Zum Hauptinhalt wechseln

Repariere deine Sachen

Recht auf Reparatur

Store

Einleitung

In dieser Anleitung zeigen wir dir, wie du den eingeklebten Akku deines MacBook Pro mit einem iFixit Akku Kit sicher entfernen kannst. Der Klebstoffentferner in deinem Kit wird den Kleber, der den Akku befestigt, auflösen, sodass du ihn ganz leicht herausnehmen kannst. Der Akku besteht aus sechs einzelnen Zellen, von denen vier ins obere Gehäuse eingeklebt sind.

Der iFixit Klebstoffentferner ist leicht entzündlich. Du solltest diese Reparatur in einem gut belüfteten Bereich durchführen und währenddessen nicht rauchen oder in der Nähe einer offenen Flamme arbeiten.

Um das Sicherheitsrisiko zu verkleinern, solltest du den Akku deines MacBook Pro vollständig entladen, bevor du mit der Reparatur beginnst. Ein geladener Lithium-Ionen-Akku kann ein gefährliches und unkontrollierbares Feuer verursachen, wenn er versehentlich beschädigt wird. Wenn dein Akku aufgebläht ist, dann musst du geeignete Vorsichtsmaßnahmen treffen.

Hinweis: Das Lösungsmittel, das zum Auflösen des Klebstoffs verwendet wird, kann bestimmte Kunststoffe beschädigen, wie zum Beispiel die Lautsprechergehäuse aus Kunststoff des MacBook Pro. Sei deshalb besonders vorsichtig beim Auftragen des Lösungsmittels.

Wenn du noch den veralteten iFixit Klebstoffentferner mit separater Flasche und Spritze verwendest (wird nicht mehr verkauft), dann klicke hier für die passende Anleitung.

    • Zwei 2,3 mm P5 Pentalobe Schrauben

    • Acht 3,0 mm P5 Pentalobe Schrauben

    • Halte während der ganzen Reparatur deine Schrauben gut geordnet und achte darauf, dass sie genau an ihren alten Platz zurück kommen, sonst könnte dein Gerät beschädigt werden.

    If don’t have one of those neat project mats, then you can use small pieces of flattened blu-tack to hold the screws. If you arrange them in the shape of your mac book cover, and put the screws down methodically, you can get a one-to-one mapping of the screws to the correct screw holes.

    Toby Thurston - Antwort

    Or you can use an ice tray where you put the screws and the parts in separate bays in the same order as they come in the instructions.

    timofej.se -

    The colors of the circles marking the locations of the screws are reversed.

    Homer Hegedus - Antwort

    On my model A1425 these were all 1.2mm P5 screws. They all looked the same to me.

    bigfish333 - Antwort

    This is great! I used a small magnetic white board, and wrote on it to identify the parts as I went. This whole process, from the fast shipment to the great instructions to the complete, high quality, tool kit has been great. I’m typing this comment on my resurrected laptop. Thank you! Sue

    Susan Greer - Antwort

    • Ziehe das untere Gehäuse behutsam vom Oberen weg.

    • Entferne das untere Gehäuse und lege es zur Seite.

    arnolfo santoro - Antwort

    Hi, any issues with you computer after a year? I didn’t put mine back in either…

    Kevin Burlinson -

    Kevin, I forgot to place mine back in! How is your laptop doing without it?

    Dominic Radcliffe - Antwort

    My “on button” isn't working. I was wondering can I just disconnect the battery like this, and plug it in to turn it on? Which is shown possible on earlier models on YouTube.

    carsrcrap - Antwort

    Is it ok if I did put the plastic cover back in?

    Sandy Lyon - Antwort

    yes, it is okay

    Deniel Alekseev -

    • Zwei 2,8 mm T6 Torx Schrauben

    • Eine 7,0 mm T6 Torx Paß-Schulterschraube

    Alex Grayson - Antwort

    I can not put back top screw holding the plastic part. Help please

    Tatiana Garcia - Antwort

    The colors of the circles marking the locations of the screws in the photo are reversed.

    Homer Hegedus - Antwort

    stop abusing

    Deniel Alekseev -

    Is adhered to screw beneath, so lift firmly and slowly.

    Andrew - Antwort

    Gerardo Jimenez - Antwort

    Check your speakers for the screws. The magnet for the speakers is strong enough to stick to them.

    Jeff M - Antwort

    • Schnapp dir den Interposer mit einer Pinzette.

    WHy to remove battery contact board? Replace can happen without it also, right.

    Behram Beldagli - Antwort

    You don’t want to work on a live system as you could damage parts

    Dan -

    How can I remove interposer I m not able to remove it

    Raunak - Antwort

    you must lift it absolutely vertically, or it fouls against the locator pin in the corner- you can easily get the impression that it won’t come over the end of this pin- almost like it’s rivetted in. it isn’t. get a good grip on it with the tweezers in the centre hole & one of the sides, & lift it STRAIGHT up.

    duncan rmi -

    What happens if the Battery Contact Board fails?

    racoon2956 - Antwort

    Be extra careful when tightening down on the interposer. When I powered on upon completion, the battery was not connected. When I opened it back up, I saw that one of the little metal nubs holding the interposer in place had snapped off (the one on the side, not the corner). I was able to carefully tighten the wide head screw back in, watching the alignment, and the battery was successfully recognized. Hopefully the connection holds up.

    Doug Krieger - Antwort

    So something similar happened to me. One the the metal alignment nubs snapped off, and when I went to screw down the interposer it started emitting a burning smell. Do you guys think I fried the board? There doesn’t look to be any visual damage but the computer wont turn on.

    Geremy C -

    Where can I buy a replacement interposer? I may have lost mine in the process of replacing the battery.

    juan.su - Antwort

    земля пухом братан, ты приехал

    Deniel Alekseev -

    I bought an interposer on amazon

    Kris K - Antwort

    I think I snapped off the nub as well, and the battery is not recognized . Replacing the interposer did not help, or trying to align it right. will have to try to replace the battery next.

    Kris K - Antwort

    I really dont understand why to unplug so many parts if the SSD can be easily removed without all this effort. its not even connected to the battery..

    Gabriel Beolchi - Antwort

    I was reassembling and put the interposer back and when the battery contact board touched the interposer, there was a little spark. Should I be worried?

    Sandy Lyon - Antwort

  9. Mit dem flachen Ende eines Spudgers kannst du die rechte Seite des Anschlusses vom EA Board Datenkabel lösen. Wenn du den Anschluss aus dem Stecker hebelst, achte bitte darauf, dass du den Hebel auch wirklich am Anschluss ansetzt und nicht am Stecker selbst. Wenn du den Stecker abhebeln würdest, könnte das zu irreversiblen Schäden am EA Board führen.
    • Mit dem flachen Ende eines Spudgers kannst du die rechte Seite des Anschlusses vom EA Board Datenkabel lösen.

    • Wenn du den Anschluss aus dem Stecker hebelst, achte bitte darauf, dass du den Hebel auch wirklich am Anschluss ansetzt und nicht am Stecker selbst. Wenn du den Stecker abhebeln würdest, könnte das zu irreversiblen Schäden am EA Board führen.

    I keep my fingernails fairly long, very handy for many computer repair jobs. This gives me 10 spudgers over which I have very fine muscular control. It is far easier to pop some of these tiny delicate MacBook parts loose with my nails.

    Ben Myers - Antwort

  10. Führe das flache Ende des Spudgers unter die linke Seite des EA Board Datenkabelanschlusses. Drehe den Spudger vorsichtig hin und her, um den Anschluss des EA Board Datenkabels aus dem Stecker auf dem Logic Board zu lösen.
    • Führe das flache Ende des Spudgers unter die linke Seite des EA Board Datenkabelanschlusses.

    • Drehe den Spudger vorsichtig hin und her, um den Anschluss des EA Board Datenkabels aus dem Stecker auf dem Logic Board zu lösen.

    This step is NOT really necessary. The trackpad can be removed with this cable still in place.

    Robert - Antwort

  11. Hebe das EA Board Datenkabel ab und entferne es vom MacBook Pro.
    • Hebe das EA Board Datenkabel ab und entferne es vom MacBook Pro.

  12. EINFACH ALLE TABS ÖFFNEN

    RAM Upgrade Kits für Mac

    Kits kaufen

    Genügend RAM
    für alle Tabs

    Kits kaufen
  13. Heble den SSD Kabelstecker mit dem flachen Ende eines Spatels von der Buchse auf dem Logic Board. Schiebe den SSD Kabelstecker aus dem Weg. Schiebe den SSD Kabelstecker aus dem Weg.
    • Heble den SSD Kabelstecker mit dem flachen Ende eines Spatels von der Buchse auf dem Logic Board.

    • Schiebe den SSD Kabelstecker aus dem Weg.

    Because it is attached to the battery with a tiny bit of tape near where the spudger is in the picture, this cable should probably be loosened. But it is NOT necessary to remove the speaker entirely.

    Robert - Antwort

  14. Fahre mit der Spudgerspitze unter den Kabelstecker des rechten Lautsprechers. Ziehe den Kabelstecker des rechten Lautsprechers vorsichtig aus seiner Buchse auf dem Logic Board.
    • Fahre mit der Spudgerspitze unter den Kabelstecker des rechten Lautsprechers.

    • Ziehe den Kabelstecker des rechten Lautsprechers vorsichtig aus seiner Buchse auf dem Logic Board.

    • Achte darauf, dass du auch wirklich am Kabelstecker ziehst und nicht an der Buchse selbst.

    When reassembling be careful that the right speaker wire is flush against the battery. At first, it was slightly touching the airport/bluetooth board causing wifi and bluetooth to not work after restarting.

    Stu - Antwort

    It just has happened to me. How have you been able to solve it?

    Thanks

    Jose L Vercher Conejero -

    NOT truly necessary to remove either speaker.

    Robert - Antwort

    Looks like the pointy end of the spudger tool is used in the picture. That's what I used.

    bill wiley - Antwort

  15. Entferne die folgenden Torx T5 Schrauben, die den rechten Lautsprecher am oberen Gehäuse befestigen: Eine schwarze 6,8 mm Schraube
    • Entferne die folgenden Torx T5 Schrauben, die den rechten Lautsprecher am oberen Gehäuse befestigen:

    • Eine schwarze 6,8 mm Schraube

    • Eine silberfarbene 6,3 mm Schraube

    • Eine schwarze 4,9 mm Schraube

    • Die silberne Eckschraube könnte mit einem Stückchen Schaumstoff abgedeckt sein, der dann mit einer Pinzette entfernt werden müsste.

    There are two 6.8mm screws, both fit to the side of the Macbook.

    Bhoom Suktitipat - Antwort

    Confirming, 2x T5 6.8mm, one with metal sponge stuff on top. And one T5 6.3mm on the bottom right.

    Joris Sewandono - Antwort

    Silver screw is 6.8mm. The 6.3mm screw is the other blank one, closest to the trackpad/SSD.

    David - Antwort

    it is a sticker, move it out like a sticker

    Deniel Alekseev - Antwort

  16. Hebe den rechten Lautsprecher ab und entferne ihn aus dem oberen Gehäuse. Gegebenenfalls musst du das Kabel des rechten Lautsprechers aus dem Kabelkanal im oberen Gehäuse ziehen.
    • Hebe den rechten Lautsprecher ab und entferne ihn aus dem oberen Gehäuse.

    • Gegebenenfalls musst du das Kabel des rechten Lautsprechers aus dem Kabelkanal im oberen Gehäuse ziehen.

    NOT necessary to remove this speaker.

    Robert - Antwort

    Yes it is…the speakers cover up the three screws on each side that hold in the battery.

    Redwolf - Antwort

    For those who don’t realize it, the speakers you are removing really are the plastic corner pieces that look like they’re just there to fill the space.

    S Cockerille - Antwort

  17. Heble das Kopfhöreranschlusskabel mit dem flachen Ende eines Spudgers aus seiner Buchse auf dem Logic Board. Biege das Kopfhöreranschlusskabel vorsichtig bis zu 90° weg vom Logic Board weg. Durch dieses Wegbiegen des Kopfhöreranschlusskabels ist es dir nicht im Weg, wenn du den Kabelstecker des linken Lautsprechers trennst.
    • Heble das Kopfhöreranschlusskabel mit dem flachen Ende eines Spudgers aus seiner Buchse auf dem Logic Board.

    • Biege das Kopfhöreranschlusskabel vorsichtig bis zu 90° weg vom Logic Board weg.

    • Durch dieses Wegbiegen des Kopfhöreranschlusskabels ist es dir nicht im Weg, wenn du den Kabelstecker des linken Lautsprechers trennst.

  18. Führe die Spitze eines Spudgers unter den Kabelstecker des linken Lautsprechers. Heble den Kabelstecker des linken Lautsprechers vorsichtig aus seiner Buchse auf dem Logic Board.
    • Führe die Spitze eines Spudgers unter den Kabelstecker des linken Lautsprechers.

    • Heble den Kabelstecker des linken Lautsprechers vorsichtig aus seiner Buchse auf dem Logic Board.

  19. Entferne die folgenden Torx T5 Schrauben, die den linken Lautsprecher am oberen Gehäuse befestigen:
    • Entferne die folgenden Torx T5 Schrauben, die den linken Lautsprecher am oberen Gehäuse befestigen:

    • Eine schwarze 6,8 mm Schraube

    • Eine silberfarbene 6,3 mm Schraube

    • Eine schwarze 4,9 mm Schraube

    The 6.3mm screw appears to be on the lower central part of the Macbook that I'm working on.

    Bhoom Suktitipat - Antwort

    Be very careful on this step. If you aren’t you can snap the plastic on the corners where the screws go in. Remember to go slowly when spinning the screws back in, it doesn’t take gorilla torque to tighten them, just take it easy!

    Stacey Deel - Antwort

    The two black screws aren’t both 6.8mm long, one is shorter than the other. The shorter one goes nearest to trackpad

    Spencer - Antwort

    Spencer is right, I think you should update the step 19

    Christos Arvanitis - Antwort

    Yes, the comments on incorrectly described screws are similar to those on step 15.

    David - Antwort

    Thanks everyone for the heads up! We’ve gone back and remeasured the screws to confirm, and have updated the guide appropriately.

    Craig Lloyd - Antwort

  20. Hebe den linken Lautsprecher an und entferne ihn aus dem oberen Gehäuse. Hebe den linken Lautsprecher an und entferne ihn aus dem oberen Gehäuse.
    • Hebe den linken Lautsprecher an und entferne ihn aus dem oberen Gehäuse.

  21. Drücke die Plastikfederleiste des SSD-Fachs  mit dem Daumen (oder einem anderen Finger) ein, so dass die beiden Clips an der Vorderseite des Geräts frei werden. Halte die Federleiste gedrückt und kippe die SSD Einheit aus ihrer Ausbuchtung. Halte die Federleiste gedrückt und kippe die SSD Einheit aus ihrer Ausbuchtung.
    • Drücke die Plastikfederleiste des SSD-Fachs mit dem Daumen (oder einem anderen Finger) ein, so dass die beiden Clips an der Vorderseite des Geräts frei werden.

    • Halte die Federleiste gedrückt und kippe die SSD Einheit aus ihrer Ausbuchtung.

  22. Entferne die SSD Einheit aus dem oberen Gehäuse.
    • Entferne die SSD Einheit aus dem oberen Gehäuse.

  23. Entferne die drei 2,2 mm T5 Torx Schrauben auf beiden Seiten des Akkus (also insgesamt 6 Schrauben). Entferne die drei 2,2 mm T5 Torx Schrauben auf beiden Seiten des Akkus (also insgesamt 6 Schrauben).
    • Entferne die drei 2,2 mm T5 Torx Schrauben auf beiden Seiten des Akkus (also insgesamt 6 Schrauben).

  24. Der im Kit enthaltene flüssige Klebstoffentferner kann die Antireflexbeschichtung auf dem Display deines MacBook Pro beschädigen.
    • Der im Kit enthaltene flüssige Klebstoffentferner kann die Antireflexbeschichtung auf dem Display deines MacBook Pro beschädigen.

    • Lege eine Aluminiumfolie zwischen Display und Tastatur, um dein Display zu schützen. Die Folie sollte während des gesamten Arbeitsprozesses dort bleiben.

    Steps 24-34 are UNNECESSARY for this repair! Removing the adhesive portion of the battery is not required to remove the trackpad. Just lift up the top part of the battery that is screwed in and unplug the trackpad cable.

    bizwfshane - Antwort

    You can use a heat gun to remove the adhesive. Remember you can always add more heat so don’t over do it. I put my heat gun on high for less than 10 seconds at a time

    BRUCEL86 - Antwort

    Using a heat gun on a lithium-ion battery is not a good idea. You can get away with it if you are careful, but a solvent is much safer. ;)

    Jeff Suovanen -

  25. Dein MacBook Pro ist jetzt gut vorbereitet, nun wird es Zeit, auch dich selbst vorzubereiten. Der iFixit Klebstoffentferner enthält Aceton, welches Haut und Augen reizen kann.
    • Dein MacBook Pro ist jetzt gut vorbereitet, nun wird es Zeit, auch dich selbst vorzubereiten.

    • Der iFixit Klebstoffentferner enthält Aceton, welches Haut und Augen reizen kann.

    • Wenn du mit dem Klebstoffentferner arbeitest und ihn aufbringst, solltest du immer deine Augen schützen. (Eine Schutzbrille ist in deinem Kit enthalten).

    • Insbesondere auch wenn du Kontaktlinsen trägst, musst du zusätzlich die Schutzbrille aufsetzen.

    • In deinem Kit sind auch Schutzhandschuhe enthalten. Wenn deine Haut empfindlich ist, solltest du die Handschuhe jetzt anziehen.

  26. Ziehe den schwarzen Gummistopfen von dem Fläschchen mit Klebstoffentferner ab. Drehe die Kappe der Flasche, um sie lösen oder zu entfernen, bevor du die Spitze des Applikators abschneidest. Die Versiegelung der Flasche wird dadurch geöffnet und der Druck kann sich ausgleichen, bevor du die Applikatorspitze abschneidest. Wenn du diesen Schritt übergehst, dann kann die Flüssigkeit beim Abschneiden der Spitze unkontrolliert herausspritzen.

    • Drehe die Kappe der Flasche, um sie lösen oder zu entfernen, bevor du die Spitze des Applikators abschneidest.

    • Die Versiegelung der Flasche wird dadurch geöffnet und der Druck kann sich ausgleichen, bevor du die Applikatorspitze abschneidest. Wenn du diesen Schritt übergehst, dann kann die Flüssigkeit beim Abschneiden der Spitze unkontrolliert herausspritzen.

    • Schneide die Spitze an der engen Stelle ab. Dadurch kannst du den Klebstoffentferner beim Ausfließen besser kontrollieren.

  27. Gib einige Tropfen des Klebstoffentferners  gleichmäßig unter den Rand der am weitesten links liegenden Akkuzelle.
    • Gib einige Tropfen des Klebstoffentferners gleichmäßig unter den Rand der am weitesten links liegenden Akkuzelle.

    • Warte 2-3 Minuten, bis der flüssige Klebstoffentferner unter die Akkuzelle eingedrungen ist, bevor du mit dem nächsten Schritt fortfährst.

    Can I do this without adhesive remover and just rip off the cells?

    Benoît Mussche - Antwort

    If you use a heat gun be sure to point the heat gun away from the motherboard. After heating for 10 seconds or less use the blunt end of the metal pry tool as you don’t want to puncture the battery. You don’t need much force as after you have enough heat you will hear it unsticking when you pry at it lightly with the BLUNT end of the metal pry tool. Repeat this step on the other side. You don’t need to heat the cells near the motherboard as they are secured with small screws

    BRUCEL86 - Antwort

  28. Setze das flache Ende eines Spudgers oder eine Plastikkarte unterhalb der am weitesten links liegenden Akkuzelle an. Führe dein Werkzeug am unteren Rand der Akkuzelle entlang und hebe es an, so dass der Kleber beginnt, sich zu lösen. Führe dein Werkzeug am unteren Rand der Akkuzelle entlang und hebe es an, so dass der Kleber beginnt, sich zu lösen.
    • Setze das flache Ende eines Spudgers oder eine Plastikkarte unterhalb der am weitesten links liegenden Akkuzelle an.

    • Führe dein Werkzeug am unteren Rand der Akkuzelle entlang und hebe es an, so dass der Kleber beginnt, sich zu lösen.

    This is the most difficult step. The tip of my spudger got bended and the aluminum case damaged it.

    Ahmed Almulhim - Antwort

    I also broke a spudger trying to do this. Eventually I figured out it is easier to go in diagonally from the corner, just to one side of the screw hole, and lever until you hear the adhesive pad tear and give way.

    Matt Sephton - Antwort

    we use a hair dryer and gently blow hot air in between the battery for a good minute before trying to lift it with a spunger. It worked wonderfully! When lifting, just give it constant force upward and you'll hear the battery slowly breaking away from the macbook, and we don't even see glue residues on our macbook at all. Just be patient. :)

    Allen Lin - Antwort

    Just a note to say that the above comments were written before the liquid adhesive remover was added to the guide—you should definitely NOT be breaking any spudgers using the current procedure, which requires very little force. I recommend using plastic cards rather than spudgers—it's pretty easy to slide them under each battery cell and separate the adhesive once the solvent has done its work.

    Jeff Suovanen - Antwort

    This is much easier to do using a plastic card. Just slide the card under the side of the battery and rock it back and forth. The battery will separate pretty quickly with minimal residue.

    lukecparr -

    by a plastic card, do you mean a credit card type thing? thanks in advance.

    Jennifer McPherson - Antwort

    Exactly—one of these or an old credit card should work fine.

    Jeff Suovanen -

    I second this, I also used an old credit card and it totally worked! I did not use any heat or liquid

    yas.siqueira - Antwort

  29. Setze den Spudger an der linken Seite der am weitesten links liegenden Akkuzelle an. Führe den Spudger an der linken Seite der ganz linken Akkuzelle entlang. Heble ganz leicht an der ganz linken Akkuzelle, um den Kleber zu lösen.
    • Setze den Spudger an der linken Seite der am weitesten links liegenden Akkuzelle an.

    • Führe den Spudger an der linken Seite der ganz linken Akkuzelle entlang.

    • Heble ganz leicht an der ganz linken Akkuzelle, um den Kleber zu lösen.

  30. Wiederhole die obigen Schritte, um die danebenliegende Akkuzelle vom Kleber zu lösen: Lasse einige Tropfen des flüssigen Klebstoffentferners unter die Akkuzelle laufen. Warte 2-3 Minuten, damit der Klebstoffentferner ganz eindringen und den Kleber und aufweichen kann.
    • Wiederhole die obigen Schritte, um die danebenliegende Akkuzelle vom Kleber zu lösen:

    • Lasse einige Tropfen des flüssigen Klebstoffentferners unter die Akkuzelle laufen.

    • Warte 2-3 Minuten, damit der Klebstoffentferner ganz eindringen und den Kleber und aufweichen kann.

    • Zwänge vorsichtig einen Spudger oder eine Plastikkarte nach innen und achte dabei immer darauf, den Akku nicht zu beschädigen. Löse so die Akkuzelle von dem Kleber, mit dem sie am MacBook Pro befestigt ist.

    I used a flat metal spudger coated with some acetone to slide under the batteries and loosen the adhesive. My plastic spudger broke early on. Finally, I used a plain old large flat-head screwdriver to pry the battery cells loose.

    Ben Myers - Antwort

  31. Setze das flache Ende eines Spudgers unter der größeren ganz links gelegenen Akkuzelle. Zwänge den Spudger vorsichtig nach innen und achte darauf, die Akkuzellen dabei nicht zu beschädigen. Heble die größere ganz links gelegene Akkuzelle nach oben aus dem oberen Gehäuse heraus.
    • Setze das flache Ende eines Spudgers unter der größeren ganz links gelegenen Akkuzelle.

    • Zwänge den Spudger vorsichtig nach innen und achte darauf, die Akkuzellen dabei nicht zu beschädigen.

    • Heble die größere ganz links gelegene Akkuzelle nach oben aus dem oberen Gehäuse heraus.

  32. Fasse die Akkuzellen nun mit der Hand und bewege sie vorsichtig aus ihrer Einbuchtung im oberen Gehäuse heraus, entferne sie aber noch nicht. Lasse die Akkuzellen auf dem oberen Gehäuse liegen, so wie im dritten Bild zu sehen ist. Lasse die Akkuzellen auf dem oberen Gehäuse liegen, so wie im dritten Bild zu sehen ist.
    • Fasse die Akkuzellen nun mit der Hand und bewege sie vorsichtig aus ihrer Einbuchtung im oberen Gehäuse heraus, entferne sie aber noch nicht.

    • Lasse die Akkuzellen auf dem oberen Gehäuse liegen, so wie im dritten Bild zu sehen ist.

  33. Wechsle die Seite und wiederhole den obigen Vorgang mit den beiden Akkuzellen auf der rechten Seite des MacBook Pros. Denke daran, ein wenig von dem flüssigen Klebstoffentferner unter jede Akkuzelle zu träufeln und dann etwa 2-3 Minuten einweichen zu lassen, bevor du die Akkuzelle heraushebelst. Achte darauf, die Akkuzellen nicht zu punktieren oder anderweitig zu beschädigen.
    • Wechsle die Seite und wiederhole den obigen Vorgang mit den beiden Akkuzellen auf der rechten Seite des MacBook Pros.

    • Denke daran, ein wenig von dem flüssigen Klebstoffentferner unter jede Akkuzelle zu träufeln und dann etwa 2-3 Minuten einweichen zu lassen, bevor du die Akkuzelle heraushebelst.

    • Achte darauf, die Akkuzellen nicht zu punktieren oder anderweitig zu beschädigen.

    Puncturing the battery’s protective covering can lead to release of caustic fumes or fire.

    Chris Leeds - Antwort

  34. Hebe den Akku nun als Ganzes aus dem oberen Gehäuse heraus und entferne ihn. Entferne alle alten Klebereste aus dem Gehäuse des MacBook Pro, bevor du einen neuen Akku einsetzt. Mit etwas Glück kannst du jeden einzelnen Klebestreifen langsam mit den Fingern abziehen.
    • Hebe den Akku nun als Ganzes aus dem oberen Gehäuse heraus und entferne ihn.

    • Entferne alle alten Klebereste aus dem Gehäuse des MacBook Pro, bevor du einen neuen Akku einsetzt.

    • Mit etwas Glück kannst du jeden einzelnen Klebestreifen langsam mit den Fingern abziehen.

    • Falls das nicht klappt, träufle etwas Klebstoffentferner auf jeden Klebestreifen und lasse ihn 2-3 Minuten einwirken. Dann kannst du die Klebestreifen mit einem Plektron oder einem anderen geeigneten Werkzeug aus deinem Kit abkratzen. Das ist etwas langwierig, hier hilft dir nur Geduld!

    • Wische den restlichen Klebstoffentferner ab und lass dein MacBook Pro ein paar Minuten an der Luft trocknen.

    • Beim Ersatzakku sind die Klebestreifen bereits angebracht. Probiere zunächst aus, wie der Akku hineinpasst und achte darauf, ihn genau auszurichten, bevor du die Schutzstreifen vom Kleber abziehst. Anschliessend musst du jede Zelle gut festdrücken. Zusätzliche Folien, die sich nicht auf dem Originalakku befanden, solltest du jetzt entfernen.

    • Kalibriere deinen neu eingebauten Akku: Lade ihn auf 100% und lasse ihn mindestens zwei weitere Stunden am Ladegerät. Ziehe den Stecker und benutze dein MacBook normal, um den Akku zu entladen. Wenn die Ladeanzeige am Minimum ist, dann speichere ab und lasse den Laptop an, bis er von selbst ausgeht. Warte wenigstens 5 Stunden und lade ihn dann auf 100% auf.

    • Wenn dir nach dem Einbau deines neuen Akkus etwas Ungewöhnliches auffällt oder Probleme auftreten, kann es sein, dass du den SMC deines MacBook Pros zurücksetzen musst.

    During battery replacement take care to position the two left and right battery packs inwards and upwards towards the macbook center such, that there is sufficient space for reinstallation of the two speakers!

    Fred Ziegler - Antwort

    I second Fred’s suggestion. I had to “smoosh” the right speaker in since my battery replacement was a little bit too far over. It was fine, but the “heads up” note is warranted.

    David Ryan -

    If you're replacing the top case that includes a new battery, can't you skip removal of the battery?

    jaredcastello - Antwort

    Yes!! If uppercase Assembly(Includes Trackpad, keyboard, Palmrest & BATTERY) is being replaced, there is no need to remove battery from old uppercase assembly.

    lamajr -

    Wie setze ich die Zyklen wieder auf 0 wenn ich einen neuen Akku verbaut habe?

    Albert Zweistein - Antwort

    @Albert: you don’t need to reset the cycles as it is done automatically.

    John Wayne - Antwort

    When you are at this step and before you put the new battery in, take the time to clean your computer really well. You will be surprised how much dust/dirt and even pet hairs have gotten into your computer. After I removed the battery, I use a little more of the acetone to clean the bays up and after it dried, I used a tiny bit of Isopropyl Alcohol to make sure there was a good clean area for the new bonding. Make sure you clean the fans. Don’t use a toothbrush or anything like that. If your have a Lowes or Home Depot, you can buy a shop vac attachment kit for about $20, it’s well worth it. Don’t use that air in a can crap, it will put moisture on circuits. Take your time, it’s not a hard task to do everything, just use a little patience.

    Stacey Deel - Antwort

    thanks to everyone for the helpful comments along with this really good tick list of things to do. The main thing I have learned is, I don’t have the patience to do this so I am taking my macbook pro (early 2013) 90 odd miles to my nearest Apple store with a Genuis bar. They can sort it for me. They might charge a lot to do it, but at least it will be them risking messing the process up not me! Thanks again.

    Jennifer McPherson - Antwort

    Really well done on this. I followed it to a T. Perfect. Thank you for all your work on this.

    Stephen Johnson - Antwort

    Excellently communicated.

    Andrew Goldberg - Antwort

    I wouldn’t have thought to drain my old battery! (Which means I cannot begin my ‘new battery install’ until later today.

    Andrew Goldberg - Antwort

    Hi all,

    After installing the new batteries, my mac is not powering up… Do i need to charge the battery first and then check again? Have anyone faced similar issue before?

    My 1st battery from ifixit came out to be defective and it caused fire at the centre of the long battery. I have got a replacement for the defective piece which i have installed now. However, now i am worried that connecting to power could lead to any potential fire / harm to my mac???

    Already i have spent lot of time in this and it would be very upsetting if this battery spoils my mac!!!

    Any suggestion people???? thanks in advance!

    BR,

    Vijay

    Vijayaprasath Rajendran - Antwort

    Hi Vijay!

    Uh-oh, we’re sorry to hear about the battery trouble!

    Our batteries come with a 1-year warranty, so this would definitely be something we can assist with. Please feel welcome to reach out via help.ifixit.com and provide our Support team with your order number so that they can look into these battery troubles with you.

    Thanks!

    Kadan Sharpe -

    My Macbook Pro late 2012 battery is swollen. All 6 cells are. I noticed it when I replaced the cooler paste using your excellent guide.

    This Macbook has become a desktop Mac, I don’t carry it around much anymore. Can I just remove the old battery, dispose of it in appropriate channel and use my Macbook Pro without battery always on power cable? This will also increase ventilation. Or will the Macbook Pro refuse to start up in the absence of the battery? I remember this worked on the white Macbook back in the days.

    Benoît Mussche - Antwort

    Hi All,

    Just replaced battery, and am typing this on the live MacBook. The unit fired up as soon as I plugged in the power adapter. Nice. The battery percentage indicator said the battery had approximately 85% power charge. Is this normal? If not, what steps should I take to ensure that this battery is properly calibrated?

    Cheers,

    James

    James Pineda - Antwort

    日本語翻訳ありがとうございます。大変分かりやすかったです。

    1点だけ、下記タイプミスだと思います。

    カリブレーション→キャリブレーション

    kazika - Antwort

    ご指摘ありがとうございました!訂正済みです。

    Midori Doi -

    Can someone tell me which model is written in the battery? I saw that is written the model a1437. Is this model compatible with the a1425? Thanks

    mizuno.doss - Antwort

    Hi Mizuno,

    The battery model is A1437, and it is compatible with the MacBook Pro model A1425.

    Arthur Shi -

Abschluss

100%

Beginne zu übersetzen ›

Sam Goldheart

Mitglied seit: 18.10.2012

417.813 Reputation

Team

Community

129 Mitglieder

Followed this guide step by step. Very comprehensive and accurate. I would never have dared disconnect the speakers if this guide didn't show me how.

One point though. The lower left and right speaker screws had some metallic sponge on top of them. I wouldn't have known there were screws underneath.

wayne - Antwort

Excellent guide. I'm a repair technician who works on both PCs and Macs. This was my first rMBP battery replacement and I wasn't sure what to expect. For those experienced with electronics repairs, I'd say this is a relatively easy repair with the exception of releasing the adhesive which holds the battery cells to the case. I was eventually able to do it with a spudger and some elbow grease, but I was worried at times that I was going to puncture the battery. Apple really needs to dial back the strength of adhesive they use for these applications. They are clearly making it as difficult as possible for the average user to attempt, which IMO may end up costing them well informed and thoughtful customers. This setup is similar to the iPhone 6 battery (which I actually did puncture with a spudger the first time I removed one) albeit more involved to remove. In the case of the iPhone, a few minutes on the hot plate loosens it right up but this isn't really feasible in the case of the rMBP.

nick - Antwort

Thanks for this guide, I had a faulty battery and replacement by apple would be 400 euro. Now I did it myself with a replica battery for 80 euro.

Tip on prying loose the battery at step 24 and on: Use an old credit card. That worked very well for me.

roelofk - Antwort

Old Credit card works very well on Step 24. Excellent guide.

Tiny AIM - Antwort

I recommend to skip step 14 ( pry the left speaker cable connector up off from its socket on the logic board). The risk of damaging the socket is very high. There is even a warning in this guide (Be sure you are prying up on the connector, not the socket itself!).

Proceed from 13 to 15 and 16 to remove the right speaker. Still with the connector in place you can put the speaker a bit aside and have enough room to remove the battery packs in the steps later.

Same for left speaker and its connector cable (step 18).

Hint by @roelofk with old credit card is very helpful.

Excellent description and excellent pictures. Thx

Stefan Duckwitz - Antwort

Apple should not put Adhesive most specially the time you spent to remove it. Its easy but it takes time cause the adhesive is like a glue, If somebody

read this the tactic is borrow a Hair drier from your wife and heat this Bad Battery really hot and start inserting the Plastic or whatever you have underneath the Battery slowly. Apple should just put some kind of anti static foam so its easy to remove in no time theres cover anyway that foam will keep it from moving period thats it.

ricofamor - Antwort

Excellent guide, it worked very well for me, the parts and tools I purchased here made this job easy and a pleasure! Getting the batteries unstuck from their glue is the hardest part for sure, just patience and proper tools and it doesn't take too long though. Thank you so much!

Peter Weldon - Antwort

Excellent guide, but PLEASE consider changing the reported difficulty to medium (iFixit, if that's not something the author can do). The process is actually super easy, but just takes over an hour to do.

I nearly didn't do it myself after realising it was rated the same difficulty as an SSD/HDD change in an iMac (with which I cracked my screen in two places), but it isn't. This is about a 2/10 difficulty level, and that's about 9/10.

I just think it would be a shame if the reported difficulty dissuaded people from doing it, and wasted hundreds of dollars paying Apple to do it. If you can read, and have the equivalent dexterity of tying shoelaces, you can do this. :)

Also, the battery removal is a pain, but if you cut an old credit card down the middle, you have two "spudgers" you can use underneath in a turning motion (sort of like rotating a lever in-plane), while pulling it in and out. A bit of patience and you'll get each half out in about 5 minutes.

LongTimeMacUser - Antwort

Great manual! Thanks a lot. I do agree with @longtimemacuser tough, difficulty level was discouraging me. Once I read all the steps, I thought I could do it and I did it and it worked! So I believe this difficult level should be medium, it's not hard (expect for the battery adhesive), it just take a long time to do it.

rennerassis - Antwort

I had a water incident with my wife's Macbook Pro. After drying the machine it would startup on power but the battery was toast. It said the battery needed replacing. Went through this battery replacement procedure - agree with the posts above that it's not as difficult as I was expecting based on the difficulty level.

Incidentally - after battery replacement the battery charged once then after that the machine wouldn't boot at all. I eventually went through this procedure a second time then removed the logic board and the i/o board and liberally cleaned both with a 99.9% isopropyl alcohol bath. Reassembled all the components and everything works great. I assume this was due to some residual water damage and the cleaning seemed to do the trick.

Kids got a new spill resistant chromebook new and the wife's Macbook Pro is happy again.

Rand Bell - Antwort

Just replaced battery + wifi module.

Thanks a lot!

Weichen Zhao - Antwort

This was much easier than expected, and the MBP is keeping a charge just like when I pulled it out of the box 4 years ago. Like was said before, this might be the step below "difficult" unless you've got the coordination of an elephant on stilts. Thanks for the guide!

Adam Sharrow - Antwort

Very clear instructions, I followed them carefully and everything worked out fine! It was quite easy, actually.

I only improvised by using my nail polish remover (acetone) as an alternative to adhesive remove, worked as expected though :)

Margarida Dinis - Antwort

Been repairing Apple laptops on a regular basis for about 17 years now but this was my first ‘Retina Battery Adventure.’ As a long-experienced Apple tech, this really isn’t a very hard job. Just use the adhesive remover very carefully. It does all the hard work.

I bought iFixit’s ‘kit’, which turned out to be a great value; the replacement battery along with a spudger, precision tweezers, a syringe, a super-precision nozzle (for the syringe), small jar of adhesive remover (I think it’s just Acetone nail polish remover ), gloves, pry tool and pry pick, two pry cards, eye protection… oh, and a tool handle like the one in my iFixit universal toolkit, along with all the screwdriver bits required for the repair.

With all the extra pry tools and stuff, it looked like prep for a journey to the center of the earth or somethin’.... And hey, I was NOT disappointed when the job turned out to be waaay easier than implied by all the extra tooling. A nice collection of extra stuff for my kit! I now have two spudgers.

Wow.

clinton - Antwort

Did all of you remove the battery with adhesive remover or can i eventually just remove it with a credit card?

Or - as right now there isn’t any repair kit with the adhesive remover available - can I use a different adhesive remover than the one from ifixit?

John Snow - Antwort

The adhesive is just acetone….

Henrik Fricke - Antwort

I just successfully replaced my battery. I used pure acetone from the pharmacy to “melt” the glue. Afterwards you can easily (but carefully) remove it with a credit card (or similar).

John Wayne - Antwort

Easy to follow guide. Tip: Install new battery AND re-install the speakers at the same time

Rich Sammon - Antwort

Wonderfully comprehensive and easy to follow. I was able to remove the old battery and install a new one in around 1 hour. Take your time, read all of the instructions and look at all of the images a couple of times before starting. I separated all of the screws and labeled them so reassembly was a snap. Huge thanks to the author and to this site for offering the parts and detailed guide! My Mac is like new again.

Craig Temple - Antwort

I did this battery replacement this morning. If you follow the excellent instructions and take your time this is not very difficult. One thing that wasn’t covered is that the replacement battery comes attached to a piece of plexiglass to aid in the positioning of the 5 pieces of the battery. The quality control on the positioning was not perfect on mine - I had to detach half and position, then place the other half. The placement of the replacement is not covered in the instructions - but isn’t very difficult.

I recommend getting the full kit - it was complete and made the replacement go easier. My new replacement is charging to 97% and has a capacity of 6358 mAh. This is almost 1000mAh more than my original battery was reporting! My old battery was only lasting an hour, this one is reporting 4+ hours.

Thanks! Great documentation and a solid kit.

GeoffC - Antwort

Thank you for a great guide! I was a bit worried about this, as it was rated Difficult, but it was not bad at all. I have been working on computers for many years, but had never cracked this model of MBP. My 13-year old daughter assisted me with the “transplant”, and all went well. (She has repaired a few iPhones for friends.) My old battery was only lasting a little over two hours, and I hope I have a significant increase in charge time with this new battery. Changing the battery took us about two hours, the longest amount of time was dealing with the adhesive. We found that the card provided worked better than the spudger, and the cloths in the kit were perfect for getting the remaining adhesive off after removing the battery. My daughter got to learn a new skill, and is confident that she could replace the battery in her MBP.

Charlotte Seehafer - Antwort

Zunächst mal großes Erlebnis, wenn das Paket mit all dem passenden Werkzeug und dem Akku ankommt. Alles hervorragende Qualität. Mal abwarten, ob der Akku hält, was er verspricht.

Die Anleitung ist sehr gut geschrieben, allerdings klappte der Akkuwechsel wesentlich leichter, als angekündigt. Hier ist keine Zauberei erforderlich. Nur gute Vorbereitung. Was Sinn macht: Ein Foto vom offenen Laptop machen, auf DIN a 4 ausdrucken, dann kann man die Schrauben immer an die richtige Stelle legen (am besten mit Klebeband fixieren, zB. den PRITT-Roller).

Stellt Euch einen Staubsauger zur Seite mit weicher Bürste. So könnt Ihr sehr vorsichtig die Berge an angesammeltem Staub entfernen, die sich im Gerät abgelagert haben.

Ich würde einen Hinweis begrüßen, dass die Akkus beim Einbau möglichst nah an den inneren Rand eingesetzt werden, um den Einbau der Lautsprecher zu erleichtern, die sind sonst sehr unter Spannung.

Ach ja: Der Akku wird dank eigener Platine als neuer Akku erkannt und die Anzahl Ladezyklen mit 1 angegeben.

Christian F. - Antwort

Installation went great, but now my Mac isn’t recognizing the new battery. It doesn’t hold a charge and will shut off if not plugged in. Can anyone help/elaborate on this?! Also, I already reset the SMC…

Amanda Tautges - Antwort

You can find a few things to try in this thread: New replacement battery for MacBook Pro not recognised. Good luck!

Jeff Suovanen -

This is a clear and very comprehensive guide. Just finished changing the battery to my computer.

Thank you Sam Lionheart and Ifixit, could not have done it without you. Love my IFIXIT tools!!

maria longo - Antwort

Brilliant guide. Great job - the repair was flawless. Old battery was at 5500 mAh capacity - now up to 6699 mAh!!!!!

It took me about 3 hours, because I spent a lot of time cleaning as I went. First time it was opened since 2014.

Nabil Freeman - Antwort

The instructions were very good. I was able to replace the battery using this guide. One tip is to have little cups for the small parts you remove in each step and number them with the step. When you go to put it back, you just have to look at the step number and corresponding picture you will know exactly where it goes. This will save you time from hunting for them, especially the very small ones.

AJM - Antwort

Great guide, replaced my battery in no time without any problems. Shame the Ifixit battery I bought now only has about 60% capacity after 4 of use months and 12 recharge cycles. Says Service battery again!

Scott Moncrieff - Antwort

Hi Scott,

The battery should definitely last more than that. Try calibrating the battery following the instructions below. If that doesn’t solve the issue, contact our support and we will help resolve the issue!

For optimal performance, calibrate your newly installed battery: Charge it to 100% and keep charging it for at least 2 more hours. Then use your device until it shuts off due to low battery. Finally, charge it uninterrupted to 100%.

Arthur Shi -

Great guide! Thank you for publishing - just followed this to fix the battery on my mom’s computer! She loves it.

jepsen.10 - Antwort

The replacement is easy, thanks to the excellent description.

Only the adhesive foils of the replacement batteries were too weak. The batteries detached after a short time, so I had to reopen the case and use my own adhesive foils to get this fixed.

The fact that the batteries were loose was noticeable by a clattering sound.

ChristophP - Antwort

Great guide but I had one minor issue, when installing the new battery you need a note to make sure you place the two remote batteries snug top and inside or you don’t have enough room to install the speakers. I had to pull them up and restick them down.

Brian Stang - Antwort

Excellent guide. The instructions are very clear and easy to follow. I was worried about removing the adhesive and getting the battery out without damaging it but it turned about to be quite straightforward - just take your time and let the solvent do its work. Thanks.

Trevor Baxter - Antwort

Kommentar hinzufügen

Statistik anzeigen:

Letzten 24 Stunden: 33

Letzten 7 Tage: 214

Letzten 30 Tage: 964

Insgesamt: 79,998