Um dieses Kabel wieder anzuschließen, musst du erst die Metallhalterung passend über die Schraubenlöcher legen und dann in der Mitte der Halterung nach unten drücken. Achte darauf, dass sie korrekt sitzt, sonst könnte der Stecker beschädigt werden.
    • Heble die Halterung des USB-C Anschlusses mit dem flachen Ende des Spudgers gerade hoch und löse sie vom Logic Board ab.

    • Um dieses Kabel wieder anzuschließen, musst du erst die Metallhalterung passend über die Schraubenlöcher legen und dann in der Mitte der Halterung nach unten drücken. Achte darauf, dass sie korrekt sitzt, sonst könnte der Stecker beschädigt werden.

    At re-assembling, when you reconnect this cable, pressing centre of metal plat is extremely important. You should feel tiny click when it connected properly. I encountered unrecognised external HDD and external monitor through USB-C even though charging in/out was OK, i.e failure of data transmission. I needed to re-open the back cover and pressed the metal plate again, then USB-C connection worked properly.

    Aki Mochi - Antwort

  14. Klappe den Sicherungsbügel am ZIF Verbinder des Kabels zur Audioplatine mit dem Spudger hoch. Klappe den Sicherungsbügel am ZIF Verbinder des Kabels zur Audioplatine mit dem Spudger hoch.
    • Klappe den Sicherungsbügel am ZIF Verbinder des Kabels zur Audioplatine mit dem Spudger hoch.

  15. Ziehe das Flachbandkabel zur Audioplatine gerade aus seinem ZIF Anschluss heraus und löse es ab.
    • Ziehe das Flachbandkabel zur Audioplatine gerade aus seinem ZIF Anschluss heraus und löse es ab.

    • Achte beim Zusammenbau darauf, dass das Flachbandkabel so liegt, dass die Seite mit dem weißen Streifen, wie zu sehen, zu dir zeigt.

    • An dieser Stelle ist es möglich, das MacBook ganz zu öffnen und flach auf den Tisch zu legen, ohne dass die Flachbandkabel beschädigt werden.

    Make sure at reassembly that you insert the ribbon cable in to the jack board fully. It seems to take an extra push. The white line should disappear when it is seated properly. I didn’t get it in all the way by a fraction of a mm and had no sound (internal speakers weren’t even recognized). Went back and seated the cable fully and sound was back.

    Timothy Dinkelman - Antwort

  16. Ziehe das Klebeband vom Displaykabelstecker mit einer Pinzette zurück. Ziehe das Klebeband vom Displaykabelstecker mit einer Pinzette zurück.
    • Ziehe das Klebeband vom Displaykabelstecker mit einer Pinzette zurück.

    I won’t have my daughter’s MacBook with its banana encrusted USB-C port until she returns home during spring break — just doing some homework before then. But if the case can lie flat after the audio board ZIF cable is detached, why do you need to detach the display cable connector (Steps 19-24)? It seems that you could jump straight to Step 25 to replace the USB-C port and avoid those steps.

    John Conklin - Antwort

    Hi John, disconnecting the display cable is not necessary, but is recommended to avoid accidental damage to the cable during the rest of the procedure. If you feel confident in the safety of the cable then you can skip ahead. Good luck with the repair!

    Adam O'Camb -

    I skipped ahead to step 25 successfully by making a secure stand for the display and being careful to not strain cables. If you are decently motor skilled this saves you 15 minutes or so. Not recommended if you live with cats who love little screws to chase

    abscate - Antwort

  17. Es kann sein, dass der metallene Sicherungsbügel am Displaykabelstecker aufklappt und am Klebeband festhängen bleibt. Wenn das so ist, dann musst du den Sicherungsbügel mit dem flachen Ende des Spudgers nach unten halten, während du mit der Pinzette das Klebeband ablöst.
    • Es kann sein, dass der metallene Sicherungsbügel am Displaykabelstecker aufklappt und am Klebeband festhängen bleibt.

    • Wenn das so ist, dann musst du den Sicherungsbügel mit dem flachen Ende des Spudgers nach unten halten, während du mit der Pinzette das Klebeband ablöst.

  18. Klappe den Sicherungsbügel auf dem Displaykabelstecker mit dem flachen Ende des Spudgers hoch.
    • Klappe den Sicherungsbügel auf dem Displaykabelstecker mit dem flachen Ende des Spudgers hoch.

    • Versuche ihn vom Klebeband fern zu halten, sonst kann er daran festkleben. Dann wird das Ablösen des Kabels schwieriger.

    I found it helpful to stick one of the triangular picks in between the table and the retaining flap to keep them separated.

    Kofi Kantanka - Antwort

    • Schiebe vorsichtig das flache Ende des Spudgers unter das Displaykabel, um es von der Klebeverbindung zum unteren Gehäuse zu trennen.

    • Achte darauf, dass das Kabel nicht beschädigt wird. Wenn es sich nicht leicht ablösen lässt, dann erwärme das Kabel/Gehäuse direkt darunter mit einem Haartrockner oder einen iOpener. Der Kleber wird dadurch aufgeweicht und du kannst es noch einmal probieren.

    Great, another new fragile display cable to deal with. Thanks Apple.

    maccentric - Antwort

  19. Ziehe das Displaykabel vorsichtig gerade aus seinem Anschluss heraus und löse es ab.
    • Ziehe das Displaykabel vorsichtig gerade aus seinem Anschluss heraus und löse es ab.

    • Schließe gleich danach den Sicherungsbügel.

    • Beim Zusammenbau muss der Sicherungsbügel zugeklappt sein. Setze das Kabel mit den Goldkontakten nach unten korrekt auf und schiebe es vorsichtig in den geschlossenen Anschluss hinein. Achte darauf, dass das Kabel nicht geknickt oder beschädigt wird. Wenn es richtig sitzt, dann sind die Vertiefungen an den Seiten nicht mehr sichtbar.

    I’m pretty sure I understand the instructions here, but I had to think about it a little longer because “… must remain closed when the cable is reinserted during reassembly …” was not clear to me right away. The retaining flap I discovered, is super delicate, and hence my paranoia, so I wanted to point this out in case anyone else felt like me: ''''Is it correct to assume that your instructions could be interpreted as:

    “After disconnecting the cable, close the retaining flap for now to avoid damaging it. When reinstalling the cable, flip up the retaining flap once again, realign and slide the cable with gold contacts facing down.”

    I bent the USB-C corner of the lower case from a short drop onto laminate flooring, so in I went to shape it so the edge wouldn’t snag or scratch things. I am typing on my MacBook that received the body work.

    Thank you for your guidance!

    John Torquido - Antwort

    For @seriouslyjohn and anyone else who might be wondering: “the flap must remain closed when the cable is reinserted” means keep it closed. Do not reopen the flap to insert the cable; just insert it carefully while leaving the flap closed. I know it probably runs counter to the procedure you’re used to, but Apple’s documentation is very clear on this, and I have to think it’s for a reason. My advice is to follow the instructions as written and don’t try to reinterpret them ;) Congrats on a successful repair!

    Jeff Suovanen -

    Oops! I most definitely did NOT reinsert the cable into a closed connector. We can only wonder why Apple instructed this step to be counter-intuitive. I’ll pay closer attention to any weirdness that may arise, but the MacBook has been traveling and performing as it should; I’m going to avoid reopening the case, as easy as it is, until I have a good reason to do so. Thank you for replying and updating the guide!

    John Torquido - Antwort

    I would argue that you should NOT close the retaining flap. I followed the directions to the letter, and when I started up the MacBook, the display did not register since the I wasn’t able to reseed the cable fully without worrying about tearing the cable. I did hear the computer charging and saw that the keyboard lit up, so I knew the MacBook was working besides the display. I looked up another video on Youtube that left the retaining flap open when reinstalling, so I took apart the Macbook again and tried it that way, and IT WORKED! The cable wasn’t fully reseated with the retainer open and I’m not sure if that was my fault or not, but with the retainer flap open, it was easier to see that. My 2 cents. Good luck everyone!

    Sulmo Kim - Antwort

    I initially tried inserting the cable with the retaining flap closed (as described), however after completing reassembly the MacBook could be heard to start but without any display action (no backlight, no graphics - also tried resetting the SMC). Being suspicious of this step based on the comments above, I tried re-inserting the cable with the retaining flap open before subsequently closing the flap. It may have just been my perception but insertion with the retaining flap open certainly appeared to result in a more robust mating of cable and connector. After reassembly and reset of the SMC I at least saw backlight action although no graphics still. A subsequent boot into to diagnostics mode resulted in the graphics coming to life.

    Maybe my re-insertion while the retaining flap was closed was not quite correct (although I was certainly trying to be careful), but my experience was that success was achieved making the cable insertion while the retaining flap was open.

    Paul Richards - Antwort

  20. Trenne die untere von der oberen Gehäuseeinheit.
    • Trenne die untere von der oberen Gehäuseeinheit.

  21. Klappe den Sicherungsbügel am ZIF Verbinder des Flachbandkabel zur Doppelmikrofoneinheit mit einem Spudger hoch. Klappe den Sicherungsbügel am ZIF Verbinder des Flachbandkabel zur Doppelmikrofoneinheit mit einem Spudger hoch.
    • Klappe den Sicherungsbügel am ZIF Verbinder des Flachbandkabel zur Doppelmikrofoneinheit mit einem Spudger hoch.

  22. Ziehe das Flachbandkabel zur Mikrofoneinheit gerade aus seinem Anschluss heraus und löse es ab. Ziehe das Flachbandkabel zur Mikrofoneinheit gerade aus seinem Anschluss heraus und löse es ab.
    • Ziehe das Flachbandkabel zur Mikrofoneinheit gerade aus seinem Anschluss heraus und löse es ab.

    Does anyone know were I can buy the “microphone assembly ribbon cable“? It is the most delicate cable and cant seem to find spare part.

    Vernon Roth - Antwort

  23. Entferne die beiden 3,2 mm Torx T5 Schrauben, mit denen die Platine der Kopfhörerbuchse am Gehäuse befestigt ist.
    • Entferne die beiden 3,2 mm Torx T5 Schrauben, mit denen die Platine der Kopfhörerbuchse am Gehäuse befestigt ist.

  24. Entferne die Platine der Kopfhörerbuchse.
    • Entferne die Platine der Kopfhörerbuchse.

    After jack replacement my internal speakers stop working. Any solution?

    piotr2503 - Antwort

    There must be a bad contact in the jack socket or the card has been damaged, the sound therefore remains blocked on it

    Ludovic - Antwort

  25. Entferne die beiden 2,5 mm Kreuzschlitzschrauben #00, die den USB-C Anschluss befestigen.
    • Entferne die beiden 2,5 mm Kreuzschlitzschrauben #00, die den USB-C Anschluss befestigen.

    I didn’t notice this when removing the USB-C port, but it seems to be a little loose under the screws. I have another MacBook of the same vintage and found that its USB-C port also has a little movement when a cable is plugged in. Not much movement, just a little.

    woikelaw - Antwort

    I missed this comment when I did this job but observed the same

    No apparent effect on function

    abscate - Antwort

    It would have been a help to have pointed out that actually folding the end of this ribbon cable at the USB C end, as shown in your pictures, before attaching it will help to prevent the cable breaking at one of its inner corners while being installed.

    bfg737 - Antwort

    As with my comment above, for me, these were #000 not #00. Other than that, if you work slowly and deliberately, you will find the right angle. It does go in without any force, but you have to find the right way.

    Paul Nishikawa - Antwort

  26. Hebe den USB-C Anschluss mit einer Pinzette genau über die Scharnierschrauben. Schiebe den Anschluss heraus und hebe ihn über dem Scharnier hoch.. Für den Ein- und Ausbau des USB-C Anschlusses ist sehr wenig Platz. Wende auf keinen Fall viel Kraft an, wenn du nicht genug Raum hast. Versuche  die Schrauben des Displayscharniers zu entfernen und die Scharniere ein wenig zu bewegen, damit du zusätzlichen Arbeitsraum gewinnst.
    • Hebe den USB-C Anschluss mit einer Pinzette genau über die Scharnierschrauben.

    • Schiebe den Anschluss heraus und hebe ihn über dem Scharnier hoch..

    • Für den Ein- und Ausbau des USB-C Anschlusses ist sehr wenig Platz. Wende auf keinen Fall viel Kraft an, wenn du nicht genug Raum hast. Versuche die Schrauben des Displayscharniers zu entfernen und die Scharniere ein wenig zu bewegen, damit du zusätzlichen Arbeitsraum gewinnst.

    Successful completion of USBC in 20 minutes with following notes

    1 the replacement part has to have the ribbon folded to match the original or will it foul the display case large screw. You know this when you can’t put the two big Pentalobe screws in on the final case install

    2 my USBC part looks identical to the original, but the port has some motion even with the screws tight. I’m wondering about this a bit. I’m confident I did not cross thread the screws.

    i measure the thickness of the original USB C port board at the two Phillips screws as 325 microns +_25 umicrons

    abscate - Antwort

    I found the same problem with the new part moving a lot after installation even with the screws tight, and realised the problem is the new part does not come with the black rubber seal that goes around the connector (you can see it in pic 3 step 25). I moved that across from the old part to the new one and now it seems very tight.

    Gabriele Nicotra - Antwort

    Step 25 only has one pic

    John M -

    He means 3rd pic of step 26.

    dmjenks -

    If you are removing the screen (to replace the top case, for example), do this step afterwards. It is much easier this way.

    maccentric - Antwort

    No luck, the port seems to be wedged in behind the computer’s hinge. But you need to remove USBC port BEFORE you remove the display. Soooooooo any other tips?

    The screws on the hinge aren’t in the way, it’s hitting right up near the edge of the computer itself.

    John M - Antwort

    remove the two screws under the rubber piece to disconnect the display. I didn’t have to completely remove it, just enough to slide the pieces in and out

    Seth Ferguson -

    totally worked! saved me about $550 doing it myself so you have my eternal gratitude

    Seth Ferguson - Antwort

    I found it impossible to remove the USB type C port during this step and instead continued with the next 2 steps and after separating the display found that the USB type C port was effortlessly removed……hope that helps someone

    Steve Harris - Antwort

    I think it’s a pretty $@$*!& tutorial. Sorry to be blunt.

    It is essentially missing about 3 final steps that show the replacement piece so one can appreciate it.

    I read the tutorial, thought it’s all clear and then bought the piece except it was an incomplete piece. Since the tutorial is missing the last three steps, I could not judge the piece and essentially got lured buying an incomplete piece.

    Mark Schira - Antwort

    I don’t understand why here in this picture it looks like the black ribbon is turning away from the port but for the piece I bought, die black ribbon goes in the same direction as the port: Retina MacBook 2016 Teardown .

    Miriam Guth - Antwort

  27. Entferne die beiden 3,3 mm Torx T5 Schrauben, mit denen die Displaykabeleinheit befestigt ist. Achte daruf, dass du die kleine Halteklammer unter der rechten Schraube nicht verlierst. Wenn sie sich löst, dann merke dir für den Zusammenbau  genau ihre Lage, wie hier gezeigt. Die kleine Lasche an der linken Außenkante muss in die entsprechende Öffnung im Metallblech passen. Achte daruf, dass du die kleine Halteklammer unter der rechten Schraube nicht verlierst. Wenn sie sich löst, dann merke dir für den Zusammenbau  genau ihre Lage, wie hier gezeigt. Die kleine Lasche an der linken Außenkante muss in die entsprechende Öffnung im Metallblech passen.
    • Entferne die beiden 3,3 mm Torx T5 Schrauben, mit denen die Displaykabeleinheit befestigt ist.

    • Achte daruf, dass du die kleine Halteklammer unter der rechten Schraube nicht verlierst. Wenn sie sich löst, dann merke dir für den Zusammenbau genau ihre Lage, wie hier gezeigt. Die kleine Lasche an der linken Außenkante muss in die entsprechende Öffnung im Metallblech passen.

  28. Öffne das Display ganz.
    • Öffne das Display ganz.

    • Setze das MacBook auf seiner rechten Kante ab, so dass das Display, wie zu sehen, von dir weg zeigt.

    I found putting the laptop keyboard down on the edge of a table (With screen open, and going down the side of the table) To be easier. It allowed me to put in the torque needed in unscrewing the screen.

    Michael Daken - Antwort

  29. Entferne die vier 4,8 mm Torx T8 Schrauben, mit denen die Displayscharniere befestigt sind. Über den Schrauben  am Scharnier kann eine Gummiabdeckung sein. Entferne sie vor dem Ausbau der Schrauben und setze sie beim Zusammenbau wieder ein.
    • Entferne die vier 4,8 mm Torx T8 Schrauben, mit denen die Displayscharniere befestigt sind.

    • Über den Schrauben am Scharnier kann eine Gummiabdeckung sein. Entferne sie vor dem Ausbau der Schrauben und setze sie beim Zusammenbau wieder ein.

    The screws were tight and my cheapo torx driver from Amazon was not up to the task. Bought a good one and the screws came out easily.

    bredelet - Antwort

  30. Halte die Displayeinheit mit einer Hand fest und das obere Gehäuse mit der anderen. Drücke sie dann beide leicht gegeneinander, so dass sich die Scharniere aus ihren Vertiefungen im oberen Gehäuse herauslösen. Es ist nur wenige Millimeter Spiel zwischen den Scharnieren und dem Gehäuse, du wirst also nicht weit drücken müssen. Drücke das obere Gehäuse nach vorne und ziehe gleichzeitig das Display vorsichtig zurück.
    • Halte die Displayeinheit mit einer Hand fest und das obere Gehäuse mit der anderen. Drücke sie dann beide leicht gegeneinander, so dass sich die Scharniere aus ihren Vertiefungen im oberen Gehäuse herauslösen.

    • Es ist nur wenige Millimeter Spiel zwischen den Scharnieren und dem Gehäuse, du wirst also nicht weit drücken müssen.

    • Drücke das obere Gehäuse nach vorne und ziehe gleichzeitig das Display vorsichtig zurück.

    • Wenn sich die Displayscharniere vom oberen Gehäuse gelöst haben, dann entferne das Display und lege es zur Seite.

    I had to give the screen just a little force here, for it to pop out. Its an incredibly tight fit.

    Michael Daken - Antwort

Abschluss

Besonderer Dank geht an diese Übersetzer*innen:

en de

100%

Beginne zu übersetzen ›

Adam O'Camb

Mitglied seit: 11.04.2015

160.619 Reputation

Team

Community

141 Mitglieder

10 Kommentare

Hi, I did the tutorial and everything worked out except for one thing. My Macbook isn’t detecting when I close it and open it. I would like some help, does anyone know how to solve it?

Arthur Rezende de Faria - Antwort

will a 2015 screen work on a 2016 machine?

Mac Simple - Antwort

did you ever find the answer to this? I have a 2016 machine and looking for a new screen.

Omar Ramirez -

I followed the instructions, seemingly without problems, but the laptop won’t power up now. I have disassembled and reassemble twice, but haven’t found anything obviously missed or out of place. Any ideas on what might be preventing it from charging and restarting?

E.D. van Eerten - Antwort

hi E.D. I had the same problem,but i got it to reboot with the help here https://www.macworld.co.uk/how-to/mac/ma... this

Dominik Ziegler - Antwort

Thank you. Although I had plugged the computer in for 30 minutes and tried the SMC reboot several times unsuccessfully, I left it plugged in. After charging all day, it is actually working again. Phew! I assume that in my reassembly I tightened/connected something better and it needed the full charge to get it operational.

E.D. van Eerten -

Terrific guide! I was able to replace a broken display with a used one from eBay for $200. I purchased the iFixit essential toolkit. The only step that gave me trouble was step #29. I had to remove the screws from the hinge, as recommended. However, there was still not enough room. I just wiggled it for a while until it magically got free. Putting it back in was the same problem.

Pankaj Surana - Antwort

Isn’t the rest of the disassemble missing? This just shows how to take the top part off, far from showing how replace the LED panel, glass or other elements of the display assembly.

Finn Renard - Antwort

This is to replace the entire ‘display assembly’ not elements of it.

Dominik Ziegler -

I cracked the screen on my laptop by dropping it. Ordered a replacement off ebay and used these instructions to change. These are really good instructions. I was a little nervous since it didn’t have the instructions for putting the new one on, but once you take it off, it makes sense how to put the new one on. I was afraid it wouldn’t turn on given some of the comments, but I plugged mine in for about 30 minutes and then it booted up with no issues! Thanks so much for such great instructions!

Michelle Eble - Antwort

Kommentar hinzufügen

Seitenaufrufe:

Letzten 24 Stunden: 8

Letzten 7 Tage: 52

Letzten 30 Tage: 275

Insgesamt: 18,754