Einleitung

In dieser Anleitung zeigen wir dir, wie du den eingeklebten Akku deines MacBook Pro mit einem iFixit Akku Kit sicher entfernen kannst. Der Klebstoffentferner in deinem Kit wird den Kleber, der den Akku befestigt, auflösen, sodass du ihn ganz leicht herausnehmen kannst. Der Akku besteht aus sechs einzelnen Zellen, von denen vier ins obere Gehäuse eingeklebt sind.

Der iFixit Klebstoffentferner ist leicht entzündlich. Du solltest diese Reparatur in einem gut belüfteten Bereich durchführen und währenddessen nicht rauchen oder in der Nähe einer offenen Flamme arbeiten.

Entleere den Akku deines MacBook Pro zur Sicherheit vollständig, bevor du mit der Reparatur beginnst Eine geladene Lithium-Ionen-Batterie kann ein gefährliches und unkontrollierbares Feuer verursachen, wenn sie versehentlich beschädigt wird.

Hinweis: Das Lösungsmittel, das zum Auflösen des Klebstoffs verwendet wird, kann bestimmte Kunststoffe beschädigen, wie zum Beispiel die Lautsprechergehäuse aus Kunststoff des MacBook Pro. Sei deshalb besonders vorsichtig beim Auftragen des Lösungsmittels.

Wenn du noch den veralteten iFixit Kleberentferner mit separater Flasche und Spritze verwendest (wird nicht mehr verkauft), dann klicke hier für die passende Anleitung.

Entferne die folgenden zehn Schrauben, mit denen das untere Gehäuse am oberen Gehäuse befestigt ist:

    • Zwei 2,3 mm P5 Pentalobe Schrauben

    • Acht 3,0 mm P5 Pentalobe Schrauben

Kommentar hinzufügen

Versuche mit den Fingern zwischen das  obere und das untere Gehäuse zu kommen.

  • Ziehe das untere Gehäuse behutsam vom Oberen weg.

  • Entferne das untere Gehäuse und lege es zur Seite.

Kommentar hinzufügen

Kommentar hinzufügen

arnolfo santoro - Antwort

    • Zwei 2,8 mm T6 Torx Schrauben

    • Eine 7,0 mm T6 Torx Paß-Schulterschraube

Alex Grayson - Antwort

Is adhered to screw beneath, so lift firmly and slowly.

Andrew - Antwort

Gerardo Jimenez - Antwort

Kommentar hinzufügen

  • Schnapp dir den Interposer mit einer Pinzette.

WHy to remove battery contact board? Replace can happen without it also, right.

Behram Beldagli - Antwort

You don’t want to work on a live system as you could damage parts

Dan -

How can I remove interposer I m not able to remove it

Raunak - Antwort

  • Mit dem flachen Ende eines Spudgers kannst du die rechte Seite des Anschlusses vom EA Board Datenkabel lösen.

  • Wenn du den Anschluss aus dem Stecker hebelst, achte bitte darauf, dass du den Hebel auch wirklich am Anschluss ansetzt und nicht am Stecker selbst. Wenn du den Stecker abhebeln würdest, könnte das zu irreversiblen Schäden am EA Board führen.

Kommentar hinzufügen

  • Führe das flache Ende des Spudgers unter die linke Seite des EA Board Datenkabelanschlusses.

  • Drehe den Spudger vorsichtig hin und her, um den Anschluss des EA Board Datenkabels aus dem Stecker auf dem Logic Board zu lösen.

This step is NOT really necessary. The trackpad can be removed with this cable still in place.

Robert - Antwort

  • Hebe das EA Board Datenkabel ab und entferne es vom MacBook Pro.

Kommentar hinzufügen

  • Heble den SSD Kabelstecker mit dem flachen Ende eines Spatels von der Buchse auf dem Logic Board.

  • Schiebe den SSD Kabelstecker aus dem Weg.

Because it is attached to the battery with a tiny bit of tape near where the spudger is in the picture, this cable should probably be loosened. But it is NOT necessary to remove the speaker entirely.

Robert - Antwort

  • Fahre mit dem flachen Ende eines Spudgers unter den Kabelstecker des rechten Lautsprechers.

  • Ziehe den Kabelstecker des rechten Lautsprechers vorsichtig aus seiner Buchse auf dem Logic Board.

  • Achte darauf, dass du auch wirklich am Kabelstecker ziehst und nicht an der Buchse selbst.

When reassembling be careful that the right speaker wire is flush against the battery. At first, it was slightly touching the airport/bluetooth board causing wifi and bluetooth to not work after restarting.

Stu - Antwort

NOT truly necessary to remove either speaker.

Robert - Antwort

  • Entferne die folgenden Schrauben, die den rechten Lautsprecher am oberen Gehäuse befestigen:

    • Eine 6,8 mm T5 Torx Schraube

    • Zwei 6,3 mm T5 Torx Schraube

  • Die Eckschraube könnte mit einem metallischen Schwamm abgedeckt sein, der mit einer Pinzette oder der Ecke deines Spudgers entfernt werden sollte.

There are two 6.8mm screws, both fit to the side of the Macbook.

Bhoom Suktitipat - Antwort

On my "Early 2013" A1425 EMC2672 the corner screw is under some metallic foam that needs to be removed with tweezers or the corner of a spudger before the screw can be accessed.

Matt Sephton - Antwort

On my Early 2013 A1425 EMC2672 the corner screw is covered by foam that needs to be removed with tweezers or the corner of a spudger before the screw can be accessed.

Matt Sephton - Antwort

For me the corner screw was covered by metal sponge that needs to be removed before the screw can be accessed.

Matt Sephton - Antwort

For me the corner screw was covered by metal sponge

Matt Sephton - Antwort

For me the corner screw was covered

Matt Sephton - Antwort

  • Hebe den rechten Lautsprecher ab und entferne ihn aus dem oberen Gehäuse.

  • Gegebenenfalls musst du das Kabel des rechten Lautsprechers aus dem Kabelkanal im oberen Gehäuse ziehen.

NOT necessary to remove this speaker.

Robert - Antwort

Yes it is…the speakers cover up the three screws on each side that hold in the battery.

Redwolf - Antwort

  • Heble das Kopfhöreranschlusskabel mit dem flachen Ende eines Spudgers aus seiner Buchse auf dem Logic Board.

  • Biege das Kopfhöreranschlusskabel vorsichtig bis zu 90° weg vom Logic Board weg.

  • Durch dieses Wegbiegen des Kopfhöreranschlusskabels ist es dir nicht im Weg, wenn du den Kabelstecker des linken Lautsprechers trennst.

Kommentar hinzufügen

  • Führe die Spitze eines Spudgers unter den Kabelstecker des linken Lautsprechers.

  • Heble den Kabelstecker des linken Lautsprechers vorsichtig aus seiner Buchse auf dem Logic Board.

Kommentar hinzufügen

  • Entferne die folgenden Schrauben, die den linken Lautsprecher am oberen Gehäuse befestigen:

    • Eine 6,8 mm T5 Torx Schraube (oben rechts)

    • Zwei 6,3 mm T5 Torx Schrauben

  • Die Eckschraube könnte mit einem metallischen Schwamm abgedeckt sein, der dann mit einer Pinzette oder der Ecke deines Spudgers entfernt werden müsste.

The 6.3mm screw appears to be on the lower central part of the Macbook that I'm working on.

Bhoom Suktitipat - Antwort

On my Early 2013 A1425 EMC2672 the screw in the corner is under some metallic foam that needs to be removed before the screw.

Matt Sephton - Antwort

Be very careful on this step. If you aren’t you can snap the plastic on the corners where the screws go in. Remember to go slowly when spinning the screws back in, it doesn’t take gorilla torque to tighten them, just take it easy!

Stacey Deel - Antwort

  • Hebe den linken Lautsprecher an und entferne ihn aus dem oberen Gehäuse.

Kommentar hinzufügen

  • Drücke die Plastikfederleiste des SSD-Fachs mit dem Daumen (oder einem anderen Finger) ein, so dass die beiden Clips an der Vorderseite des Geräts frei werden.

  • Halte die Federleiste gedrückt und kippe die SSD Einheit aus ihrer Ausbuchtung.

Kommentar hinzufügen

  • Entferne die SSD Einheit aus dem oberen Gehäuse.

Kommentar hinzufügen

  • Entferne die drei 2,2 mm T5 Torx Schrauben auf beiden Seiten des Akkus (also insgesamt 6 Schrauben).

Kommentar hinzufügen

  • Der im Kit enthaltene flüssige Klebstoffentferner kann die Antireflexbeschichtung auf dem Display deines MacBook Pro beschädigen.

  • Lege eine Aluminiumfolie zwischen Display und Tastatur, um dein Display zu schützen. Die Folie sollte während des gesamten Arbeitsprozesses dort bleiben.

Kommentar hinzufügen

  • Dein MacBook Pro ist jetzt gut vorbereitet, nun wird es Zeit, auch dich selbst vorzubereiten.

  • Der iFixit Klebstoffentferner enthält Aceton, welches Haut und Augen reizen kann.

    • Wenn du mit dem Klebstoffentferner arbeitest und ihn aufbringst, solltest du immer deine Augen schützen. (Eine Schutzbrille ist in deinem Kit enthalten).

    • Insbesondere auch wenn du Kontaktlinsen trägst, musst du zusätzlich die Schutzbrille aufsetzen.

    • In deinem Kit sind auch Schutzhandschuhe enthalten. Wenn deine Haut empfindlich ist, solltest du die Handschuhe jetzt anziehen.

Kommentar hinzufügen

  • Drehe die Kappe der Flasche, um sie lösen oder zu entfernen, bevor du die Spitze des Applikators abschneidest.

    • Die Versiegelung der Flasche wird dadurch geöffnet und der Druck kann sich ausgleichen, bevor du die Applikatorspitze abschneidest. Wenn du diesen Schritt übergehst, dann kann die Flüssigkeit beim Abschneiden der Spitze unkontrolliert herausspritzen.

    • Schneide die Spitze an der engen Stelle ab. Dadurch kannst du den Klebstoffentferner beim Ausfließen besser kontrollieren.

Kommentar hinzufügen

  • Gib einige Tropfen des Klebstoffentferners gleichmäßig unter den Rand der am weitesten links liegenden Akkuzelle.

  • Warte 2-3 Minuten, bis der flüssige Klebstoffentferner unter die Akkuzelle eingedrungen ist, bevor du mit dem nächsten Schritt fortfährst.

Kommentar hinzufügen

  • Setze das flache Ende eines Spudgers oder eine Plastikkarte unterhalb der am weitesten links liegenden Akkuzelle an.

  • Führe dein Werkzeug am unteren Rand der Akkuzelle entlang und hebe es an, so dass der Kleber beginnt, sich zu lösen.

This is the most difficult step. The tip of my spudger got bended and the aluminum case damaged it.

Ahmed Almulhim - Antwort

I also broke a spudger trying to do this. Eventually I figured out it is easier to go in diagonally from the corner, just to one side of the screw hole, and lever until you hear the adhesive pad tear and give way.

Matt Sephton - Antwort

we use a hair dryer and gently blow hot air in between the battery for a good minute before trying to lift it with a spunger. It worked wonderfully! When lifting, just give it constant force upward and you'll hear the battery slowly breaking away from the macbook, and we don't even see glue residues on our macbook at all. Just be patient. :)

Allen Lin - Antwort

Just a note to say that the above comments were written before the liquid adhesive remover was added to the guide—you should definitely NOT be breaking any spudgers using the current procedure, which requires very little force. I recommend using plastic cards rather than spudgers—it's pretty easy to slide them under each battery cell and separate the adhesive once the solvent has done its work.

Jeff Suovanen - Antwort

This is much easier to do using a plastic card. Just slide the card under the side of the battery and rock it back and forth. The battery will separate pretty quickly with minimal residue.

lukecparr -

by a plastic card, do you mean a credit card type thing? thanks in advance.

Jennifer McPherson - Antwort

Exactly—one of these or an old credit card should work fine.

Jeff Suovanen -

  • Setze den Spudger an der linken Seite der am weitesten links liegenden Akkuzelle an.

  • Führe den Spudger an der linken Seite der ganz linken Akkuzelle entlang.

  • Heble ganz leicht an der ganz linken Akkuzelle, um den Kleber zu lösen.

Kommentar hinzufügen

  • Wiederhole die obigen Schritte, um die danebenliegende Akkuzelle vom Kleber zu lösen:

    • Lasse einige Tropfen des flüssigen Klebstoffentferners unter die Akkuzelle laufen.

    • Warte 2-3 Minuten, damit der Klebstoffentferner ganz eindringen und den Kleber und aufweichen kann.

    • Zwänge vorsichtig einen Spudger oder eine Plastikkarte nach innen und achte dabei immer darauf, den Akku nicht zu beschädigen. Löse so die Akkuzelle von dem Kleber, mit dem sie am MacBook Pro befestigt ist.

Kommentar hinzufügen

  • Setze das flache Ende eines Spudgers unter der größeren ganz links gelegenen Akkuzelle.

  • Zwänge den Spudger vorsichtig nach innen und achte darauf, die Akkuzellen dabei nicht zu beschädigen.

  • Heble die größere ganz links gelegene Akkuzelle nach oben aus dem oberen Gehäuse heraus.

Kommentar hinzufügen

  • Fasse die Akkuzellen nun mit der Hand und bewege sie vorsichtig aus ihrer Einbuchtung im oberen Gehäuse heraus, entferne sie aber noch nicht.

  • Lasse die Akkuzellen auf dem oberen Gehäuse liegen, so wie im dritten Bild zu sehen ist.

Kommentar hinzufügen

  • Wechsle die Seite und wiederhole den obigen Vorgang mit den beiden Akkuzellen auf der rechten Seite des MacBook Pros.

    • Denke daran, ein wenig von dem flüssigen Klebstoffentferner unter jede Akkuzelle zu träufeln und dann etwa 2-3 Minuten einweichen zu lassen, bevor du die Akkuzelle heraushebelst.

    • Achte darauf, die Akkuzellen nicht zu punktieren oder anderweitig zu beschädigen.

Puncturing the battery’s protective covering can lead to release of caustic fumes or fire.

Chris Leeds - Antwort

  • Hebe den Akku nun als Ganzes aus dem oberen Gehäuse heraus und entferne ihn.

  • Entferne alle alten Klebereste aus dem Gehäuse des MacBook Pro, bevor du einen neuen Akku einsetzt.

    • Mit etwas Glück kannst du jeden einzelnen Klebestreifen langsam mit den Fingern abziehen.

    • Falls das nicht klappt, träufle etwas Klebstoffentferner auf jeden Klebestreifen und lasse ihn 2-3 Minuten einwirken. Dann kannst du die Klebestreifen mit einem Plektron oder einem anderen geeigneten Werkzeug aus deinem Kit abkratzen. Das ist etwas langwierig, hier hilft dir nur Geduld!

    • Wische den restlichen Klebstoffentferner ab und lass dein MacBook Pro ein paar Minuten an der Luft trocknen.

  • Beim Ersatzakku sind die Klebestreifen bereits angebracht. Probiere zunächst aus, wie der Akku hineinpasst und achte darauf, ihn genau auszurichten, bevor du die Schutzstreifen vom Kleber abziehst. Anschliessend musst du jede Zelle gut festdrücken. Zusätzliche Folien, die sich nicht auf dem Originalakku befanden, solltest du jetzt entfernen.

  • Kalibriere deinen neuen Akku, bevor du ihn benutzt: Lass den Akku über Nacht vollständig entladen, dann lade ihn auf 100% und warte, bis er wiederum ganz entladen ist und dein MacBook Pro automatisch herunterfährt. Danach kannst du ihn wieder aufladen und anschliessend ganz normal benutzen.

  • Wenn dir nach der Installation deines neuen Akkus etwas Ungewöhnliches auffällt oder Probleme auftreten, kann es sein, dass du den SMC deines MacBook Pros zurücksetzen musst.

During battery replacement take care to position the two left and right battery packs inwards and upwards towards the macbook center such, that there is sufficient space for reinstallation of the two speakers!

Fred Ziegler - Antwort

If you're replacing the top case that includes a new battery, can't you skip removal of the battery?

jaredcastello - Antwort

Wie setze ich die Zyklen wieder auf 0 wenn ich einen neuen Akku verbaut habe?

Albert Zweistein - Antwort

@Albert: you don’t need to reset the cycles as it is done automatically.

Serge Struß - Antwort

When you are at this step and before you put the new battery in, take the time to clean your computer really well. You will be surprised how much dust/dirt and even pet hairs have gotten into your computer. After I removed the battery, I use a little more of the acetone to clean the bays up and after it dried, I used a tiny bit of Isopropyl Alcohol to make sure there was a good clean area for the new bonding. Make sure you clean the fans. Don’t use a toothbrush or anything like that. If your have a Lowes or Home Depot, you can buy a shop vac attachment kit for about $20, it’s well worth it. Don’t use that air in a can crap, it will put moisture on circuits. Take your time, it’s not a hard task to do everything, just use a little patience.

Stacey Deel - Antwort

thanks to everyone for the helpful comments along with this really good tick list of things to do. The main thing I have learned is, I don’t have the patience to do this so I am taking my macbook pro (early 2013) 90 odd miles to my nearest Apple store with a Genuis bar. They can sort it for me. They might charge a lot to do it, but at least it will be them risking messing the process up not me! Thanks again.

Jennifer McPherson - Antwort

Really well done on this. I followed it to a T. Perfect. Thank you for all your work on this.

Stephen Johnson - Antwort

Excellently communicated.

Andrew Goldberg - Antwort

I wouldn’t have thought to drain my old battery! (Which means I cannot begin my ‘new battery install’ until later today.

Andrew Goldberg - Antwort

Abschluss

100%

Beginne zu übersetzen ›

Sam Lionheart

Mitglied seit 18.10.2012

333.797 Reputation

Team

Community

108 Mitglieder

Followed this guide step by step. Very comprehensive and accurate. I would never have dared disconnect the speakers if this guide didn't show me how.

One point though. The lower left and right speaker screws had some metallic sponge on top of them. I wouldn't have known there were screws underneath.

wayne - Antwort

Excellent guide. I'm a repair technician who works on both PCs and Macs. This was my first rMBP battery replacement and I wasn't sure what to expect. For those experienced with electronics repairs, I'd say this is a relatively easy repair with the exception of releasing the adhesive which holds the battery cells to the case. I was eventually able to do it with a spudger and some elbow grease, but I was worried at times that I was going to puncture the battery. Apple really needs to dial back the strength of adhesive they use for these applications. They are clearly making it as difficult as possible for the average user to attempt, which IMO may end up costing them well informed and thoughtful customers. This setup is similar to the iPhone 6 battery (which I actually did puncture with a spudger the first time I removed one) albeit more involved to remove. In the case of the iPhone, a few minutes on the hot plate loosens it right up but this isn't really feasible in the case of the rMBP.

nick - Antwort

Thanks for this guide, I had a faulty battery and replacement by apple would be 400 euro. Now I did it myself with a replica battery for 80 euro.

Tip on prying loose the battery at step 24 and on: Use an old credit card. That worked very well for me.

roelofk - Antwort

Old Credit card works very well on Step 24. Excellent guide.

Tiny AIM - Antwort

I recommend to skip step 14 ( pry the left speaker cable connector up off from its socket on the logic board). The risk of damaging the socket is very high. There is even a warning in this guide (Be sure you are prying up on the connector, not the socket itself!).

Proceed from 13 to 15 and 16 to remove the right speaker. Still with the connector in place you can put the speaker a bit aside and have enough room to remove the battery packs in the steps later.

Same for left speaker and its connector cable (step 18).

Hint by @roelofk with old credit card is very helpful.

Excellent description and excellent pictures. Thx

Stefan Duckwitz - Antwort

Apple should not put Adhesive most specially the time you spent to remove it. Its easy but it takes time cause the adhesive is like a glue, If somebody

read this the tactic is borrow a Hair drier from your wife and heat this Bad Battery really hot and start inserting the Plastic or whatever you have underneath the Battery slowly. Apple should just put some kind of anti static foam so its easy to remove in no time theres cover anyway that foam will keep it from moving period thats it.

ricofamor - Antwort

Excellent guide, it worked very well for me, the parts and tools I purchased here made this job easy and a pleasure! Getting the batteries unstuck from their glue is the hardest part for sure, just patience and proper tools and it doesn't take too long though. Thank you so much!

Peter Weldon - Antwort

Excellent guide, but PLEASE consider changing the reported difficulty to medium (iFixit, if that's not something the author can do). The process is actually super easy, but just takes over an hour to do.

I nearly didn't do it myself after realising it was rated the same difficulty as an SSD/HDD change in an iMac (with which I cracked my screen in two places), but it isn't. This is about a 2/10 difficulty level, and that's about 9/10.

I just think it would be a shame if the reported difficulty dissuaded people from doing it, and wasted hundreds of dollars paying Apple to do it. If you can read, and have the equivalent dexterity of tying shoelaces, you can do this. :)

Also, the battery removal is a pain, but if you cut an old credit card down the middle, you have two "spudgers" you can use underneath in a turning motion (sort of like rotating a lever in-plane), while pulling it in and out. A bit of patience and you'll get each half out in about 5 minutes.

LongTimeMacUser - Antwort

Great manual! Thanks a lot. I do agree with @longtimemacuser tough, difficulty level was discouraging me. Once I read all the steps, I thought I could do it and I did it and it worked! So I believe this difficult level should be medium, it's not hard (expect for the battery adhesive), it just take a long time to do it.

rennerassis - Antwort

I had a water incident with my wife's Macbook Pro. After drying the machine it would startup on power but the battery was toast. It said the battery needed replacing. Went through this battery replacement procedure - agree with the posts above that it's not as difficult as I was expecting based on the difficulty level.

Incidentally - after battery replacement the battery charged once then after that the machine wouldn't boot at all. I eventually went through this procedure a second time then removed the logic board and the i/o board and liberally cleaned both with a 99.9% isopropyl alcohol bath. Reassembled all the components and everything works great. I assume this was due to some residual water damage and the cleaning seemed to do the trick.

Kids got a new spill resistant chromebook new and the wife's Macbook Pro is happy again.

Rand Bell - Antwort

Just replaced battery + wifi module.

Thanks a lot!

Weichen Zhao - Antwort

This was much easier than expected, and the MBP is keeping a charge just like when I pulled it out of the box 4 years ago. Like was said before, this might be the step below "difficult" unless you've got the coordination of an elephant on stilts. Thanks for the guide!

Adam Sharrow - Antwort

Very clear instructions, I followed them carefully and everything worked out fine! It was quite easy, actually.

I only improvised by using my nail polish remover (acetone) as an alternative to adhesive remove, worked as expected though :)

Margarida Dinis - Antwort

Been repairing Apple laptops on a regular basis for about 17 years now but this was my first ‘Retina Battery Adventure.’ As a long-experienced Apple tech, this really isn’t a very hard job. Just use the adhesive remover very carefully. It does all the hard work.

I bought iFixit’s ‘kit’, which turned out to be a great value; the replacement battery along with a spudger, precision tweezers, a syringe, a super-precision nozzle (for the syringe), small jar of adhesive remover (I think it’s just Acetone nail polish remover ), gloves, pry tool and pry pick, two pry cards, eye protection… oh, and a tool handle like the one in my iFixit universal toolkit, along with all the screwdriver bits required for the repair.

With all the extra pry tools and stuff, it looked like prep for a journey to the center of the earth or somethin’.... And hey, I was NOT disappointed when the job turned out to be waaay easier than implied by all the extra tooling. A nice collection of extra stuff for my kit! I now have two spudgers.

Wow.

clinton - Antwort

Did all of you remove the battery with adhesive remover or can i eventually just remove it with a credit card?

Or - as right now there isn’t any repair kit with the adhesive remover available - can I use a different adhesive remover than the one from ifixit?

John Snow - Antwort

The adhesive is just acetone….

Henrik Fricke - Antwort

I just successfully replaced my battery. I used pure acetone from the pharmacy to “melt” the glue. Afterwards you can easily (but carefully) remove it with a credit card (or similar).

Serge Struß - Antwort

Easy to follow guide. Tip: Install new battery AND re-install the speakers at the same time

Rich Sammon - Antwort

Wonderfully comprehensive and easy to follow. I was able to remove the old battery and install a new one in around 1 hour. Take your time, read all of the instructions and look at all of the images a couple of times before starting. I separated all of the screws and labeled them so reassembly was a snap. Huge thanks to the author and to this site for offering the parts and detailed guide! My Mac is like new again.

Craig Temple - Antwort

I did this battery replacement this morning. If you follow the excellent instructions and take your time this is not very difficult. One thing that wasn’t covered is that the replacement battery comes attached to a piece of plexiglass to aid in the positioning of the 5 pieces of the battery. The quality control on the positioning was not perfect on mine - I had to detach half and position, then place the other half. The placement of the replacement is not covered in the instructions - but isn’t very difficult.

I recommend getting the full kit - it was complete and made the replacement go easier. My new replacement is charging to 97% and has a capacity of 6358 mAh. This is almost 1000mAh more than my original battery was reporting! My old battery was only lasting an hour, this one is reporting 4+ hours.

Thanks! Great documentation and a solid kit.

GeoffC - Antwort

Thank you for a great guide! I was a bit worried about this, as it was rated Difficult, but it was not bad at all. I have been working on computers for many years, but had never cracked this model of MBP. My 13-year old daughter assisted me with the “transplant”, and all went well. (She has repaired a few iPhones for friends.) My old battery was only lasting a little over two hours, and I hope I have a significant increase in charge time with this new battery. Changing the battery took us about two hours, the longest amount of time was dealing with the adhesive. We found that the card provided worked better than the spudger, and the cloths in the kit were perfect for getting the remaining adhesive off after removing the battery. My daughter got to learn a new skill, and is confident that she could replace the battery in her MBP.

Charlotte Seehafer - Antwort

Zunächst mal großes Erlebnis, wenn das Paket mit all dem passenden Werkzeug und dem Akku ankommt. Alles hervorragende Qualität. Mal abwarten, ob der Akku hält, was er verspricht.

Die Anleitung ist sehr gut geschrieben, allerdings klappte der Akkuwechsel wesentlich leichter, als angekündigt. Hier ist keine Zauberei erforderlich. Nur gute Vorbereitung. Was Sinn macht: Ein Foto vom offenen Laptop machen, auf DIN a 4 ausdrucken, dann kann man die Schrauben immer an die richtige Stelle legen (am besten mit Klebeband fixieren, zB. den PRITT-Roller).

Stellt Euch einen Staubsauger zur Seite mit weicher Bürste. So könnt Ihr sehr vorsichtig die Berge an angesammeltem Staub entfernen, die sich im Gerät abgelagert haben.

Ich würde einen Hinweis begrüßen, dass die Akkus beim Einbau möglichst nah an den inneren Rand eingesetzt werden, um den Einbau der Lautsprecher zu erleichtern, die sind sonst sehr unter Spannung.

Ach ja: Der Akku wird dank eigener Platine als neuer Akku erkannt und die Anzahl Ladezyklen mit 1 angegeben.

Christian F. - Antwort

Installation went great, but now my Mac isn’t recognizing the new battery. It doesn’t hold a charge and will shut off if not plugged in. Can anyone help/elaborate on this?! Also, I already reset the SMC…

Amanda Tautges - Antwort

You can find a few things to try in this thread: New replacement battery for MacBook Pro not recognised. Good luck!

Jeff Suovanen -

Kommentar hinzufügen

Statistik anzeigen:

Letzte 24 Stunden: 44

Letzte 7 Tage: 249

Letzte 30 Tage: 1,107

Insgesamt: 53,049